21.9.2017

אמנות ושיגעון - תיאטרון מחול שטוטגרט בישראל

לנגן באך על הגוף, לצחוק על פה דה דה... להקת המחול הצעירה והדינמית Dance Company Theatrehaus – Stuttgart של הרקדן, הכוריאוגרף והמוזיקאי, אריק גוטייה מגיעה לביקור בישראל. ללהקה רפרטואר מגוון ורחב של סגנונות עם יצירות מחול עכשוויות. הלהקה, שחוגגת עשור, נחשבת היום כאחת הבולטות בגרמניה וברחבי העולם.

בזכות המקוריות, ההומור והנגישות של יצירותיו הצליח גוטייה לקרב קהלים צעירים וחדשים למחול המודרני. יצירותיו הוזמנו ומבוצעות על ידי להקות בינלאומיות בהן בלט ברלין, להקת הבלט של בית האופרה מרינסקי, בלט שטוטגרט, סקפינו בלט רוטרדם, והבלט הלאומי של אמסטרדם. גוטייה מבוקש גם כרקדן בערבי גאלה ברחבי העולם. מגזין Tanz הגרמני בחר בגוטייה פעמיים כרקדן השנה עבור הסולו "מצאתי שועל" שיצר במיוחד עבורו הכוריאוגרף מרקו גקה. בשנת 2016 הכתיר אותו מגזין Tanz כאחת ההבטחות הגדולות של השנה.


הלהקה תעלה שני מופעים:


בבית האופרה תעלה הלהקה את ניז'ינסקי  (Niżyński ) יצירתו החדשה  של הכוראוגרף מרקו גקה  - על חייו הסוערים והמיוחדים של ואסלב ניז'ינסקי ((Wacław Niżyński  גדול רקדני המאה ה- 20. היצירה נוגעת בחיבור שבין אמנות לשיגעון,  התהילה מול הסבל  בחייו של ניז'ינסקי שנאבק בייסורי נפש וסכיזופרניה כל חייו.
היצירה עוסקת ביחסים של ניז'ינסקי עם דיאגלב שגילה אותו, ביצירות כמו פולחן האביב שעלה בפריז ב 1913, הארוטיות בבלט אחר הצהריים של פאון -  תפקידים שביצועיו של ניז'ינקי הפכו לאושיות המחול.


מרקו גקה, כוריאוגרף הבית של בלט שטוטגרט ושל סקפינו בלט ברוטרדם. הוא היה גם  רקדן בבלט האופרה הממלכתית בברלין ולאחר מכן בבלט של האופרה בהאגן. הוא יצר עבור להקות ברחבי העולם, בשטוטגרט לניו יורק סיטי בלט, ללהקה של פינה באוש בוופרטאל ועוד להקות רבות. בשנת 2006  זכה בפרס ניז'ינסקי. היצירה שזוכה להצלחה רבה מאז הועלתה לראשונה, נבחרה להפקת השנה בגרמניה וזכתה בפרס הכוריאוגרף הטוב ביותר לשנת 2016. לאחרונה נבחרה ע"י מנויי המגזין היוקרתי Tanz  – ליצירה האהובה עליהם לשנת 2016-17.

מועדי המופע:
  • 19.10.17 , יום ה, שעה  20:00   בית האופרה ע"ש שלמה להט צ'יץ' ת"א
  • 20.10.17 , יום ו, שעה 13:00  בית האופרה ע"ש שלמה להט צ'יץ' ת"א


במרכז סוזן דלל, תעלה הלהקה ערב ממבחר הרפרטואר שלה:

  • בלט 102 מאת גוטייה- סאטירה על 102 התנוחות של הפה דה דה הקלאסי.
  • Violoncello  מאת נאצ'ו דואטו -  העוסקת בחייו של יוהן סבסטיאן באך ומדמיינת אותו מנגן על שותפו לריקוד בעזרת קשת, כאילו היו צ'לו.
  • Now and Now של ג'ון אינגר - חוקרת את השלבים השונים של האהבה לאורך שנים רבות.
  • Streams מאת הכוריאוגרף היווני אנדוניס פוניאדיקיס - יצירה המגלמת את הכאוס והסדר בהם גופות הרקדנים יוצרים מבנים משתנים. 
  • Pacopepedluto- הם בתוך ראשך של אלחנדרו סרודו - מורכבת משלושה קטעי סולו בהם הרקדנים לבושים אך ורק בחגורות גוף כשהם רוקדים לשיריו של  דין  מרטין. 
  • האויב הכי טוב שלי -  ((my best enemy מאת איציק גלילי  הרהור על תרבות הצריכה.
  • אלטע זאכען -  מאת נדב צ'לנר– שתי נשמות חופשיות חוקרות את ההבדלים בין צחוק וחוק, יחד ובדידות.

16.10.17 , יום שני , שעה 21:00 – מרכז סוזן דלל (במסגרת תל-אביב דאנס 2017)
17.10.17 , יום שלישי , שעה 21:00 – מרכז סוזן דלל (במסגרת תל-אביב דאנס 2017)

שלכם, שיוי פרנס



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן