16.3.2016

כנס האדריכלות הבינלאומי במסגרת פסטיבל אישה בחולון


כיצד בונים בהודו בניינים התורמים לחברה שיוויונית דמוקרטית ומאפשרים חופש לביטוי אישי? ואיך מתכננים בסין סביבה אורבנית ירוקה וסוציאלית יותר? ואיך משפיעה הפוליטיקה על ישובים בפריפריה? ואיך מתבטאים מגורים משותפים של ערבים ויהודים על האדריכלות בישובים המשותפים? והאם נקודות מבט מגדריות והטרנד הגדל של "משפחות חדשות" משפיע על התכנון האדריכלי? ומהם כללי האתיקה של שימור מבני אבן?

כנס האדריכלות התשיעי שיתקיים במדיטק חולון בתאריך 18 במרץ 2016, במסגרת פסטיבל אישה, יעסוק בנושאים אלה ובנקודות אחרות הקשורות לחברה ולאדריכלות עירונית עכשווית.


השנה יתמקד הכנס בתפקידה של האדריכלית ומחויבותv החברתית לסביבה עירונית טובה יותר לכולם, ללא הבדלים כלכליים, דת גזע ומין. סביבה המאפשרת הנגשה של איכות חיים, אמנות ותרבות לכלל תושבי המטרופולין ולא רק לעשירים בלבד. תפקיד זה מתעצם במיוחד בכלכלות מתפתחות ובסביבות שיש להן היסטוריה של קיפוח ועם זאת מרכיבים תרבותיים מקומיים, בעלי שורשים חזקים ומשפיעים.

במסגרת הכנס בו משתתפים מידי שנה אדריכלים מובילים בארץ ובחו"ל, תוצגנה עבודתיהן המיוחדות של שלוש אדריכליות הפועלות בעולם אקזוטי המתפתח במהירות, תוך שהן מנסות לשמר, לשדרג ולחדש את הסביבה האורבנית תוך התחשבות ומתן כבוד לאדריכלות ולהיסטוריה המקומית, בסין, הודו, ברזיל וישראל.

האדריכלית הסינית פרופסור ליו ג'יאן, סגנית הדיקן של ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת צ'נגואה היוקרתית, מומחית וחוקרת לתכנון עירוני, המפתחת את האורבניזם בסין. ג'יאן הייתה מעורבת בפרויקטים של תכנון ועיצוב ערים, עיירות וכפרים רבים ברחבי סין, תוך שהיא מובילה אג'נדה של אורבניזם עתידי ירוק יותר וסוציאלי יותר.


 האדריכלית ההודית שימול ג'ברי קאדרי מהכרך הענק מומבאי, מתעניינת במיוחד באדריכלות שוויונית דמוקרטית עם הזדמנויות לביטוי אישי. התוצאה היא שפה אקלקטית השואבת את השראתה מהתרבות ההודית יחד עם אלגנטיות מודרניסטית. השראה גמישה זו מאפשרת לקארדי לפתח סביבות עם נגיעות עדינות בחלל, בצבע ובחומר.

האדריכלית הצעירה והמפתיעה קרולינה בואנו מברזיל, השותפה במשרד גלובלי וירטואלי בינלאומי עם עבודות אורבניות מפתיעות בסן פאולו ושותפים בפאריז. קרולינה,יחד עם שותפיה ב"טריפטיק", מתמודדים עם אתגרים מדעיים, טכניים, סביבתיים, אנושיים, סימבוליים וגאו פוליטיים. היא מנסה לפתח אסטרטגיה יעילה שתוכל לענות למטרות והצרכים המערבים בטיחות,גמישות ומודולריות שיוכלו להעניק נוחות תרמית ואקוסטית יותר מכל,יספקו איכות חיים למשתמשים.


האדריכל הערבי ישראלי סנאן עבד אל קאדר שבית המשרביה שלו זכה להד בינלאומי כמו גם מאבקו נגד השהיות ועיכובים בתואנות שונות של תוכניות בנייה שעליהן הופקד במזרח ירושלים,בהזמנת העירייה. בתוכניות הוכנסו שינויים שעיוותו את מטרתן המקורית - להציע תכנון "שחורג מהאוריינטציה התכנונית המערבית שרשויות המדינה אוכפות על החברה, בעיקר הערבית ומותאם לאופי הבנייה, התנאים, הצרכים והשאיפות בחברה הערבית. פרופ' אבישי ברוורמן ינתח את ההיבטים הכלכליים העומדים בפני האתגר הישראלי ליצור חיים משותפים לערבים ויהודים. אדריכל פרח פרח והאדריכלית מירא סאבבא דיב יציגו את עבודתם וההתמודדות שלהם עם בעיות הפיתוח במרחב הערים הערביות. האדריכלית ד"ר עיינת קאליש רותם שרצה לרשות עירית חיפה תרצה כאדריכלית המודעת לבעיות וההבטחות של עיר מעורבת.


המצב בפריפריה הישראלית בדרום הארץ  יוצג דרך עיניהן של ויקטוריה ברנגל מהנדסת העיר ערד שתדבר על הבעיות והחוזקות של העיר המתדרדרת ,ואדריכלית העיר באר שבע יוספה דברה, שתציג את ההזדמנויות לפיתוח שעומדות בפני באר שבע היום.

עוד ישתתפו בכנס השנה אדריכל איב ענן (שהשתתף בתכנית מאסטר שף) ודר' אדר' הדס שדר, שהרצאתה תעסוק בשיקוף אדריכלות ממלכתית ופריפריאלית דרך עיניהם של נשים וגברים.

הזמנת כרטיסים בעמותת אדריכלים מאוחדים בישראל
טל. 03-5188234  פקס. 03-5188235
דוא"ל. u-architects@barak.net.il

לאורך השנים, כנס האדריכלות בחולון היה מעניין, מעשיר ופותח אופקים חדשים.

שלכם, יורם בר-סלע




אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן