21.7.2012

LA TRAVIATA | לה טרוויאטה בקולנוע - בהפקת האופרה המלכותית


... הרופא מודיע למשרתת שלויולטה נותרו רק שעות מועטות. אלפרדו שמבין את גודל הקרבתה חוזר לפריז כדי לבקש את מחילתה. שנייה של התעודדות, התעוררות ומיד אחריה ויולטה מתמוטטת ומתה. כולם יודעים. כך מסתיימת האופרה כבר משנת 1853, כשהוצגה לראשונה בבית האופרה לה פניצ'ה בוונציה. ובכל זאת, המתח נשמר עד הרגע האחרון. 
אחרי הקרנה של טוסקה, ריגולטו, בלט הבת הסוררת, איל טריטיקו וכך עושות כולן, מביאה האופרה המלכותית לישראל את לה טרוויאטה. ההפקה הקולנועית מוסיפה רובד חדש לאופרה המסורתית. מצלמת הקולנוע מאפשרת לנו לחוות אותה בדרך חדשה לחלוטין. איכות הצליל נפלאה. תוך מספר דקות, תשכחו שאתם בבית קולנוע בישראל ותמחאו כפיים יחד עם הקהל בקובנט גארדן. התרגום של ישראל אובל מאפשר לנו הישראלים להבין כל פרט בעלילה, ועושה זאת בשפה קולחת ושנונה. ההסבר המקדים, חושף רבדים שונים בהיסטוריה של האופרה על רקע התקופה שבה נכתבה ומאפשר להבין פרטים במבנה המוזיקאלי ובקונספט של הבמאי. 


הקרנת האופרה ב-8 ערים בישראל!

באר שבע גלובוס מקס |  נתניה גלובוס מקס  
יום שישי,  10 באוגוסט 2012 בשעה 13:00

תל אביב מוזיאון תל-אביב | ירושלים – תיאטרון ירושלים | חיפה מוזיאון טיקוטין
 רמת השרון קולנוע כוכב | נהריה גלובוס מקס
יום חמישי, 16 באוגוסט 2012 בשעה 19:30


היכל התרבות מעלות תרשיחא | מוצ"ש 6 באוקטובר 2012 | 21:00




נרים כוס לתענוגות החיים...
כך שרה נערת השעשועים הפריזאית היפהפיה, למעריץ החדש ולאורחי הנשף. כך נפתח הסיפור הדרמטי באופרה על פי "הגברת עם הקמליות" של אלכסנדר דיומא. שבירת מוסכמות החברה של ויולטה ולרי המעדיפה להתגורר  בכפר עם אלפרדו ג'רמונט, מאיימת להפוך לשערוריה ולהריסת עתידה של אחותו. ג'ורג'ו ג'רמונט, אביו הנוקשה של אלפרדו מגלה שאהבתה של ויולטה היא אמיתית ואצילית, ורק באיחור ניכר גם אלפרדו עתיד לגלות את האמת ויולטה אהבה אותו והסכימה תוך ביטול מוחלט של תחושות ליבה להפוך לקרבן סיפור האהבה הזה. את כל אלה צובע ורדי במוסיקה המוכרת לכולנו, שיר היין הזורם בעורקינו, אריית הכאב של ויולטה, דואט האוהבים והדואט הענק בין ויולטה לג'רמונט, השולטים בזיכרון הקולקטיבי שלנו הם רק היהלומים שבכתר האופראי הזהוב של ורדי. 


אופרה ענקית בחללים קאמריים
שתי המערכות הראשונות באופרה האהובה של ורדי מקסימות ומתרחשות בשני חללים כמעט קאמריים. ביתה של ויולטה, שבה היא עורכת מסיבה, מכיל את האורחים והמארחת וזהו. גם כשויולטה נשארת לבדה בחדר, הוא לא מאד גדול עליה. ההפקה הקולנועית מאפשרת לנו להתקרב ממש עד פניהם של הזמרים ולראות כל הבעה זעירה על פניהם. אנחנו נסחפים עם רגשותיהם ושוכחים בכלל שמדובר בהפקת אופרה על בימת קובנט גארדן בלונדון.

כך גם נבנו הסצנות בביתם הכפרי של ויולטה ואלפרדו ובביתה של פלורה שבה נערך ערב הימורים ססגוני, בהשתתפות רקדני פלמנקו ספרדיים. הבמאי נותן את כל הכבוד לדמויות ולהתרחשויות הדרמטיות ביניהן. והכל באמת נוגע ומרגש. תיאטרון בריטי במיטבו, ובנוסף, גם שרים את המוסיקה הנפלאה.

אנטוניו פאפאנו משוחח עם הסולנים על לה טרוויאטה ונותן הצצה לחזרות - BBC Four

צוות מהמובילים בעולם האופרה
רנה פלמינג, מן החשובות שבזמרות האופרה בעולם,  משחקת תפקיד שנחשב על ידי מבקרים לתפקיד חייה ושרה מול ג’וזף קליה, זמר טנור צעיר ממלטה, שכבר כבש לו מקום בצמרת האופרה הבינלאומית, ושניהם יחד מול תומס המפסון, שהופיע עם הפילהרמונית הישראלית ומוכר מהקלטות מופלאות לרפרטואר העשיר מן ה”ליד” האינטימי ועד לדמויות אופראיות גדולות.

את האופרה ביים ריצ’רד אֵייר, מחשובי במאי בריטניה, בהפקה מרשימה וסוחפת, על במת ה”קובנט גארדן”,  כאשר על דוכן המנצחים אנטוניו פפאנו, מנהלו המוסיקלי של בית האופרה המלכותי המנצח על האופרה הזאת לראשונה.

האם באמת יודיע הרופא למשרתת שלויולטה נותרו שעות מועטות? האם אלפרדו יבין את גודל הקרבתה של ויולטה כשעזבה אותו ויחזור לפריז כדי לבקש את מחילתה? האם תהיה שניה של התעודדות, התעוררות ומיד אחריה ויולטה תתמוטט ותמות?…  אם אתם אוהבים אופרה, רוצו לראות. ואם חשבתם שאינכם אוהבים אופרה, ההפקה הקולנועית עשויה לשנות את דעתכם. זו דרך מאד עכשווית ליהנות מההפקות המוזיקליות הקלאסיות.

חדש! הנחה מיוחדת של 20% לקוראי הבלוג
בהזמנת כרטיסים באינטרנט או בטלפון עליכם לציין את הקוד tarbut  ותזוכו בהנחה באופן אוטומטי.

להזמנת כרטיסיםהקליקו כאן או התקשרו 9066* 
(הזמנות בטלפון בין השעות 9:00-19:00. ימי ו' עד 13:00).

לקולנוע כוכב ברמת השרון, ההזמנות בקופת הקולנוע.
הנחות לגיל הזהב ולחברי מועדון כוכב.

לפרטים אודות רשימת בתי הקולנוע וההקרנות הקרובות 
של האופרה המלכותית בישראל – הקליקו כאן

שלכם, 
יורם בר-סלע


נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, הצעות, שאלות או תגובות – ניתן להשאיר, ממש פה למטה

ניתן למצוא אותנו גם:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן