25.10.2012

אליסה בארץ הפלאות באופרה הישראלית

צילום: יוסי צבקר
"ככל שקראתי על 'אליסה בארץ הפלאות' גיליתי עד כמה הנפילה של אליסה למחילת הארנב היא נפילה לעומק פיזי ופילוסופי. אמנם העלילה מתרחשת באוקספורד אך בהחלט הכנסנו קריצות לביאליק וכותבים ישראלים אחרים שהילדים והוריהם מכירים" אומר דודי זבה, שכתב את הטקסטים, הלחין ומנצח על האופרה הססגונית שנועדה לקרב את ילדי ישראל לז'אנר האופראי. דודי זבה, מרצה באקדמיה למוסיקה בירושלים, מלחין, מנצח... וקומיקאי מצחיק ואינטליגנטי. האופרה שכתב, בבימויו של משה קפטן, היא חגיגה על כל פרטיה. הטקסטים השנונים, מבוססים על הסיפור האלגורי של לואיס קרול, אבל מתובלים ברעיונות והקשרים מן המציאות הישראלית. הם כתובים בשפה יפה ועשירה, אבל נגישה מאד לילדים. המוסיקה כובשת. עיצוב התפאורה והתלבושות מרהיבי עיניים בכל אחת מהסצנות, והכל משולב באפקטים בימתיים, קטעי אנימציה ותאורה מעולם החלומות. הסיפור המפורסם, שזכה לאינספור תרגומים, פירושים ווריאציות מוסיקליות, מקבל תחת עטו של דודי זבה פירוש נאמן לקלות הראש המאפיינת את הסיפור. המוסיקה משלבת רמזים מעולם הקברט, המחזמר האמריקאי, האופרה המסורתית ועוד.

ההפקה חוזרת לבמה לאחר שזכתה לביקורות נלהבות בקרב הקהל והמבקרים. היא תוצג במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב בימים ב' ו- ג' , ה- 18 ו-19 בנובמבר 2013  בשעה 17:00

צילום: יוסי צבקר
האופרה סוחפת את הילדים למסע הקסום של אליסה הנופלת לבטן האדמה ומגלה עולם דמיוני עשיר ושלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל, חתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות השואפת לערוף את הראש של כל מי שמרגיז אותה, או סתם נמצא בסביבתה ברגע לא מתאים. את הדמויות האהובות והמוכרות יגלמו וישירו בעברית סולני האופרה הישראלית: רינת גולדמן והדר עטרי (אליסה), נמרוד גרינבוים (הארנב), ברכה קול ( מלכת הלבבות), יאיר גורן ( הזחל) נעמה גולדמן (חתול צ'שייר), יאיר פולישוק (הכובען המטורף), יפעת וייסקופ ( אחותה של אליסה), אפרת אשכנזי ואלה וסילביצקי (עופות/קלפים). האופרה מלווה באנסמבל כלי של נגני תזמורת סימפונט רעננה ובפסנתר.

צילום: אייל לנדסמן


הזמנת כרטיסים בטלפון 03-6927777 או באינטרנט www.israel-opera.co.il

אל תחמיצו. זו חגיגה תיאטרלית במיטבה. לילדים (מומלץ מגיל 5 ומעלה) ולהורים שעדיין לא התבגרו. אני איתכם.

שלכם,
יורם בר-סלע

צילום: יוסי צבקר


 נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-
בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City
גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן