14.10.2012

בשביל ישראל - בעקבות אורי דביר

סמל המסע. עיצוב: נעה אייל

טיחואנה. מקסיקו. מרץ 2010

ישי לוין, משוחרר טרי מצה"ל, עומד לצאת עם חבר למסע של 4,000 ק"מ בשביל טיול החוצה את ארה"ב ממקסיקו עד קנדה. "חיפשנו אתגר רציני לטיול רגלי" אומר ישי. האדם הראשון שהם פוגשים על השביל, אמריקאי בגיל העמידה, מספר להם שזה עתה חזר ממסע של 1,000 קילומטרים על שביל ישראל ומראה להם מצגת צילומים מרהיבה מהמסע. "אלפי קילומטרים מהבית, אני מוצא את עצמי מסתכל בערגה על התמונות המרגשות משביל ישראל. תמונות כאלה, יכולות להניע אדם כמוני לחצות את העולם, רק כדי לצעוד בתוכן. חציתי את העולם כדי להבין שמה שחיפשתי נמצא כל הזמן מתחת לאף שלי" אומר ישי.

היום הראשון בטיול - ישי ואיתמר בשמורת נחל חצבני. צילום: נעה אייל

קיבוץ דן. 9 בספטמבר 2012
ישי לוין ואיתמר דביר, בוגרים טריים של קורס "חלמונית" למורי דרך בבית הספר לתיירות שהוקם ע"י אורי דביר, מחליטים לממש את החלום. הם יוצאים למסע לאורכו של שביל ישראל, כמחווה לאורי דביר שיזם את הקמתו. עושים את הצעדים הראשונים מבית אוסישקין שבקיבוץ דן, דרומה. בדרכם, מתכוונים איתמר וישי "להחזיר משהו" לאורי דביר שעסק בסימון שבילי הטיול בישראל, הפיק את מפות השבילים ובשנת 1980, החלק ביוזמה הגדולה של הקמת שביל ישראל. לאחר הקמתו, הפך שביל ישראל למקום עליה לרגל. מטיילים רבים נעים לארכו, כשהם נעזרים בצבא גדול של "מלאכי השביל" שפותחים את בתיהם ומארחים את הצועדים בשביל.

בדרך לאריה השואג בתל חי. ישי ואיתמר מובילים. נעה וסיגל מאחור
בתחילת המסע, הצטרפו סיגל ונעה, בנות הזוג של הצועדים, גם הן לטיול. בהמשך, השאירו את הבנים בשביל והן תומכות במסע הארוך מעל דפי הפייסבוק, בעידכונים טריים וארגון קבוצות מטיילים המצטרפות לצועדים בסופי השבוע. עד היום הצטרפו כמה מאות מטיילים. חלקם הצטרפו לקטע אחד של המסלול, וחלקם (מבוגרים וילדים) מלווים את איתמר וישי כמטיילים קבועים בסופי השבוע. חברים אחרים שלמדו באותו קורס, ביניהם שילה, ביתו של אורי דביר הממשיכה את הגחלת, מצטרפים גם הם למאמץ. הם מדריכים את קהל המטיילים המצטרפים לצועדים בסופי השבוע. שילה בעצמה, מעורבת בחלוקת קטעי הטיול, ציוות המדריכים בבימי הטיול הפתוחים לקהל, לוקת חלק בהדרכה, ופותחת כמעט את כל ימי הטיול בסיפור של אביה ומעורבותו במיקום של מדינת ישראל בצמרת המדינות המסומנות לטיולים עצמאיים.

בין צור הדסה לבית הבד - בהדרכתו של ישי. צילום: נעה אייל
עד היום, נערכו טיולי סופי השבוע באזורים הבאים:
  • מהרדוף דרך נחל ציפורי לנופית
  • מבית חנניה לקיסריה
  • מנחל המערות למערת אצבע
  • מצור הדסה לבית הבד בדרך הקיסר
  • בשבת האחרונה, צעדנו בהדרכתו של ראובן שיבר, מהר עמשא (קיבוץ נטוש סמוך ליער יתיר) עד לתל-ערד. מסלול מגוון שחלקו גבעות טרשים וחלקו מסלול כמעט מישורי בין מאהלי שבטים בדואים שכיבדו את המטיילים במים צוננים.
שילה דביר מדריכה את הטיול בנחל ציפורי - רגע לפני שנפרדים. צילום: נעה אייל
בשבת, 27 באוקטובר 2012, מוזמנים המטיילים המעוניינים
למסלול הסיום במכתש רמון. מהר סהרונים לפרסת נקרות.

מקום ושעת המפגש: 10.00 בשביל השחור למרגלות הר סהרונים
איך מגיעים: ממצפה רמון ממשיכים דרומה בכביש היורד למכתש (מס' 40) ואחרי כ-12 ק"מ פונים שמאלה (מזרחה) לכיוון עין סהרונים וחניון בארות בדרך עפר טובה לכל רכב ומסומנת שחור. נוסעים בדרך כ- 3 ק"מ עד צומת T של דרכי עפר. הפניה שמאלה היא לכיוון בארות, אבל אנו פונים ימינה בדרך העפר (גם היא מסומנת שחור) ונוסעים כחצי ק"מ. שם חונים.
קושי ואורך המסלול: כ-9 ק"מ. קל עד בינוני. טיפוס קצר להר סהרונים, ירידה תלולה. המסלול רובו לא מוצל
שעת סיום משוערת: שעות הערב המוקדמות
הקפצת מכוניות: יש צורך, נתארגן לכך במקום
חשוב להביא: נעלי הליכה, מים (מומלץ 3 ליטר לאדם מבוגר), כובע, תרמיל הליכה ובו סנדוויצ׳ים וצ׳ופרים לדרך
אוכל: ארוחת בוקר ניתן להביא בצידנית ולאכול ליד המכוניות
טלפון לשאלות נוספות: שילה דביר 052-6587376

מעוניינים להצטרף לטיול? אנא הודיעו במייל את שמכם ואת מספר המשתתפים שיגיעו איתכם.

לאחר סיום ההליכה, יעזבו איתמר וישי את השביל, לטובת הצעידה במסלול האקדמי האישי שלהם.

שלכם, יורם בר-סלע

קישור לאירוע בפייסבוק- http://www.facebook.com/events/350883794996066/

נ
שמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.