13.1.2013

מופע להקת המחול של דברה קולקר – מחול במשכן

MIX – מופע להקת המחול הברזילאית של דברה קולקר, יועלה לראשונה בישראל, במסגרת אירועי "מחול במשכן". מעל חצי מיליון איש כבר צפו במופע שזיכה את היוצרת בפרס לורנס אוליביה – הפרס הבריטי היוקרתי לאמנויות הבמה. עכשיו, הגיע תורנו לצפות במופע שקורא תגר על כוח המשיכה ומשלב יכולת גופנית עילאית ואסתטיקה מרחבית נפלאה.


Deborah Colker הקימה את הלהקה בשנת 1994, ומאז היא מעפילה לפסגות היצירה בתנועה. דברה משלבת בהשראת ניסיונה כספורטאית, בין תנועות מורכבות ונועזות לעיצוב מרהיב עין, ומגדירה מחדש את האפשרי והבלתי אפשרי. MIX היא יצירה עוצרת נשימה. המפגש בין ספורט לאמנות מייצר רגע של יופי פיזי טהור ומזרים אדרנלין למחזור הדם של הצופים הנרגשים.

מי זאת דברה קולקר?
קולקר (יהודיה) למדה פסנתר והופיעה כפסנתרנית במשך 12 שנים. כמו כן למדה פסיכולוגיה ושיחקה כדור-יד מקצועי. בין השנים 1980-88 היא רקדה, יצרה עבודות כוריאוגרפיה ולימדה במסגרת להקת המחול "קורינגה" בניהולה של גרסיאלה פיגרואה. בשנת 1984 הוזמנה על ידי השחקנית הברזילאית דינה ספאט ליצור כוריאוגרפיה לסצנות התנועה בהצגת תיאטרון. בעקבות הפרוייקט האמנותי, פצחה בקריירה העיקרית שלה בעשר השנים הבאות. התואר "במאי תנועה" עדיין לא היה בשימוש בברזיל והוצע על ידי יוליסס קרוז, במאי נודע, כדי להגדיר את עבודתה החדשנית של דברה קולקר בתחום התיאטרון. קולקר שיתפה פעולה עם הבמאים והשחקנים המובילים בברזיל, והייתה שותפה ליצירת יותר מ-30 מחזות תיאטרון. קולקר יצרה כוריאוגרפיה לקונצרטים ווידיאו קליפים של מגוון כוכבי פופ ברזילאים.  מידי שנה, היא משתתפת ביצירת הכוריאוגרפיה ללהקת המחול הפותחת את מצעד הקרנבל השנתי בברזיל. "אני יוצרת אמנות ויזואלית" אומרת דברה על ייחודיותה וממשיכה: "אני מביאה לידי ביטוי צורות, צבעים וקומפוזיציות חזותיות.  חשוב לי להדגיש על הבמה את החושניות של הרקדנים. אני תמיד משלבת בין המחול לעיצוב הבמה".


יצירתיות בתנועה מתמדת
בשנת 1994 יסדה דברה קולקר  את להקת המחול שלה, לאחר שהוזמנה לקחת חלק בפסטיבל המחול קרלטון. מאז יצרה עשר עבודות מחול. יצירותיה זכו בפרסים רבים בברזיל במהלך השנים. קולקר היא האמנית הברזילאית הראשונה שזכתה בפרס לורנס אוליבייה ב-2001 בתחום ההישגים במחול, עבור יצירתה Mix שהוצגה במרכז האמנויות ברביקן בלונדון. ב-2003 יצרה קולקר מספר עבודות מחול במסגרת הקומישה אופר בברלין, ביניהן היצירה החדשה Ela, והעבודה שנוצרה ב-1999 עבור להקתה שלה, Casa. לאחר מכן יצרה קולקר את העבודה Knot, שהוצגה פעמים רבות באולמות שונים ברחבי ברזיל ובריטניה. ב-2009 כתבה, ביימה ויצרה כוריאוגרפיה למופע OVO של קרקס השמש (Cirque Du Soleil), והייתה לאישה הראשונה שביימה במסגרת הלהקה.


במהלך השנים הופיעה הלהקה בארה"ב, ארגנטינה, אוסטריה, קנדה, צ'ילה, אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד, הונג קונג, אירלנד, יפן, מקאו, מקסיקו, ניו זילנד, פרגוואי, פורטוגל, סקוטלנד, סינגפור ואורוגוואי.

המופע הוא שילוב של שני המופעים הראשונים מבית היוצר של הלהקה: Vulcano ו-Velox, המבטאים בה בעת רגשות חשופים ותשוקה בוערת. אחד מהקטעים מבוצע בתנועה אנכית על קיר טיפוס ענק שנבנה על הבמה.

את המופע הזה לא צריך ללכת לראות. צריך לרוץ!!!

לוח המופעים:
21.1.13 , יום שני , שעה20:30 תיאטרון ירושלים
22.1.13, יום שלישי , שעה 17:30 תיאטרון ירושלים
23.1.13, יום רביעי, שעה 20:00-בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה ת"א.
24.1.13, יום חמישי, שעה 20:00-בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה ת"א.
25.1.13, יום שישי, שעה 13:00- בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה ת"א.
26.1.13 , מוצ"ש, שעה 21:00 - בית האופרה , המשכן לאמנויות הבמה ת"א.

פרטים להזמנת כרטיסים:  בימות 6226* ,www.bimot.co.il
המשכן לאמנויות הבמה:  03-6927777  www.israel-opera.co.il
תיאטרון ירושלים: www.jerusalem-theatre.co.il  ,02-5605755

שלכם,

יורם בר-סלע




נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן