24.11.2013

פאבלאב ישראל - מעבדת הייצור הדיגיטלית-קהילתית הראשונה בארץ

נעמיק, הכתבה הזו מוקדשת לך. נראה שבחרת בכיוון הנכון.
היום, אפשר כבר לחלום. פאבלאב ישראל, תאפשר לנו בקרוב לחלום על מוצרים... ולייצר אותם. לצורך זה אין צורך להיות מהנדס, מעצב או יצרן מקצועי. המעבדה היא חלק ממיזם מעבדות בינלאומי, מיסודו של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (M.I.T). מטרת המיזם להנגיש את טכנולוגיות הייצור הדיגיטליות, ולעורר חשיבה יזמית שתנצל וגם תוביל לפיתוח הייצור הדיגיטאלי והשימושים בו. הרעיון המנחה את המעבדות הללו,  הוא כי הן מהוות מקום בו כל אחד יכול לממש את חלומו בחומר, לייצר כל דבר (כמעט) וליהנות באופן חופשי מייצור בטכנולוגיות של המאה ה-21. 


כל אחת מ-300 המעבדות ברחבי העולם עצמאית, ובעלת צביון ייחודי התואם את הסביבה בה היא נמצאת. ברשת הבינלאומית חולקים חברי המעבדה ידע ומשאבים, נעזרים באופן הדדי בניסיון ובפיתוחים המקומיים בכל מעבדה.
מעבדת הייצור הדיגיטלית-קהילתית הראשונה בארץ מוקמת במשותף ע"י החוג לעיצוב פנים במכללה למינהל 
והמרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית - חולון.

אירועי השקת המעבדה החדשנית יתקיימו בין התאריכים 12/12/13-15/12/13
האמוראים 4, ג׳סי כהן, חולון (מתחם המרכז לאמנות דיגיטלית)

לשבוע ההשקה יגיעו אורחים ידועי שם בתחום הייצור הדיגיטלי מחו"ל אשר יציגו פרויקטים פורצי דרך ויערכו סדנאות עם הקהל המקומי.



פאבלאב ישראל, כחלק מהרשת הבינלאומית אליה היא משתייכת, מהווה מקום ליצירה ויצרנות. מקום בו הטכנולוגיה מציעה ומאפשרת לכל אחד לעצב ולייצר את סביבתו, להוציא מהכוח אל הפועל את תכניותיו וחלומותיו. כחלק ממגמה עולמית של דמוקרטיזציה של תחום העיצוב, חוזר האדם לעסוק בחומר, מקבל על עצמו את האחריות לסביבתו והופך מצרכן ליצרן. זהו מקום מפגש ייחודי של אמנות, עיצוב ואקדמיה הפועלים מתוך אחריות חברתית. מעבדת פאבלאב ישראל מרימה את הכפפה, כדי ליצור מודעות מקומית לתהליכי הייצור הדיגיטליים וליזום פיתוח של רשת מעבדות פאבלאב ישראליות, שחזונה היא העצמה קהילתית בעזרת חינוך טכנולוגי, רובוטיקה, תכנות ולמידה מבוססת פרוייקטים".

"הפאב לאב הינו מיזם שנוסד בתוך האקדמיה והופך אותנו לאקדמיה יוזמת" אומרת כרמלה יעקובי וולק, ראש החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל ומוסיפה. "אנחנו מעוניינים להשפיע על המדיניות הממשלתית, על סדרי העדיפויות ועל מערכת החינוך בארץ ולהפוך אותה על פיה כדי שתהיה מושפעת ממהלכים חדשניים אלה. בימים אלה, עוברת בקונגרס האמריקאי הצעת חוק להקמת רשת מעבדות פאבלאב ברחבי ארה"ב בתקציב של 4 מיליון דולר, על מנת לקיים הכשרות מקצועיות ולחנך את קהל הצרכנים לאפשרויות של ייצור עצמי. גם לנו הישראלים מגיע".

איל דנון, מנהל המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית אומר: "למעלה מ-300 מרכזי FabLab ברחבי העולם מחוברים לרשת אחת אשר חולקת מידע והיא למעשה רשת גלובלית  לפיתוח, מחקר וחינוך. בגישת קוד פתוח זו ילדים יכולים להמציא לעצמם צעצועים, קהילות יכולות לפתור לעצמן בעיות טכנולוגיות ייחודיות שאינן מקבלות מענה וליהנות מפיתוחים הנעשים בקהילות פאבלאב אחרות בעולם. סטודנטים יכולים לייצר דגמי אבטיפוס במהלך מחקר יישומי ואמנים יכולים לבטא רעיונות באופנים מורכבים בחומר".



אירועי ההשקה:
 בוקר יום שישי: בוקר טעימות
13/12/13 15:00-10:00 
פתוח לקהל הרחב. רוצים להתחדש באהיל לשבת? לבנות דינוזאורים תלת ממדיים לאוסף של הילד? לעצב צמיד או טבעת? הנכם מוזמנים להתנסות בתהליכי תכנון וייצור דיגיטליים במגוון מגוון מכונות המעבדה: מדפסת תלת- מימד; מכונת חיתוך בלייזר; כרסומת ועוד. בואו להכיר, לתכנן ולייצר, ממש על המקום, וליהנות מפריט חדש אישי מעשה ידיכם. 
מחיר השתתפות סמלי: 10 - 20 ₪ (על פי הפריט שתייצרו)

מוצ"ש: ליל היצרנים– לילה לבן
14/12/13 23:00-19:00 
פתוח לקהל הרחב. לילה לבן של הרצאות בינלאומיות ותערוכת מייצבים ורובוטיקה של אמנים ומייקרים. 
מרצים אורחים מפאבלאב  ברצלונה ומהמכון לאדריכלות מתקדמת- IAAC: אדר' תומס דיאז, מנהל מעבדת פאבלאב ברצלונה, ואדר' ארטי מרקופולו, ממקימי פאבלאב אתונה. בין ההרצאות: fablab and the sustainable ciry,  סיטילאב-מעבדת פאבלאב בכל שכונה בעיר, חומרים דיגיטליים והקשר בין מכונה לאדריכלות.
הכניסה ללא תשלום



ערב יום ראשון: סדנת Smart Citizen
15/12/13 20:00-17:00 
סדנא לקהל מקצועי: אנשי טכנולוגיה, יזמים, מעצבים, אמנים, אדריכלים, מהנדסים ומומחים שונים.
מזג האוויר שקיבלת הבוקר הוא ממוצע של הסביבה, אבל מה עם מזג האוויר הקרוב לביתך? מה עם לילד יש אסטמה? לשם כן הומצא ה- Smart Citizen, בקר עירוני שנוצר בקוד פתוח ומשמש לחיזוי מזג אויר, מדידת לחת, זיהום אויר ומדדים נוספים המשפיעים על הסביבה ועל האדם החי בתוכה. הסדנא תועבר על-ידי ראשי מעבדת הפאבלאב של ברצלונה: תומס דיאז- ממציא הSmart Citizen ואדר' ארטי מרקופולו.
במקביל לסדנא תוצג ותערוכת מייצבים ורובוטיקה של אמנים ומייקרים. הכניסה ללא תשלום

לפרטים נוספים: ליאת אריאב 03-6912832 | 054-5454381

פתיחת המעבדה החדשה מהווה בשורה חשובה ומכוונת למהנדסים, מעצבים וכמובן לציבור הרחב. היא כנראה מסמנת מהפכה משמעותית בעיצוב וייצור, וכנראה גם בשיווק והפצת המוצרים.
מקווה לפגוש אתכם שם.

שלכם,

יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן