8.11.2015

ג'יורדנו שיקגו - בסדרת מחול במשכן

במסגרת חגיגות ה-50 של להקת המחול "ג'יורדנו שיקגו", תציג הלהקה בישראל את המופע "חמישים שנים אגדתיות" המחבר בין  ששה כוריאוגרפים מובילים: רוני כורש, אוטום אקמן, דל דומינגז ולורה פלורס, ריי מרסר וג'ון להרר, המביאים את סיפורו של מחול הג'אז שהחל בשיקגו ומשם כבש את העולם.



18-21 בנובמבר 2015

להקת ג'יורדנו שיקגו הוקמה בשנת 1963 על ידי חלוץ מחול הג'אז גאס ג'יורדנו, רקדן, כוריאוגרף, ומייסד בית הספר למחול הג'אז. ג'יורדנו היא להקת הג'אז המקורית של אמריקה. היא ידועה בעוצמתה, באתלטיות ובלהט שלה. בכל מקום, היא סוחפת את הקהל עם הרפרטואר הייחודי לה.

הלהקה מציגה רפרטואר עשיר ומופיעה בכל רחבי ארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה והייתה להקת הג'אז הראשונה שהופיעה בברה"מ, עם נפילת מסך הברזל. סיבוב זה נולד לאחר הופעה זכורה במיוחד, שניתנה בפני רקדני ומנהלי הבולשוי בלט, שהתרשמו מאוד ויזמו את הביקור ההיסטורי.

נאן ג'יורדנו – דור שני בניהול האמנותי

המנהלת האמנותית נאן ג'יורדנו חונכה ואומנה על ידי אביה והמנטור שלה, גאס ג'יורדנו  ומאז שנת 1993 היא עומדת בראש הלהקה, תוך שהיא מטפחת זהות ייחודית המבדלת אותה  מלהקות עכשוויות אחרות. בכך ממלאת נאן ג'יורדנו אחר צוואתו של אביה: להציג בכל מקום בעולם את מחול הג'אז וליצור ולהציג כוריאוגרפית  חדשניות.

גאס ג'יורדנו – אבי הלהקה

גאס ג'יורדנו היה רקדן, כוריאוגרף, ומורה גדול. הוא הקים את הלהקה לפני כחמישים שנה, והמציא שיטת לימוד מיוחדת אותה העביר לאלפי רקדנים בכל רחבי העולם גם בלהקות מחול קלאסיות כגון תיאטרון המחול האמריקאי. בנוסף לעבודתו בלהקה הקים בית ספר מצליח הפועל עד  היום במקביל ללהקה. יצר כוריאוגרפיות לתיאטרון, לקולנוע ועשרות תוכניות טלוויזיה. ג'יורדנו זכה בשלל פרסים במהלך הקריירה המפוארת שלו .

בנוסף להופעות בכל העולם וברחבי ארצות הברית מקיימת הלהקה פעילות קהילתית חינוכית המשלבת בין מחול ותוכנית לחיים בריאים. הלהקה מופיעה ועובדת עם ילדים ונערים בשכונות הנחשלות של שיקאגו. היא מגייסת כספים כדי לאפשר לאלפי בני שיקאגו בגילאים שונים לחוות את מופעי הלהקה.




תוכנית הערב 

יציאה4 EXit4 - | כוריאוגרפיה מאת רוני כורש - 2013

בהשתתפות כל רקדני הלהקה , מוסיקה די .גיי נאדאר, גרג סמית, ג'ונתן לי באולס, טריו ג'ובראן. מסע מלא תשוקה עם עוצמה פנימית אדירה הפורץ את גבולות הרגש של הרקדנים ויתכן מאד גם של הקהל.

רוני כורש, יליד ישראל, בוגר להקת "בת שבע", להקת הג`אז של שמעון בראון, ואלווין איילי בניו יורק, מלמד מאז 1987 בבית הספר לאמנויות בפילדלפיה ועומד בראש להקת המחול כורש. ידוע בעבודותיו כמי שיוצא מהמסגרות הברורות של מחול קלאסי והמודרני ומשתמש בשילוב של טכניקות שונות בעבודותיו.

Commonthread - חוט מקשר | כוריאוגרפיה : אוטום אקמן – 2009 

מוסיקה מקורית מאת דן מיירס וג'ון אובניק.

רקדניות הלהקה בלבד.

יצירה המתכתבת עם תאור הנוף הלירי שיוצרת המוסיקה, תערובת של מוסיקת פולקלור מהרי האפלאצ'ים בשילוב מוסיקה מן המזרח.  הכינור החשמלי הנשמע בכל פרק הוא החוט המקשר- כשמה של העבודה, בין כל התנועות כולן.
אוטום אקמן היא עוזרת למנהלת האמנותית וכוריאוגרפית בית של הלהקה. היא הוכשרה כרקדנית קלאסית, ובשנת 2000 הצטרפה ללהקת המחול ג'יורדנו. כמו כן רקדה בלהקות נוספות בארצות הברית. היא יצרה כמה עבודת ללהקת האם של גיורדנו, ללהקת הבת וללהקות נוספות. בשנת 2009 נבחרה על ידי מגזין המחול של שיקאגו ל"קול החדש במחול", ובשנת 2010 הכריז עליה העיתון החשוב שיקאגו טריביון, "כוריאוגרפית בולטת".  אוטום מקדישה חלק ניכר מזמנה להדרכה בסגנונות שונים של מחול, מבלט קלאסי ועד ג'אז.


Sabroso | כוריאוגרפיה דל דומינגז ולאורה פלורס – 2011

מוסיקה: מונגוויטו סנטה-מריה, טיטו רודריגז, טיטו פואנטה, אדי פלמיירי ומאצ'יטו.

יצירה מלאת חיים בטעם לטיני וברוח אולמות ריקודי הסלון. יצירה בה זוהרת כל הלהקה בחמישה ריקודים המשלבים בין ממבו, רומבה, צ'ה צ'ה צ'ה, בולרו וסווינג לטיני.

 דל דומינגז ולאורה פלורס הם צמד רקדנים, כוריאוגרפים ומורים משיקאגו שפועלים כדי לבסס ולשפר את המחול הלטיני ביחד עם תלמידיהם וחברי הלהקה שהקימו. היצירה הוזמנה בשנת 2011 על ידי בלט גי'ורדנו והוקלטה לטלוויזיה לסרט הדוקומנטרי Dance for life

את חולצתי האחרונה אתן | כוריאוגרפיה מאת ריי מרסר 2015

מוסיקה: מקס ריכטר (אורגנום), אולפור ארנולדס (אנדלאוס) ובונגי דומא

ריי מרסר הוא רקדן וכוריאוגרף ותיק. עבד עם זמרים גדולים כמו ארית'ה פרנקלין ורוד סטיוארט. בימים אלו מופיע  בברודווי במחזמר מלך האריות. יצירתו את חולצתי האחרונה אתן, מדגישה את האנרגיה המהוללת והדחף שהוא לב ליבה של הלהקה.

כמו מאה גברים |  כוריאוגרפיה ג'ון להרר  - 2002

מוסיקה: ג'וני פריגו

מערב הבכורה בשנת 2002 ממשיכה היצירה הזו לסחוף את הקהל עם חמישה רקדנים גברים יפי תואר, למוסיקה של מוסיקאי הג'אז האגדי ג'וני פריגו. יצירה מסוגננת ואתלטית  המבליטה את יכולותיהם של גברי הלהקה.

ג'ון להרר החל לרקוד בגיל 19. בעקבות רומן עם רקדנית הוא לקח שיעור במחול מודרני באוניברסיטה וזכה לציון גבוה במיוחד, כך גילה את ייעודו בחיים. הוא הוזמן לרקוד בלהקת המחול של אוניברסיטת באפלו ולאחר שנתיים קיבל מלגה ללימודים בפסטיבל המחולJacob's Pillow . הוא רקד בכמה להקות וגם במופעים בסגנון לאס וגס. עשה אודישן ללהקת גיורדנו ורקד בה שלוש שנים. בשנת 2000 קודם למנהל חזרות ושנתיים אחר כך למנהל שותף. להרר יצר שבע עבודות ללהקה שזכו לביקורות נלהבות. בנוסף יצר עבודות ללהקות בארצות הברית, בדרום אמריקה ובאירופה.

זה מרגיש טוב ומתוק  |  כוריאוגרפיה מאת ריי ליפר – 2014

ריי ליפר, כוריאוגרף הבית של X פקטור אנגליה ותכנית הפריים טיים "רוקדים עם כוכבים אמריקה",  יעלה את יצירתו זה מרגיש טוב ומתוק (Feelin' Good Sweet) למוסיקה בביצוע הזמרים  מייקל בובלה, ארית'ה פרנקלין ומייקל ברנן. זוהי עבודה קצבית ועליזה, לחמש רקדניות ולחמישה רקדנים, שלוכדת את הקסם וכוח הפיתוי של המחול המושפע ממופעי ברודווי המסורתיים.

יום רביעי 18.11 שעה 20:00
יום חמישי 19.11 שעה 20:00
יום שישי 20.11 שעה 13:00
מוצאי שבת 21.11 שעה 21:00
הזמנת כרטיסים באתר  http://tickets.israel-opera.co.il/

שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן