6.8.2012

רון ארד – 720º

את זה קשה לדמיין. יצירתו החדשה של המעצב רון ארד הוגדרה ע"י כתב ה-BBC "דרך חדשה לראות אמנות". המיצב 720º יוצג במוזיאון ישראל בין התאריכים 16 באוגוסט עד 5 בספטמבר 2012. "720º" הינו שיא חדש ביצירתו המגוונת והפורה של המעצב בעל המוניטין הבינלאומי, שלצד מוצרים רבים שכל אחד מהם ייחודי בתחומו, תכנן את אכסדרת היכל האופרה בתל-אביב ואת המוזיאון לעיצוב בחולון. את המיצב המדובר, שמגיע לירושלים לאחר שזכה להצלחה עצומה ב- RoundHouse בלונדון, מרכיבים 5,600 חבלי סיליקון התלויים מגובה של שמונה מטרים, ויוצרים מעגל מושלם בקוטר 20 מטר, שהופך לקנבס דיגיטלי - מסך ריק להקרנת מיצגי וידאו.



על גבי המיצב יוקרנו עבודות וידאו שהוכנו במיוחד לפורמט ההקרנה הזה על ידי אמנים בולטים ומרכזיים מהארץ ומהעולם. אוצר האוסף: רון ארד. על גבי כבלי הסיליקון יוצגו עבודות וידאו של האמנים הבאים: : כריסטיאן מרקלי (יוצר מיצג השעון), דייויד שריגלי, גבי ושירה קלזמר, אורי גרשט, מאט קולישו, גרינוואי את גרינוואי, באביס אלכסיאדיס (Babis Alexiadis), קותימאן, דניאל לנדאו.



איתי מאוטנר, המנהל האמנותי של עונת התרבות בירושלים אומר: "720º מעביר את האחריות אלינו, הצופים. אנחנו מוזמנים להסתכל על היצירה מרחוק, אבל גם להתקרב אליה, לחצות בין חבלי הסיליקון ולהיכנס אל תוך חלל בו הסרט והצלילים מהדהדים סביבנו. אפשר לעמוד, לשכב, לשבת, לרקד, לקפוץ, לצאת, להיכנס... לצאת, להיכנס... הצופים במיצב הופכים לחלק אינטגרלי מחוויית הצפיה בו"

"אנחנו תמיד מנסים למצוא דרכים חדשות לגרום למבקרים במוזיאון לחוות אינטראקציה מיוחדת עם עבודות אמנות בנוף הייחודי של המוזיאון וסביבתו"  אומר ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל ומוסיף: "רון ארד הוא אחד המעצבים המובילים בדורנו. אנחנו מתכבדים להקדיש מרחב מיוחד עבור עבודתו המונומנטלית".

רון ארד, שביקר לא מזמן בארץ לכבוד פתיחת תערוכת עיצוב האופנה של המעצב היפני יוז'י יממוטו, יגיע שוב, וייתכן שישנה את רפרטואר הסרטים שיוקרנו, במשך הזמן. מידי פעם, ללא הכרזה מראש, ייערכו מופעים קצרים של מוסיקה, מחול, שירה ו"ספוקן וורד" בתוך המיצב.


היצירות עצמן מוקרנות בתכנית מחזורית בת שעה. הקהל מוזמן להגיע בכל שעה שירצה ולהישאר ככל שיחפוץ. לרשות הקהל יוקם בגן האמנות פופ-אפ בר, שיציע משקאות ומזון למשך תקופת האירוע. 720º יהיה פתוח ערב ערב (מלבד שישי) מ 16 באוגוסט ועד 5 בספטמבר בין השעות 20:30 ועד 23:00.

מספר המקומות מוגבל. מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש באתר עונת התרבות בירושלים jerusalemseason.com.


ההפקה בחסות המועצה הבריטית The British council, Roundhouse וערוץ בלומברג. ניהול אמנותי ואוצרות מופעים ב 720º: איתי מאוטנר, רון ארד ומירה לפידות


שלכם,

יורם בר-סלע



נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן