13.2.2018

הקולות הנורדיים-קונצרט הפתיחה של מוסטונן פסט 2018



פסטיבל מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב בו משתתפת הקאמרית הישראלית בפעם השניה הוא פסטיבל מוסיקה אסטוני-ישראלי בו המוזיקאים המובילים של אסטוניה חוברים לתזמורות ולהרכבים מוסיקליים מהשורה הראשונה בישראל ומעלים יחדיו קונצרטים מגוונים. בחמש שנות קיומו, הפסטיבל עשה לו מוניטין מרשים כאחד מהפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בישראל, אירוע שנתי שבו ניתן לשמוע את המקהלות הטובות בעולם כאן בארץ.

הפסטיבל החמישי בהובלתו של אנדרס מוסטונן, יוקדש לחגיגות 100 השנים לאסטוניה ויעלה 20 קונצרטים בתל אביב, בירושלים, בחיפה, באשדוד ובמקומות נוספים בישראל. הפסטיבל יארח מקהלות וסולנים מאסטוניה עם תזמורות, הרכבים וסולנים ישראלים ויציג תשעה תכניות בהן מוסיקה קלאסית, עממית וג'ז.

המנהל המוסיקלי והמנצח של הפסטיבל אנדרס מוסטונן בחר בקונצרט "הקולות הנורדים" בביצוע התזמורת הקאמרית הישראלית להיות קונצרט הפתיחה של הפסטיבל. בקונצרט תתארח ליצירות וקאליות המקהלה הקאמרית ווצ'ס מוזיקלס הנפלאה מאסטוניה וזמרים סולנים מאסטוניה.  בנוסף ינגנו הסולנים אנדרס מוסטונן בכינור ונגנית הצ'לו המובילה של התזמורת נועה חורין יצירה מדיטטיבית של קנצ'לי.




בקונצרט יבוצעו:
  • באך – שני פרקים ממיסה ברביס בסול מג'ור
  • בוקריני - ביתו של השטן 
  • קנצ'לי - Ex contrario – לכינור וצ'לו סולו  
  • יאן ראטס - קונצ׳רטו לתזמורת קאמרית מס׳ 16
  • שרפנטייה - טה דאום- למקהלה סולנים ותזמורת 

הקונצרט יתקיים בשני מועדים: 

יום רביעי, 14.2.18 - 19:00 אולם רקאנטי, מוזיאון ת״א לאמנויות
יום חמישי, 15.2.18 - 20:00 אולם רקאנטי, מוזיאון ת״א לאמנויות

גלוריה של ויואלדי | מנצח: אנדרס מוסטונן | מקהלת vocesmusicales מאסטוניה, אנסמבל בארוקדה, סולנים: טל גנור-סופרן, Jaanike Kuusik-סופרן, דוד פלדמן-אלט. צולם במוזיאון תל-אביב, פברואר 2016.
אנדרס מוסטונן הוא מנצח וכנר אסטוני, מחלק את חייו בשנים האחרונות בין ישראל ואסטוניה, בעקבות מינוייה של אישתו לשגרירת אסטוניה בישראל. מוסטונן מוכר מאוד בעולם כמנצח וכנר מהשורה הראשונה והופיע עם תזמורות רבות, ביניהן: הסינפונייטה הקאמרית של ריגה, התזמורת הסימפונית הממלכתית של רוסיה, תזמורת צ'ייקובסקי של רדיו מוסקבה, התזמורת הפילהרמונית של מוסקבה, התזמורת הסימפונית הלאומית של אסטוניה ועוד. בנוסף, ייסד ומשמש כמנצח והמנהל המוזיקלי של ההרכב הוֹרְטוּס מוּזִיקוּס שמנגן מוזיקה עתיקה. מוסטונן עשה לו שם בניצוח על יצירות מאת באך, מוצרט, ברוקנר, מנואל קרדוסו, שוסטקוביץ', טלמן, שיץ, סופיה גוביידולינה ואחרים.

רכישת כרטיסים: אתר: http://ico.co.il | טלפון: 03-5188845

שלכם, יורם בר-סלע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן