28.9.2013

בלט טרוקדרו ממונטה קרלו - בישראל

כשם שקבוצת Harlem Globe Trotters הביאה הומור למגרשי הכדורסל הבינלאומיים, מבלי לוותר על המקצוענות הספורטיבית, כך מביאה להקת הבלט טרוקדרו ממונטה קרלו הומור שנון לבימת הבלט הקלאסי, משנת 1974. הלהקה פועלת מניו יורק. היא אמנם הופיעה במונטה קרלו, אך השם הוא עוד אחת מההלצות. חברי הלהקה כולם גברים, רקדנים בעלי הכשרה קלאסית, שרקדו בלהקות המחול הטובות והבולטות בעולם. חבורת הרקדנים המשובחת הזו מציגה קטעי מחול קלאסי ומודרני מן הרפרטואר העולמי, תוך הקפדה על הומור סלפסטיק משעשע, מבלי לוותר על הדיוק הטכני והברק האמנותי. מופע הבלט של טרוקדרו - יגרום לכם לצחוק בקול רם ולהתפעל באותו העת. בתכניתה מבחר קטעי בלט, דואטים וסולו. 


בביקור הנוכחי, תציג הלהקה קטעים מאגם הברבורים, בלט גדול לארבע רקדניות. חתונתה של ריימונדה מתוך יצירתם של הכוריאוגרף מריוס פטיפה והמלחין אלכסנדר גלזונוב. 
את דרכה האמנותית, התחילה הלהקה במופעי חצות באולמות אוף-ברודווי, אבל במהירות זכתה הלהקה לשבחים מצד מבקרי המחול, ועברה למסגרות מכובדות יותר. הלהקה כבר הופיעה ב-500 ערים ב-36 מדינות. בין השאר, הביאה את ההומור בתנועה ואת רוח מופעי הדראג שלה לאולמות היוקרתיים ביותר בעולם, ביניהם אולם הבולשוי במוסקבה ותיאטרון שאטלה בפריז.

כמעט 40 שנה שחברי טרוקדרו אורזים ופורקים כמעט מדי יום את נעלי הבלט הגדולות שלהם ואת השמלות הגדולות מהמקובל, את שלל הפאות ואת מזוודות האיפור העמוסות, ומראים לעולם שגם גברים יכולים לבצע "פירואטים" מהירים... מבלי ליפול על הפנים. הלהקה השתתפה בפסטיבלי מחול בינלאומיים והופיעה בתכניות טלוויזיה רבות אפילו בתכנית "החבובות".


ברפרטואר הלהקה קטעים מיצירות הבלט של גדולי היוצרים כמריוס פטפה, מאסין, רובינס, פוקין, בלנשין, פינה באוש, אגנס דה מיל, מרס קאניגהם, מרתה גרהם. דואטים, קטעי סולו וקטעי בלט, כולם מוגשים בטוויסט המיוחד והמשעשע של ה"טרוקס" (שם החיבה המקוצר של הלהקה). "הטרוקס נראים טוב מתמיד. תכנית הבלטים הגדולים היא חומר למחשבה, תענוג לעיניים ומופע מאד מאד מצחיק". ניו יורק טיימס.


רשימת המופעים:
תל אביב: בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה בין 23-26 באוקטובר 2013
היכל התרבות באר שבע יום שני 28/10 
תיאטרון ירושלים יום ג' 29/10 

                   
פרטים וכרטיסים: 
קופת המשכן בטלפון: 03-6927777  או באתר האינטרנט: www.israel-opera.co.il

שלכם,
יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן