9.11.2013

Lines Ballet והכוריאוגרף Alonzo King – במשכן לאמנויות הבמה

במסגרת סדרת מופעי מחול במשכן, מגיעים לישראל הכוריאוגרף Alonzo King, רב-אמן ייחודי ששליטתו במדיום המחול הופכת את עבודותיו לעשירות באופן יוצא דופן, ולהקתו Lines Ballet לסדרת מופעים. הלהקה תבצע שתי יצירות בלט:



שחרזדה (Scheherazade) - זהו מופע מחווה ליצירות הבלט הרוסי הגדולות ופרי שיתוף פעולה ראשון בין אלונזו קינג ונגן הטאבלה והמלחין הנודע המפיק  זאקיר חוסיין שעיבד את המוסיקה של רימסקי קורסקוב ועשה שימוש בכלי נגינה מערביים ופרסיים מסורתיים. בעבודה זו  קמים לתחייה סיפורי "אלף לילה ולילה" שבמקורם סופרו בפרסית, סנסקריט וערבית.




שרף (Resin) - נקודת ציון חשובה נוספת במסעו של אלונזו קינג בחקר התנועה בקרב תרבויות שונות . ביצירה זו הוא מתכתב עם מוסיקה יהודית ספרדית שנוצרה בספרד לפני גירוש היהודים ב -1492 וכן בזו שנוצרה בתפוצות השונות אליהן נדדו היהודים. זהו בלט דרמטי חדש ומקורי המלווה בשירים ומקצבים עממים, מוסיקה ספרדית אנדלוסית, מוסיקה שנוגנה ע"י יהודי ספרד (הלאדינו) ומוסיקה עכשווית תוך שימוש בהקלטות ארכיון נדירות שבהן המוסיקה של יהודי ספרד נוגעת במוסיקה אירופית, איטלקית, בלקנית ובמיוחד מוסיקה טורקית וערבית. המוסיקה כוללת ביצוע של שירי  לאדינו מוקדמים על ידי המוסיקאי העכשווי ג'ורדי סוואל.


אלונזו קינג החל דרכו בבית הספר של אלווין איילי ובהמשך גם בבית הספר של תיאטרון הבלט האמריקאי . הוא רקד בתיאטרון המחול של הארלם ובלהקות אירופיות. עם חזרתו בשנות ה-80 לסן פרנסיסקו, התמקד ביצירת כוריאוגרפיות ללהקות שונות ובהן: בלט פרנקפורט, הבלט השוודי המלכותי, תיאטרון המחול אלווין איילי, בלט הונג קונג ובלט וושינגטון. כמו כן הוא יוצר ויצר עבור רקדנים עצמאיים ובהם: הבלרינה נטליה מקרובה ולשחקני קולנוע כמו  פטריק סווייזי ודני גלובר.
במהלך הקריירה הארוכה שלו זכה קינג בפרסים רבים: פרס Bessy היוקרתי לשנת 2005, פרס ראש עיריית סן פרנסיסקו ופרס Jacob's Pillow ליצירתיות ב-2008. ב-2006 בחר בו איגוד אמני ארה"ב לאחד מבין 50 האמנים המצטיינים בארה"ב.

קינג יוצר עבודות המתבססות על מסורות תרבותיות מגוונות המשלבות בלט קלאסי וסגנונות תנועה ומחול חדשים כמו כן הוא ידוע כמי שמשתף פעולה עם אמנים מדיסציפלינות שונות ובהם מוסיקאים שחקנים ומלחינים בסגנונות שונים כמו  למשל נגן הטאבלה זאקיר חוסיין והשחקן דני גלובר.


תאריכי מופעים:
יום ד' 13.11.13, בשעה 20:00 המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ה' 14.11.13, בשעה 20:00 המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ו' 15.11.13, בשעה 13:00 המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
מוצ"ש 16.11.13, בשעה 21:00 המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
יום ב' 18.11.13, בשעה 20:30, תיאטרון ירושלים.

רכישת כרטיסים בקופת האופרה: 03-6927777 או באתר: www.israel-opera.co.il
או במשרד בימות: 02-6237000 או באתר: www.bimot.co.il

שלכם, יורם בר-סלע

נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן