16.6.2013

המסע המופלא למיתולוגיה היוונית - תקליטור חדש


דרמה, תשוקה, כח רב והשראה. 12 אלים שהחליטו להתיישב על פסגת האולימפוס ולשלוט בעולם. מוסיקאים נענשים על התעוזה להתחרות במוסיקה של האלים. דמויות שחצין אדם וחצין שור, מפגינות שילוב בלתי נתפס של תוקפנות ואלימות, יחד עם עדינו ושבריריות רגשית. קיקלופים עם עין אחת במרכז מצחם, סירנות ששירתן מובילה את המלחים להתרסקות על המצוקים שעל החוף ומוזות המעניקות השראה לאמנים ויוצרים. אלה רק מעט דוגמאות מעושר הפנטסיה שהתפתח ביוון במשך שנים רבות וחדר גם לספרות של עמים אחרים.


התקליטור החדש המסע המופלא למיתולוגיה היוונית, מביא לילדי ישראל 5 מסיפורי המיתולוגיה היוונית בעיבוד מודרני ובליווי מוסיקה יוונית. הוא מוביל את הילדים במשעולי אגדות יוון. בנגינה ובפרוזה, הוא מתמקד בסיפורים הקשורים למוסיקה ולכלי נגינה עתיקים, וכך מקשר בין עולם סיפורי המיתולוגיה לצלילים ומנגינות מן המוסיקה העממית של יוון המודרנית. התקליטור הופק בסיוע שגרירות יוון.

להפקת התקליטור, חברו יחד כמה יוצרים בולטים מתחומים שונים של עולם היצירה:

דורט פלורנטין-מנגנת על חליליות וחלילים, ומופיעה עם כמה הרכבים מוסיקליים, המתמחים במוסיקה עתיקה. אוריאל אמגר-מעצב גראפי ואמן פוטושופ מהטובים בארץ. עומר פרנקל-קרין רדיו מפורסם. גיל עברון-נגן גיטרה קלאסית. מופיע בהרכב עם דורט פלורנטין בדואו "לאקרימה" המנגן מוסיקה מדאולנד ועד פיאצולה, ועם הרכבים קלאסיים שונים ברחבי הארץ. אורי דקל-נגן כלי הקשה ופסנתר. מומחה למוסיקה אתנית. מופיע עם אמנים מפורסמים כמו שלמה גרוניך, עופר לוי, אתי אנקרי, יאיר דלאל ועוד. אסנת גולדפרב-ארזואן-מוסיקולוגית (M.A) ויוצרת רב-תחומית (סופרת ילדים, מחזאית וקריינית). כסופרת כתבה והוציאה לאור את "אליעד לומד אותיות בגן החיות" ואת "המשקפיים הוורודים של יעל", עבור "מכבי שירותי בריאות". ערכה את ספר הילדים "המסע של בל" מאת אילנית מאיר. בנוסף הוציאה לאור חוברות לנגינת חליליות בקבוצות. ואת הידע הרב שברקע הפקת התקליטור, הביאה אריאדנה קונסטנטינו. בעלת תואר דוקטור בלימודים קלאסיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. 

"המיתוסים היווניים, שהועברו במשך אלפי שנים מפה לאוזן אצרו עם השנים מאגר עצום של דימיון, כח, אהבה ותשוקה" אומרים דורט ואוריאל שניצחו על הפקת התקליטור. "הסיפורים אפשרו לרוקמי האגדות ליצור קונפליקטים קיצוניים בין תכונות שונות ורגשות מנוגדים. הם השתרשו עמוק בתרבות יוון, אך גם חלחלו למעמקי התרבות העולמית. המוסיקה והסיפורים מזמינים אותנו לחוש עולם ים תיכוני קדום ומודרני גם יחד" הם מוסיפים. "בעיבוד הסיפורים, התבססנו על מיטב הספרות הקלאסית: ראשית הספרות המערבית והשירה האפית המיוחסת להומרוס, האיליאדה והאודיסאה, ההימנונות ההומריים ומטמורפוזות מאת אובידיוס - יצירה רומית מן המאה הראשונה".

"כמו כל ילדי יוון, גדלנו על הסיפורים המיתולוגיים שספגנו מגיל צעיר מאד. בהיותנו אמנים ואנשי ויצירה, החלטנו לאחד את כוחותינו, כדי להגיש את הסיפורים גם לילדי ישראל. ערכנו אותם בשפה מודרנית פשוטה המתאימה לילדים, והוספנו מוסיקה יוונית עממית, בעיבודים אינסטרומנטליים ייחודיים שנעשו ע”י הנגנים".

הרמס והלירה, תמיריס והמוזות, אודיסאוס והסירנות, סירינקס ופאן, אפולו ומרסיאס מרתקים את הילדים ומלמדים אותם, ולו מעט, מעושר המיתולוגיה היוונית. את התקליטור החדש ניתן לרכוש באתר www.myth-journey.co.il

שלכם, יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן