8.5.2023

חגיגה של מוסיקה קולית בשבועות בטרמינל עיצוב בת ים | 26 במאי 2023


לחובבי שירה מקהלתית בפרט ומוסיקה בכלל – הדרך המושלמת לחגוג את חג שבועות!

הפנינג של מוסיקה ווקאלית איכותית עם מנצחי מקהלה מהמובילים בארץ ועם הרכבים מקהלתיים מעולים וסולנים, בתכנית מגוונת ומרתקת. החגיגה תתקיים בחלל מלא ההשראה של טרמינל עיצוב בת ים. יושמעו יצירות מכל התקופות והז'אנרים בביצוע מקהלת שחרמקהלת הבוגרים של תיכון תלמה ילין, אנסמבל סירנות ונקנח עם מקהלת ברתיני, שגם עומדת מאחורי היוזמה. ובין לבין - שירה משותפת לקהל ולמקהלות, בהדרכת סטנלי ספרבר ורונן בורשבסקי. התכנית בהשתתפות סולנים.

באווירה אינטימית ובלתי אמצעית של עשייה מוסיקלית ישתרע ההפנינג הזה מ – 11.00 בבוקר עד 18.00. במשך כל החגיגה יוכל הקהל להנות מהחצר והגן שבירכתיים להפסקות מנוחה, כיבוד ושתיה. במקום יהיה מזנון פתוח, ומי שיחפוץ יוכל להתארגן לפיקניק בכוחות עצמו.

·       איפה? בהאנגר הייחודי של טרמינל עיצוב בת ים

·       מתי? יום שישי 26 במאי 2023 בין השעות 11:00-18:00

·       מה בתכנית? מבחר מגוון ומרתק של מוסיקה קולית מהרנסאנס ועד מוסיקה בת זמננו, מכל הסגנונות והז'אנרים. הקהל והמקהלות ישירו יחדיו, בין היתר יצירות מאת ויואלדי, מנדלסון וברהמס.

·       מי המקהלות המשתתפות? מקהלת ברתיני, מקהלת שחר, אנסמבל סירנות , מקהלת בוגרי ביה"ס התיכון תלמה ילין

·       מי המנצחים? סטנלי ספרבר, רונן בורשבסקי, ישי שטקלר, גילה בריל, שוש לגיל

·       הזמנת כרטיסים: https://www.eventer.co.il/sharim_shavuot


 המקהלות המופיעות:

המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני​ | מנהל מוסיקלי: רונן בורשבסקי 

המקהלה הוקמה בשנת 2009 ע"י חגי גורן יחד עם קבוצת אנשי ציבור ומוסיקה אשר שמה לה למטרה לגבש מקהלה איכותית ברמה מקצועית שתענה על צרכי התזמורות המובילות בארץ בבואן לבצע יצירות אורטוריות ואופראיות. בהתאם, ערוכה המקהלה להעמיד לצורך פרוייקטים אלה הרכבים של 70-100 זמרים.

במקביל, מפעילה המקהלה הרכב קאמרי מקצועי של 24 זמרים, המתמחה בביצוע מופעי א-קפלה וביצוע יצירות מקהלתיות אתגריות. כל זמרי ההרכב הקאמרי, הינם מוסיקאים מקצועיים העוסקים באופן פעיל בזמרה, ניצוח, הוראת מוסיקה, הלחנה ונגינה.  

המקהלה ערכה באפריל 2012 מסע קונצרטים באיטליה בניצוחו של רונן בורשבסקי, וזכתה להצלחה רבה.במסגרת מסע הופעות זה. ובעקבותיו באו מופעים בצ'כיה ואוסטריה, גרמניה וצרפת. בשנת 2017 יזמה המקהלה והפיקה את מופע "קרובים במזרח" שכלל שירים מהמזרח הקרוב בעיבודים למקהלה מערבית ואנסמבל תזמורתי ערבי-יהודי.

מקהלת ברתיני | מנצח: רונן בורשבסקי | צילום: יואל לוי


מקהלת שחר | מנצחת גילה בריל

נוסדה בשנת 1994 על ידי גילה בריל, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של המקהלה עד היום.

למקהלת שחר מתקבלים זמרים צעירים, לרוב בגילאי 18-30. זמרים שהתמידו לשיר בה הרחיבו את הכשרתם בשירה ובמוזיקה במסגרת פעילותם במקהלה. כך נוצר הצליל הצלול והרענן האופייני לה. המקהלה פועלת ברחובות, אך מגיעים אליה גם זמרים מכל אזור המרכז. בין זמרי העבר של המקהלה ישנם זמרים שהמשיכו לקריירה מוזיקלית בארץ ובעולם. רפרטואר המקהלה רחב ומגוון, אך במיוחד אוהבים זמרי שחר לבצע מוזיקה מתקופת הבארוק, המתאימה לקולות קלים ודורשת היכרות טובה עם הסגנון. כמו כן נהנית המקהלה לבצע מוזיקה מודרנית אומנותית ופופולארית. המקהלה מופיעה בקונצרטים א-קפלה, וכן משתפת פעולה עם תזמורות ואנסמבלים מובילים בארץ, כגון תזמורת הבארוק ירושלים, התזמורת הסימפונית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים ועוד.

מקהלת שחר | מנצחת: גילה בריל | צילום: יואל לוי

 אנסמבל סירנות | מייסדת ומנהלת-שוש לגיל

לאחר שנים של עבודה קולית ויעוץ אמנותי במקהלות שונות, הקימה שוש לגיל בשנת 2002 את אנסמבל הנשים שלה סירנות, שאותו היא מנהלת עד היום.

רעננות, הומור ושימחת השירה. את אלה מביאות הסירנות לבמה ויוצרות חוויה יחודית. לתפיסתה של שוש, זהו גוף אמנותי הממשיך להתפתח ולהשתנות, נטוע ומגיב למתרחש בסביבתו ומכיל  גם סקרנות לסוגי מוזיקה שונים: קלאסי, בארוק, אתניות, עממיות, מוזיקה קלה-לכולם יש מקום וחשיבות. בכולם ניכרת השאיפה לאיכות הגבוהה האפשרית. 

הרפרטואר המיוחד והעשיר המאפיין את האנסמבל משקף ומגיב ואף יוצר תרבות חיה ותוססת המתפתחת בארץ המתבטא בביצוע יצירות מקוריות רבות המוזמנות ע'י מיטב המלחינים בישראל.

אנסמבל סירנות | מנצחת שוש לגיל | צילום: יואל לוי

 מקהלת הבוגרים –תלמה ילין | מנצח ישי שטקלר

מקהלת הבוגרים של "תלמה ילין" החלה לפעול בתחילת ינואר שנה זו. היא מונה 24 זמרים, רובם בוגרי מחזורים שונים של המגמה למוסיקה קלאסית בתיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין. כולם קוראי תוים, נגנים לשעבר. כולם שרו במקהלת בית הספר בניצוחו של ישי שטקלר.

הופעת הבכורה של המקהלה התקיימה לפני חודשיים  - בצוע תהלים מ"ב מאת מנדלסון בשתוף חברי המקהלה והתזמורת של מגמת המוסיקה הנוכחית ב"תלמה ילין" בניצוחו של ישי שטקלר. זו הופעתה השניה בלבד של המקהלה בארוע פומבי. רכזת המקהלה – מירי זמיר-קפסוטו, לשעבר ראש מגמת המוסיקה ב"תלמה ילין" ובעצמה בוגרת ביה"ס.

מקהלת בוגרי תלמה ילין | מנצח: ישי שטקלר

המנצחים:


סטנלי ספרבר


מאסטרו ספרבר ניצח על כל התזמורות המובילות בארץ: התזמורת הקאמרית חולון, המקהלה הפילהרמונית תל אביב, המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ובמשך שנים המנהל והמנצח של מקהלת רינת. כמו כן ניצח על "סוויני טוד" מאת זונדהיים באופרה הישראלית החדשה
.

סטנלי ניצח על תזמורות באירופה ובארה"ב. היה המנצח הישראלי הראשון שהופיע הן בברית המועצות לשעבר והן בצ'כוסלובקיה. בנובמבר 1989 ניצח על התזמורת הסימפונית של באקו באזרביג'אן, ובספטמבר 1990 ניצח על התזמורת הסימפונית ע"ש בוהוסלב מרטינו בז'ולין. כן ניצח על התזמורת הסימפונית של לונדון, תזמורת פילהרמוניה (לונדון), התזמורת הפילהרמונית של בודפשט, ועל תזמורות בקנדה ובארה"ב.

בנוסף לפעילותו המוסיקלית, מר ספרבר הינו שחקן טניס פעיל וגם שופט טניס בין-לאומי מוסמך. הוא מייצג את ישראל כשופט כיסא במשחקי גביע דיוויס בארץ ובחו"ל, וגם בתחרויות מרכזיות ברחבי תבל, שהבולטת ביניהן היתה אליפות ארה"ב.


 


פרופ' רונן בורשבסקי - מנצח ומנהל מוסיקלי של מקהלת ברתיני

רונן בורשבסקי הוא המנצח והמנהל המוסיקלי של המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני, המקהלה הקאמרית של ביה"ס למוסיקה בוכמן מהטה באוניברסיטת ת"א ומקהלת האיחוד.  

עבד כמנצח משנה למאסטרו זובין מהטה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, משמש גם כראש מחלקת ניצוח מקהלה ומרצה בכיר בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת ת"א.

 את הקריירה המקצועית פתח בזכייה בשני פרסים בינלאומיים בשתיים מתחרויות הניצוח החשובות בעולם: תחרות הניצוח "ניקולאי מלקו" אשר נערכה בדנמרק ותחרות הניצוח של טוקיו, יפן - בה היה צעיר המשתתפים.



גילה בריל - מנצחת ומנהלת מוסיקלית מקהלת שחר

גילה בריל היא בוגרת לימודי ניצוח מקהלה באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין בת"א, בכיתתו של אבנר איתי. כמו כן למדה זימרה במחלקה הקולית של האקדמיה, בכיתתה של אגנס מסיני, והשתלמה בניצוח אצל גארי ברתיני, אהרון חרל"פ ופרידר ברניוס.

בנעוריה שרה במקהלת הילדים הידועה כיום בשם "אנקור", תחת שרביטו של מייסד המקהלה, ארנון מרוז, והרבתה להופיע עמה גם כסולנית.  כמו כן הצטיינה בנגינה באבוב ולמדה בתיכון של האקדמיה למוזיקה בירושלים.

גילה חברה בוועדה המוזיקלית של "הזמריה" (כנס מקהלות עולמי).




ישי שטקלר – מנצח מקהלת בוגרי תלמה ילין

שטקלר נולד וגדל בישראל. למד בתיכון לאומניות תלמה ילין ושר במקהלת העפרוני, בניצוחה של מיה שביט. לאחר שירותו הצבאי בגלי צה"ל כמוזיקאי מצטיין למד באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב והקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון.

כיהן כמנצח הבית ומנצח המקהלה באופרה הישראלית במשך עשר עונות, במהלכן ניצח על יותר משלושים הפקות אופרה.
שטקלר מנצח בבתי אופרה גדולים בעולם ועל תזמורות סימפוניות בצרפת, איטליה, ספרד, גרמניה, ברזיל, רומניה וקוריאה הדרומית. משנת 2014 שטקלר הוא גם מנהלו המוזיקלי ומנצחו הראשי של אנסמבל זמרי קולגיום תל אביב. כמו כן, הוא משמש עוזר מנצח באופרה הלאומית של פריז. שטקלר מנצח על מקהלת בית הספר התיכון הארצי לאמנויות על שם תלמה ילין מזה 13 שנה.


שוש לגיל | מנצחת על אנסמבל סירנות

לאחר שנים של עבודה קולית וייעוץ אמנותי במקהלות שונות, הקימה שוש לגיל ב-2000 את אנסמבל הנשים שלה 'סירנות', שאותו היא מנהלת עד היום.

לגיל סיימה את לימודיה באקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב במחלקת הזימרה. הופיעה עם אנסמבל מוסיקה נובה, התזמורת הקאמרית, האופרה הישראלית, סינפונייטה באר שבע ועוד.

ניסיונה הרב כזמרת סולנית קלאסית מתבטא גם בדרך עבודתה, המשלבת משחק ותנועה בחיפוש האמת האמנותית שהיא גם מלאת חיות: רעננות, הומור ושמחת השירה – את אלה מביאות ה'סירנות' לבמה ויוצרות חוויה ייחודית. 

שלכם, יורם בר-סלע



אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן