12.2.2013

הטבחית של הנשיא - Le Savures de Palais

מה עושה שפית מקסימה על סיפונה של ספינת מחקר באנטארקטיקה? לא ברור ולא צפוי, אבל ככה מתחיל הסרט...

השפית הורטנס לבורייה - טבחית מבריקה מכפר קטן במחוז פריגו, נקראת לראיון עבודה אצל פקיד ממשלתי רב חשיבות בצרפת. היא מתבקשת להיות השפית האישית של אישיות רבת מעלה. כשמתברר שהיא מיועדת לנהל את מטבחו האישי של הנשיא, היא מקבלת פיק ברכיים. הסרט החדש מבוסס על סיפורה של דניאל דלפש – השפית של הנשיא מיטראן. אפילו נשיא צרפת, מתגעגע לתבשילים הפשוטים שסבתא שלו היתה מבשלת בילדותו. מסתבר לנו במהלך הסרט הקסום.



בכיכובה של קת'רין פרו ("כאוס") נחשף הקהל למתח הרב הכרוך בניהול מטבח איכותי ותובעני. התככים הפוליטיים המתרחשים בקרב הצמרת הפוליטית, הם כאין וכאפס לאלה המתרחשים בקומה התחתונה, בין שפים בעלי אגו מנופח שרק רוצה להמשיך ולהתנפח. על אף קבלת הפנים הקרירה שקיבלה מצוות השפים הבכיר של ארמון האליזה, הורטנס מבססת את מעמדה בעזרת סגנון בישול ייחודי וקסם אישי. היא מנהלת צוות של עשרות טבחים, אבל לא מוותרת על הזכות להסתובב בשוק, לפלרטט עם המוכרים ולבחור בעצמה את המרכיבים שירכיבו את המנות שלה. לבקשת הנשיא, הורטנס מביאה למטבח ארמון האליזה, מטעמים המשלבים את ניחוחות הכפר והבישול המסורתי יחד עם יצירתיות ומקוריות משלה. תבשיליה האנינים מצליחים לעורר את תאבונו וסקרנותו של הנשיא וקשר מיוחד נרקם בין השניים, על רקע  משחקי הכוח וההשפעה במסדרונות העליונים והתחתונים של הארמון.

קת'רין פרו הטבחית של הנשיא

מעדנים צרפתיים בהתהוותם. בית חרושת לקולינריה בתזזית יומיומית. שפית בעלת אישיות כובשת שלא מוכנה לוותר על הקשר האישי עם הלקוח שלה... גם אם הוא נשיא צרפת. חגיגה אינטלקטואלית לעין ולחך.


"היה חשוב לי שהתחושה הקולינרית תתורגם למראות" אומר התסריטאי והמפיק אטיין קומאר ומוסיף: "ליד הסט הצבנו שלושה אנשים במטבח אמיתי, ג'רר בסון, השף המעוטר בכוכבי מישלן, השף לשעבר של לקוק הרון, גי לה גואי, עוד שף מעוטר בכוכבי מישלן שעבר במלון ריץ, ואליזבת סקוטו, מעצבת קולינרית שעובדת במגזין אל. הייתה לנו רק דרישה אחת. כל המנות צריכות להיות יפות אבל גם אכילות. לא דברים מזויפים שאתה רואה לפעמים בפרסומות, אלא אוכל אמיתי".

...ובכל זאת, מה עושה הטבחית של הנשיא על ספינת המחקר במים הסוערים של החוג הארקטי? את זה תראו בסרט.

סרט מהנה. שווה לראות.

שלכם,

יורם בר-סלע




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן