3.4.2023

צבע טרי 2023

יריד צבע טרי לאמנות ולעיצוב, תל-אביב, מגיע לנמל יפו המתחדש!
היריד יתקיים בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו והתאגיד העירוני קבוצת אתרים.
קבוצת הפניקס נותנת החסות הראשית זו השנה השניה.

היריד יתארח במחסנים 2 ו-3 החדשים בנמל יפו
בתאריכים 30 במאי – 4 ביוני 2023.

צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף
צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף


יריד צבע טרי, המתקיים בשיתוף עיריית תל-אביב–יפו והתאגיד העירוני קבוצת אתרים, ובחסות ראשית של קבוצת הפניקס, חוזר לאביב ויתקיים בתאריכים 30 במאי – 4 ביוני 2023. במסורת השקת מבנים חדשים בעיר תל-אביב–יפו, היריד יחשוף את מחסנים 2 ו-3 המרהיבים בנמל יפו. תערוכות היריד והתצוגות הנרחבות יתפרשו על פני שני המחסנים החדשים בנמל יפו, ובכיכר העירונית המחברת ביניהם, יחשפו את המבנים לקהל הרחב לראשונה ויפנו זרקור למרחב היפואי המתחדש.

יריד צבע טרי, אירוע האמנות הגדול והמשפיע בישראל, מציג ומייצג את ערכי עולם האמנות והתרבות הישראלי. בחממת האמנים העצמאים של היריד מתקיים ייצוג לכל מגזרי ישראל, פניה היפים של ישראל הצעירה על כל גווניה. כולם תחת קורת גג אחת, והמאחד ביניהם - אהבת האמנות. 

מטרת יריד צבע טרי להמשיך ולהעצים את עולם התרבות הישראלי ולהמשיך ולהציב את העיר תל-אביב–יפו, בירת התרבות והאמנות של ישראל, כמגדלור המאיר את סביבותיו. 

צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף
צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף

העיר תל-אביב-יפו, מרכז של תרבות יצירה והשראה, היא הזירה המתבקשת לקיומו של יריד האמנות צבע טרי. ב-12 השנים בהן נערך בשיתוף הפעולה עם העירייה, היטיב צבע טרי לבסס קשרי גומלין בין אמנות לאנשים, לעיר ולחברה. קיומו של היריד בנמל יפו היא הזדמנות לחשוף את המחסנים המנדטוריים שעברו חידוש ושיפוץ, ואת כל הפעילות התרבותית, הקהילתית והמסחרית המתוכננת בהם. האירוח במחסנים 2 ו-3 הוא הזדמנות נוספת של היריד להאיר את פניהם של אתרים ומוסדות שונים בעיר, ולחשוף את יופיים ההיסטורי והאמנותי, כאשר הם "מוצאים מהקשרם" הפונקציונלי, ומארחים בחלליהם יצירות אמנות.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב–יפו: "אני שמח שיריד האמנות והעיצוב צבע טרי יהיה השנה בנמל יפו המחודש ויחנוך את מחסנים 2 ו-3 ואת המרחבים הציבוריים הנפלאים סביבם. עיריית תל-אביב–יפו רואה בנמל יפו כעוגן מרכזי בפיתוחה של העיר לטובת תושבי יפו ותל אביב ומשקיעה משאבים גדולים לשמור על ערכיו כנמל דייג עתיק ופעיל לצד היותו אטרקציה תיירותית ותרבותית. החיבור בין הנמל העתיק לבין אמנות מתבקש גם בהיבט הערכי. יפו מבטאת יותר מכל את יסודות המגוון הפלורליסטי, את הפתיחות ואת חופש הביטוי, האופייניים כל כך לעיר תל-אביב-יפו, בירת האמנות והתרבות של ישראל." 

קבוצת הפניקס, קבוצת ההשקעות, הביטוח, האשראי והפיננסים, ממשיכה את תמיכתה ביריד צבע טרי כחלק מהפעילות החברתית של הקבוצה, התומכת בתרבות הישראלית, וכחלק ממחויבותה לעודד אמנים צעירים ישראלים בראשית דרכם לצמוח ולהתפתח.

צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף
צבע טרי | צילום: אחיקם בן יוסף


מהפניקס נמסר: "קבוצת הפניקס חרטה על דגלה את המחויבות לעידוד המצוינות והיצירתיות. כחברה שחייה שזורים בחיי המדינה ושורשיה נטועים בישראל, לקראת חגיגות ה-75, היה זה אך טבעי שנמשיך לחבור לגוף חשוב כמו יריד צבע טרי המייצג את עולם האמנות הישראלי ומתרגשים להמשיך ולתמוך במסע לחיזוק קהילת האמנים הצעירים ולחיבור בין העולמות".

יריד צבע טרי, מייסודן ובניהולן של שרון טילינגר ויפעת גוריון, הוא אירוע האמנות השנתי הגדול והמשפיע ביותר בישראל. למעלה מעשור שנים, מפגיש היריד בין הקהל הרחב לבין אמנים מצליחים, אמנים מבטיחים, מעצבים חדשניים ורעיונות מפתיעים, ומאפשר רכישת עבודות של מיטב היוצרות והיוצרים בני זמננו. כל זאת מתוך מטרה לתמוך בעולם התרבות הישראלי ולעודד את האמנות המקומית.  

מכירת הכרטיסים ליריד צבע טרי 2023 נפתחה וזמינה כעת באתר היריד: https://www.freshpaint.co.il/

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן