22.10.2017

רובוטים אנושיים? רקדנים מכניים? מופע תנועה מרתק של בלנקה לי

בלנקה לי, ילידת ספרד, כוריאוגרפית  מקורית ומוערכת בעולם. עבודותיה מתאפיינות בסגנונות מגוונים והומור לטיני שמאד נוכח בעבודותיה. ביצירת רובוט בלנקה לי, הכוריאוגרפית, חוקרת את מערכת היחסים בין אדם ומכונה, בין האנושות לטכנולוגיה.

משתתפים שמונה רקדנים ושבעה רובוטים (המוכרים בשם nao  ) שלמדו לרקוד, והם חביבים ומרושעים חליפות כשלכל אחד מהם, הרובוטים,  אישיות שמשתנה. בין הרקדנים והרובוטים נוצרת דינמיקה נפלאה ומדויקת שמביאה את הצופה לתהות האם רקדן בשר ודם יהפוך לזיכרון רחוק מהעבר. כשהמסך עולה נשמע צליל המזכיר פעימות לב. אור קטן נדלק ומגלה להקת נגנים רובוטים עשויים שאירות פלסטיק ומוצרי חשמל. בהמשך עולים שבעת הרובוטים ושמונת הרקדנים לריקוד משותף כל כך מחובר עד שנדמה שהרובוטים אינם אלא רקדנים קטנים. ביצירה משולבים כמה סגנונות מחול כמו פלמנקו, בלט קלאסי, היפ הופ ואחרים. המופע מאד מרגש, מצחיק ומשעשע, מתוחכם, מפתיע, מלא דמיון ועשיר תנועתית.
מאד מומלץ לכל גיל.




על להקת המחול
הלהקה הוקמה בשנת 1993 בפריז ומונה שמונה רקדנים. עד כה הפיקה מעל 14 תכניות מחול שהוצגו ברחבי העולם מעל במות יוקרתיות. במהלך השנים אספה הלהקה קהל רחב נלהב, לא רק בקרב חובבי המחול.

על בלנקה לי
בלנקה לי, ילידת 1964, היא יוצרת מוערכת, מקורית ועטורת פרסים. השתתפה בסרטו של פדרו אלמודובר "קיקה" ובין יצירותיה הבולטות ניתן למצוא את ריקוד הדיילים מהסרט "לעוף מהתרגשות", גם הוא של אלמודובר.
דבריה על היצירה: "המופע נועד לבדוק את הגבולות בין האדם למכונה ואת החיבור ביניהם: "רציתי לבדוק את השונה ואת הדומה. במהלך ייצור הרובוטים למופע נתקלתי בכמה בעיות, למשל טווח תנועה מוגבל של הרובוט. הפתרון היה להתאים את הרקדן ליכולת של הרובוט ולא להפך. לקחתי סיכון שיקרו תקלות טכניות בלתי צפויות שעלולות להופיע במהלך המופע. רקדן אנושי הרי ממשיך לרקוד ולהשתמש בכל הכוח למרות כשלים פיזיים שעלולים להופיע פתאום. על הבמה הייתי צריכה לאתגר את הטכנולוגיה וליצור פסקול מקורי שיבוצע על ידי מכונות. האתגר הכי גדול היה לייצור רגשות לרובוטים. השבירות והילדותיות של כמה רובוטים מואנשים מועצמת ומצליחה לעבור אל הצופים במהלך האינטראקציה עם הרקדנים".



ביצירה שילוב בין מחול ומולטימדיה, תוצר של שיתוף פעולה עם מאיווה דנקי – סטודיו לאמנות מודרנית יפני, ואלדבראן רובוטיקס.

שלוש ההופעות בבית האופרה הישראלית תל אביב
יום חמישי 26.10 בשעה 20:00
יום שישי 27.10 בשעה 13:00
יום שבת 28.10 בשעה 16:00


להזמנת כרטיסים דרך אתר האופרה הישראלית הקליקו כאן.

שלכם, שיוי פרנס





אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן