19.5.2015

מומיקס – אלכימיה – במסגרת מחול במשכן

"תמיד השתמשתי בדימויים מעולם האלכימיה כדי לתאר את תהליך היצירה של "מומיקס". אנחנו נעזרים במגוון אבזרים כדי ליצור דימויים חדשים, כמו שהאלכימאים נהגו לעשות בעת העתיקה כאשר שאפו ליצור זהב יש מאין. יש לנו את האמונה שביצירה החדשה נוכל ליצור זהב, לפחות למראית עין. רעיון המטמורפוזה מרתק אותי, לראות תופעות של טרנספורמציה בטבע או חיבור של תופעות אנושיות לאלמנטים מהטבע. כך נוכחתי שהמופע "אלכימיה" הוא מטאפורה לחלום על היכולת לעבור שינוי. כמו רבים אחרים לפני, ניסיתי ללמוד את רזי האלכימיה, כשמעבדת הניסיונות שלי היא הסטודיו, והמבחנות הן הרקדנים". 

כך מספר מוזס פנדלטון על יצירתו "אלכימיה" שתועלה בקרוב במסגרת מופעי מחול במשכן. כן, להקת המחול מומיקס חוזרת לישראל עם מופע חדש "אלכימיה" שיצר מנהלה האמנותי מוזס פנדלטון. פנדלטון משלב גם בעבודה זו את הקסם המיוחד של מומיקס, ויוצר פנטזיה של תמונות מרהיבות עיניים ותנועה מעודנת. 

מחול במשכן | 27 עד 30 במאי | בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה תל אביב 



על המופע - אלכימיה
אלכימיה לוקחת את הצופים לעולם קסום של חלום – עולם התת מודע. המופע מחבר בין יסודות היקום – אדמה, מים, אש ואוויר - לבין האלמנטים הרוחניים העומדים מאחוריהם. הכול מתחיל מתחת למים, הרקדנים יוצרים את האש, הם חשים את כוח המשיכה של האדמה ונאבקים בו, הם מתרוממים באוויר ויוצרים חיבור ויזואלי בין ארץ לשמיים.

כבכל מופעיה של מומיקס, גם "אלכימיה" מורכב ממראות מרהיבים, תנועה מרגשת וחושניות. לצד היכולת הגבוהה של הרקדנים, משולבים במופע אפקטים ואמצעים טכניים המאפשרים ביטוי אמנותי ייחודי. כבלי פלדה דקים מאפשרים לרקדניות הלהקה לרחף כמו נוצות קלילות המנסות לעזוב את רצפת הבמה ולרחף באוויר. אפקטים של תאורה ו"קטיפה שחורה" יוצרים מטרפוזות מרגשות של אנשים וחפצים וקוראות תגר על כוח הכובד. התלבושות המקסימות מוסיפות חן וחושניות תחת התאורה הקסומה.


על להקת מומיקס
להקת המחול מומיקס הופיעה בישראל לפני 3 שנים עם המופע בוטניקה. היא מוכרת ואהודה ברחבי העולם בזכות מופעים מרהיבים המשלבים יופי פיזי ודמיון עשיר, ובשל המיומנות והמקוריות של רקדניה בהדרכתו של מוזס פנדלטון. יצירות של פנדלטון ושותפתו סינתיה קווין שובצו בסרטי קולנוע רבים, וזוכים להצלחה עולמית. הלהקה ייצגה את ארצות הברית באירועים ממלכתיים ובאירועי תרבות רבים, וזכתה בפרסים רבים ובהוקרה בינלאומית. "מומיקס" ממשיכה להפתיע ולרגש את הקהל בחמש יבשות כבר למעלה מ- 30 שנה.


המנהל האמנותי והכוריאוגרף מוזס פנדלטון
אחד היוצרים הבולטים בעולם המחול בארצות הברית. נולד בוורמונט ב-1949. גדל בחווה וניסיונו הבימתי הראשון היה בירידים חקלאיים. סיים תואר ראשון באוניברסיטת דארמות בספרות אנגלית ב-1971, ובאותה שנה הקים עם עוד חברים את "פילובולוס", להקה ששילבה הומור ואקרובטיקה, וזכתה להופיע בברודווי וברחבי העולם. ב-1980 פנדלטון עזב את הלהקה כדי להקים להקה משלו, וייסד את "מומיקס". פנדלטון משלב בין מחול לאקרובטיקה ומקפיד להכניס ליצירותיו אלמנטים מעולם החי והצומח. הוא יצר כוריאוגרפיות גם ללהקות נוספות כגון בלט ג'ופרי ודויטשה אופרה, הופיע בהפקה של הבמאי הרוסי יורי לובימוב ויצר כוריאוגרפיה להפקה של האופרה "כרמן" בבימוי לינה ורטמולר.  הוא יצר מופעים עבור בלט אריזונה, עבור הטלוויזיה האמריקאית, ויחד עם דניאל עזרלו ודיויד פרסונס שהיו לפנים חברים במומיקס יצר כוריאוגרפיה לנבחרת ההתעמלות של רומניה. פנדלטון זכה בשלל פרסים על עבודותיו ובתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת פילדלפיה.

סינתיה קווין – במאית שותפה
גדלה בדרום קליפורניה. אחרי שלמדה באוניברסיטת קליפורניה הצטרפה ללהקה "פילובולוס", והתנסתה בכוריאוגרפיה. בשנת 1983 הצטרפה ל"מומיקס" כרקדנית וכעוזרת למוזס פנדלטון. כמו כן, היא שיחקה בכמה סרטי קולנוע, ויצרה עם פנדלטון כוריאוגרפיה למופע הפתיחה של אולימפיאדת החורף בסוצ'י שברוסיה.

האופרה הישראלית תל אביב יפו - טלפון להזמנות 03-6927777
27/05/2015 יום רביעי 20:00 | 28/05/2015 יום חמישי 20:00
29/05/2015 יום שישי 13:00 | 30/05/2015  מוצ"ש 21:00

ירושלים, תיאטרון ירושלים - כרטיסים: בימות
01/06/2015 יום שני 20:30

חיפה, אודיטוריום - כרטיסים: "קופת חיפה" 04-8662244
02/06/2015 יום שלישי 20:30

שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן