22.10.2021

במבולה במידברן – 25-30 באוקטובר 2021

אני כמעט בן 67😎. אמנם די צעיר בנשמתי, אבל יש לא מעט דברים שחשבתי שכבר לא אעשה בחיים האלה. תמיד היה ברור לי שעוד אגור באוהל סיירים, אבל לא חשבתי שזה יהיה דווקא במדבר, בין הר עמשא לערד. לא חשבתי שאעמיס טונות של ציוד על עגלות שיסיעו אותו למדבר. לא חשבתי שאבלה בטבע, יחד עם צעירים, שכמעט כולם בני עשרים עד 40 במסיבה מרגשת של יצירה וחוויה. והנה, אתמול בלילה השתתפתי בליל העמסות שנמשך הרבה מעבר לחצות, וביום שני אני נוסע לאירוע מידברן. יש אומרים שזו המסיבה הכי גדולה בישראל ויש אומרים שזו גלריית האמנות הכי גדולה בארץ. כך או כך, אני מאד נרגש לקראת החוויה שלא היכרתי. 

יחד עם צוות מתנדבים של עשרות אנשים, אני מקים את מיתחם הבמבולה. הוא מבוסס על גוף גיאומטרי מרתק שנקרא "עשרימון מכוכב", ובלועזית Stellated Icosahedron. במרכז המתחם יעמוד גוף ענק כזה שיקבל את פני הבאים ועליו יוכלו לכתוב משאלות, חלומות, הצעות יעול לאלוהים ועוד. מסביב לפסל הענק, תוצג תערוכה של גופים כאלה (בקוטר 35 ס"מ בערך) שדפנותיהם מעוטרות בציורים של ילדים ממסגרות שונות. חלקם צוירו ע"י תלמידי בי"ס אקשטיין באור יהודה, חלקם ע"י קבוצות של ילדים ערבים ויהודים וחלקם ע"י אמנים צעירים בעלי לקויות למידה. בחודשים האחרונים הם קיבלו פריסות נייר של הגוף המדהים, ציירו עליהן והעבירו אותן לצוות המתנדבים שהרכיב עשרות "במבולות" ססגוניות. המיזם המרגש מביא סינרגיה בין תחומי העיסוק השונים שלי כאיש שיווק ומומחה לבניית מותגים ותקשורת שיווקית, מעצב תעשייתי ומומחה לפיתוח מוצרים, כקוסם ואמן חושים, מהוותיקים בארץ וכן ממציא ומפעיל משחקי הגמד הנעלם.   




למה Stelated Icosahedron?
הגוף הגיאומטרי מורכב מחדירה בין 5 פירמידות משוכללות. בעיני, כל אחת מהן (מיוצגת בצבע משלה) מייצגת אחד מהערכים שבבסיס המיצג: 
טיפוח יצירתיות וחדשנות
שיוויון חברתי
הרחבת אופקים
קשר משפחתי
חוויה והנאה – הדרך היחידה שאני מכיר ללימוד אפקטיבי



וזה רק מיצב אחד שקבוצת "שומרות הגלקסיה" בניצוחו של ארז בלושטיין – יזם חברתי סדרתי שפעילותו מכוונת בעיקר לקידום ילדים ובני נוער עם קשיי קשב וריכוז, הגנת הסביבה ופיתוח חדשנות ויצירתיות. 
הקבוצה מונה כ-40 משתתפים המביאים למידברן 2021 גם את המיצבים הבאים:
  • Bubblez – רכב אמנות המעוצב כדג צבעוני ענק שישוט במרחבי המידברן ויפריח לאויר בועות סבון.
  • תלת-בועות - כשמדוושים בתלת-האופן המוזהב, הוא מפריח לאוויר בועות סבון
  • נוי-לנד – סלון כלות יצירתי המאפשר לנשות המידברן (וגם גברי המידברן) להתהדר במלבושים יצירתיים ומרשימים, להתאפר, להשתתף בתצוגת אופנה ולציין בדרך אמנותית מקורית נישואין ופרידות במובן הכי רחב של ביטויים אלה. 
  • בודהה במדבר – פסל בודהה המוזהב יוצג במרחב הפלאיה של המידברן
  • שיחה עם היקום – מתחם זה יאפשר למשתתפים להביע משאלות, להגשים משאלות של משתתפים אחרים ובעצם, לחוות מסע מרגש אל תוך עצמם.
  • מנגישים את ה-FUN – עגלות נכים 4X4 מעוטרות יאפשרו לנכים להתניע במרחבי המידברן, להרגיש לפחות שווים בין שווים אם לא יותר ולהשתתף במסיבת מוסיקה וריקודים. 
ולמי שרוצה לדמיין את מימדי המידברן, קבוצת "שומרות הגלקסיה היא רק אחת מתוך 170 קבוצות שמשתתפות במידברן. אני אף פעם לא השתתפתי במידברן. רק מנסה לדמיין. 

מעבירים את הבמבולה לאזור התצוגה בפלאיה של מידברן 2021

מה זה במבולה?
את הידע שלי ואהבתי לנושא הגופים הגיאומטריים (פוליהדרונים) קיבלתי מאבי, דוד בר-סלע, שהיה מהנדס מכונות וקונסטרוקציות. בילדותי, מאחר שהתגליתי כבעל אצבעות זריזות וגישה טובה לגיאומטריה ותכנון, עזרתי לאבי לבנות דגמים של קונסטרוקציות שתכנן. לצד אלה, הוא תכנן ובנה גם כל מיני גופי גיאומטריים מעניינים שעד היום (21 שנים אחרי שאבי נפטר), ממלאים את בתי בני המשפחה. וכשאנחנו מבקרים חברים, אנחנו מוצאים תמיד "דרישת שלום" צבעונית שאבא השאיר שם באירועים שונים. את השם "במבולה" נתן אבא שלי כשם חיבה לגופים המדהימים שתכנן ובנה וככה אנחנו ממשיכים לקרוא להם... וגם לילדינו.

חברי קבוצת "שומרות הגלקסיה" מקבלים תעודת אטרקציה מומלצת ממשלחת Trip Advisor

מאחורי הבמבולה שורפים את פסל האישה/איש הענק, כמנהג המידברן.



אני בטוח שרבים מהקוראים יראו צילומים ממרחבי מידברן 2021 בערוצי התקשורת השונים. ולמי שלא, אני אמשיך לדווח מהשטח בעמוד הפייבוק שלי וב"תרבות אנד דה סיטי". 

שלכם,
יורם בר-סלע




אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן