31.5.2017

עוד סיפור אחד ודי-דוקאביב 2017

איזה כיף של שעה זאת היתה. חזרנו לילדות שלנו, עברנו דרך הילדות של ילדינו, והנה – אותם סיפורים נקראים מדור לדור. לשמחתנו, זכינו לראות את הקרנת הפרק הראשון של הסדרה " עוד סיפור אחד ודי" בפסטיבל דוקאביב 2017. זו סדרה יפה ומרגשת העוסקת באספקטים השונים של "שעת הסיפור".

 700 שעות הקדישו מודי בראון וענת זלצר, יוצרי הסדרה לפרקים. אנחנו הצופים, צללנו בהתרגשות לתוך הפרק הראשון. הוא חוזר אל הסופרים והמשוררים שהעירו שפת קודש, על מנת לספר בה סיפור לפני השינה. המציאו מחדש את העברית כשפת סיפור, שפת משחק ושפת אם, ובראו בחרוזיהם את הילדות העברית לדורותיה. ביאליק, לוין קיפניס, לאה גולדברג, אברהם שלונסקי, מרים ילן שטקליס, הם רק חלק מגיבורי הפרק. דויד גרוסמן, נורית זרחי, מאיר שלו, יהודית רביץ, יהונתן גפן, חווה אלברשטיין ועוד רבות וטובים, קוראים וחוזרים אל החוויות שמאחורי סיפורי ושירי הילדים וההתרגשות שברגע הקסום של סיפור לפני השינה. הסדרה מוקפדת מאד בתכניה, מצולמת יפה ומעוצבת נפלא. עושה כבוד רב למלים ולסימני הניקוד. לטקסטורה של דפי הנייר, לשקעים שהטביע דפוס הבלט הישן בנייר, לאיורי הספרים, ליוצרים, לקוראים ולזכרונות שצפים ועולים עם כל איור אהוב שמוצג בסדרה.



כל אחד מחמשת פרקי הסדרה עוסק בנושא מרכזי שסביבו נרקמים הסיפורים, האגדות והחוויות שמכוננים את הילדות הישראלית דרך הספרים: שפה, מקום, משפחה, חֶברה, לילה (ופחדיו). הם עוקבים אחרי שלבי היכרותו של הילד עם העולם, אבל גם אחרי שלבי התפתחותה של הזהות הישראלית, שלספרות הילדים יש חלק מכריע בעיצובה - עיצוב השפה, עיצוב המקום, החברה ואפילו עיצובם של הפחדים. הפרק הראשון מוקדש לתחיית השפה העברית שצמחה דרך סיפורי הילדים והצמיחה דורות של ישראלים גאים ומועשרים.
"עוד סיפור אחד ודי" אינה רק סידרה על ספרות ילדים, זו סידרה על הילדות הפרטית של כל אחד מאתנו. כולנו התרגשנו והזלנו דמעה פה ושם.


"שלוש מאות דקות שידור, שכולן מוקדשות לספרים וליוצריהם – סידרה שהצליל השולט בה הוא רחש הדיפדוף והשקט של ההקשבה – זה לא מובן מאליו בעולם של 140 תוים, מאויירים באימוג'י. זה כמעט נס" אומרת ענת זלצר-במאית הסדרה ומוסיפה: "במרכז הסידרה ניצב הרגע הקסום והאנטימי בסופו  של היום. הרגע שבו אנחנו קוראים, או מספרים, או שרים לילדינו  את מה שאי אפשר לומר בשיחה רגילה. רגע שבו אנחנו מקשיבים למילים, וממריאים על כנפי הדמיון והזיכרון. מתרגשים, צוחקים, פוחדים וכואבים, מתחברים ונפרדים.  ומכיוון שהטקסטים שאנחנו קוראים ושרים לילדינו הם  לא פעם אותם טקסטים שסופרו והושרו לנו על ידי הורינו, באותו רגע עצמו, אנחנו פותחים ברגע הזה שער רחב שעבור תעבור בו שרשרת זהב. 

אני מקווה שהסידרה שלנו תעשה לכם חשק לקרוא למישהו סיפור, או לבקש ממישהו שיקריא לכם אחד. זה אף פעם לא מאוחר לעוד סיפור אחד ודי".  


שלושה דורות של משפחתנו היו בהקרנה וכולנו התרגשנו מאד. המקריאים, המאזינים... והמאזינים שהפכו למקריאים. הסדרה תשודר החל מ-7 ביוני בערוץ יס דוקו. אל תחמיצו.



יוצרי הסדרה: ענת זלצר ומודי בר-און | תסריט ובימוי: ענת זלצר | עריכת תוכן וניהול תחקיר: שירה פרי | עריכה: איילת עופרים,  עידו מוכריק | צילום: טליה (טוליק) גלאון | מוסיקה מקורית: ערן ויץ | יעוץ ספרותי: פרופ' יעל דר | מפיקים: יואב רועה ואורית זמיר – "גם הפקות".

הסדרה הופקה עבור yes דוקו בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי, קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים ומפעל הפיס. ישראל, 2017

שלכם, גוני בר-סלע



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

תגובה 1:

  1. אני קשורה ל - HOT
    מה לעשות?
    (מרוב צער אני כותבת בחרוזים

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן