26.9.2015

Chateau Des Baudry – הבית שלנו בדורדון

צילומים: יורם בר-סלע
את הטיול בעמק הדורדון חילקנו לשני אזורים. האזור המערבי בקרבת Bergerac והמזרחי, אזור Sarlat. אנחנו בדרך כלל אוהבים לגור במקום אחד ולטייל באזור, אבל גלל אורכו של העמק, העדפנו הפעם לנדוד בין שני מקומות שונים. שניהם משלימים את אופיו המיוחד של האזור: חקלאות כפרית, כפרים קסומים הנאחזים בציפורניהם במדרונות מצוקי ענק, שפע המים הזורמים בכל קמט קרקע ומעל לכל, המערות הקדומות עם ציורי האנשים הקדמונים.

Chateau des Baudry
דמינו לעצמכם חדר אוכל מהמאה ה-17, מעוטר בריהוט ישן. בינו לבין המטבח מפרידה דלת הבנויה בצורת קשת בעובי של מטר בערך. אורחים מאוסטרליה, ספרד, גרמניה, אנגליה, בלגיה... וישראל, סועדים יחד. מוסיקה קלאסית נעימה מתנגנת ברקע ופרנסואה, בעל הבית והמארח האולטימטיבי, מגיש בחן רב ארוחה בת 5 מנות בסגנון פריגור. בעודו מסביר על מקורם של כל גבינה וירק ומציע יין מתאים לכל מנה, טורחת אשתו הלן על הכנת המנות הבאות. כן, היא המבשלת. בבוקר היא שואלת אם תעדיפו דגים או בשר. לפניה"צ אתם עשויים לפגוש אותה בשוק המקומי, קונה את המצרכים הטריים. במשך היום היא מכינה את המנות ובערב זוכה בשבחים על בישול יצירתי, טעים להפליא ובמינון נעים. ארוחה ברמה של כוכבי מישלן, מוגשת באווירה ביתית חמימה.

ובינתיים, האורחים מחליפים ביניהם חוויות מהטיול היומי וטיפים שימושיים לימים הבאים. הארוחה המשותפת יוצרת היכרויות והשיחה קולחת.


Chateau des baudry נבנתה בהמשכים. הבסיס במאה ה-15 ותוספות בניה במאות ה-17 18. וכך נשמר הבית. ישן ויפה. במרכזו גינה מטופחת, פראית כלבבנו, עם בריכת דגים חיננית במרכזה. סביבה, 5 חדרי אירוח בלבד. חדרים רחבי ידיים, מרוהטים ומעוטרים בסגנון אוטנטי. הם פתוחים מצד אחד לגינה הפנימית, ובצד השני לחצר ענקית הצופה על הנוף שמסביב ולבריכת השחיה. קרובה מאד, אך מוסתרת מעין כל.


מסביב, יערות חשוכים, כרמים פרושים עד האופק, יקבים וכפרים קטנטנים ויפים. מסלולים קסומים לטיול רגלי, שווקים מקומיים שבהם מבצעים התושבים את עיקר הקניות, דרך היין שכמעט כל בית בה הוא יקב. ועל ראשי הגבעות, טירות מאגדות ימי הביניים. שפע של אופציות טיול יומיות.


מבולבלים משפע האטרקציות? פרנסואה נותן טיפים, מדפיס מפות, מסמן עליהן את המקומות ה"שווים" ומאחל לכם יום נפלא. מיד לאחר מכן, יושבי הבית מתפזרים לעמל יומם. 4 בריטים מבוגרים רוכבים על אופניהם לשוק הקרוב, והאחרים, נכנסים למכוניות לעבר הכפרים והמצודות. וזוג אחד, מעדיף לשבת לצד הבריכה המוקפת צמחיה וסתם לקרוא ספר. "חבל לוותר על השקט והשלווה" הם אומרים.



אז אם אתם מחפשים חופשה צרפתית אמיתית שתזכיר לכם את האווירה הקולינרית של "הסעודה של בבט" ו"מסע בן 100 צעדים", זה המקום. זה לא המקום הזול ביותר, אבל נפלא ביותר.


ועל Chateau de La Tuilerie בה גרנו באזור המזרחי של עמק דורדון, בכתבה הבאה. 

שלכם, יורם בר-סלע


ביקרתם ב- Chateau Des Baudry בעקבות קריאת הכתבה? ספרו לחבר'ה בהמשך העמוד. 

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן