7.5.2012

ליווי בהתמודדות אמיצה עם משברים - תהליך המיתוג של דן רמות - פריצת דרך


כתבה חמישית בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים:
אם אתם חושבים שמותג הוא רק לגדולים, המשיכו לקרוא. זוהי הכתבה החמישית בסדרת "האגם הכחול של העסקים הקטנים". סדרה זו סוקרת את בניית האסטרטגיה של עסקים קטנים והדרך שזו באה לידי ביטוי בעיצוב פרטי התדמית של העסק ובחיי הימיום שלו. והפעם, דן רמות המוביל את לקוחותיו, אנשים שעברו ועוברים משברים קיומיים, להכריע בצורה נוקבת ולבחור בחיים. זאת, תוך התמודדות אמיצה עם משברים, פריצת דרך חדשה ושימוש בקשיים שנוצרו כמנוף להעצמה, התחדשות ויצירת "טעם לחיים". זהו עסק זעיר של איש אחד, שבחר לעזור לאנשים ברגעים הקשים ביותר של חייהם.

השירות הייחודי של דן מתבסס על ניסיון עשיר בחונכות טיפולית והוא עוסק בתחום זה במסגרות שונות: עמותת עלם, משרד הביטחון – אגף השיקום, לשכת הרווחה בעיריית גבעתיים וכן בחברה למתן שירותי אפוטרופסות, העוסקת בעיקר בפגועי נפש ובמשפחותיהם. בכל המקומות, מתבצעת עבודתו של דן תחת פיקוח והדרכה של פסיכיאטר/פסיכולוג/עובד סוציאלי.

אבל לא כך התחיל הסיפור...

מי מחפש COACH?
כשפגשתי את דן לראשונה, הוא היה בוגר טרי של קורס Coaching והתלבט איך למתג את העסק האישי שלו. הצגתי בפניו את הפרדוקס של שוק האימון:

1. מתודת העבודה של האימון יכולה לספק פתרון הולם למגוון עצום של בעיות ומחסומים, בתחום האישיות, זוגיות, חברה, עבודה ועוד.
2. נטייתו הטבעית של כל אדם היא לחפש מענה ספציפי לבעיה האישית שלו. אנחנו לא סומכים על כלי או שירות שפותר את כל הבעיות, אלא על המומחה המתאים לנו בדיוק. כשאנחנו מגלים אחד כזה וסומכים עליו, אנחנו מוכנים ללכת אחריו וגם לשלם בנדיבות עבור השירות.

המיקוד של דן
חיפשנו יחד את "האגם הכחול" של דן. תחום ממוקד ומבודל היטב מהשאר, שבו יוכל להביא לידי ביטוי מירבי את יכולותיו האישיות והמקצועיות ולפעול לבדו מבלי הצורך במאבק יומיומי עיקש מול מתחרים. רק כך יוכל לפנות לאנשים ובהתייחס לבעיה האישית שלהם, לומר באופן משכנע: הי, זה בדיוק מה שאתה צריך. דרך תהליך לא קל של מיון הנושאים המתאימים, בחר דן באתגרי ביותר: ליווי אנשים החווים משברים קיומיים. תחום עיסוק זה ממלא את דן בסיפוק רב על התרומה המשמעותית שלו לאנשים אותם הוא מלווה, כשהוא עוזר להם לבחור בחיים, לגייס מתוך עצמם אומץ רב ונחישות, ולסלול לעצמם דרך חדשה עם טעם חדש לחיים.

שם העסק:

דן רמות | פריצת דרך 

ליווי בהתמודדות אמיצה עם משברים 


במעט המלים האלה, השתדלנו לקפל את האמונה של דן לגבי דרך העבודה הייחודית שלו:

1. מדובר בפריצה של דרך חדשה ולא במציאת שביל אלטרנטיבי קיים

2. הוא מלווה את הלקוח, אבל העבודה והאחריות משותפות.

3. התהליך דורש מהלקוח החלטות אמיצות והתמודדות לא קלה

הקונספט הויזואלי: 
דן משתלב בתהליך בשלב שבו הדרך נראית אפורה וחסרת תקווה. בדרך העבודה שלו, הוא מוביל את הלקוח לבחירה בדרך אופטימית יותר המכניסה מחדש טעם לחייו. זה לא גן של שושנים. מדובר בהתגברות על מכשול נוכחי, כדי להגיע למכשול הבא ולהתגבר גם עליו. ברוח זו, עיצב אוריאל אמגר את השביל האופטימי המוצמד כמעין גשר המאפשר המראה למקומות טובים יותר, על פי הגדרת הלקוח.

איך זוכרים עסק קטן? 
מטבעו של דבר, זהו עסק של איש אחד, עם תקציב פרסום זעיר ומעט מאד הזדמנויות לחשיפה. מדובר בתחומים שבהם אנשים לא נוהגים לערב את חבריהם, ולכן השיווק מפה לאוזן מצומצם ביותר.

זוכרים שהסבתות נהגו לקשור קשר במטפחת כדי לזכור משהו? פיתרון דומה יצרנו עבור דן. לפני שהוא נותן כרטיס ביקור או מסמך כלשהו, הוא מצמיד לו מהדק משרדי "כדי שתזכור אותי יותר טוב", הוא אומר. וכשאנשים מגלים שהפתק המוצמד לכרטיס בעצם מודפס עליו, הם זוכרים את דן... עם חיוך.


... ואתר אינטרנט זמני, אמרתי?

ברור שדן זקוק גם לאתר אינטרנט, כמו כל עסק מכובד. מטעמי תקציב וזמן, הוא העדיף עמוד נחיתה זמני שהתוכן שלו יורחב בעתיד. אני הצעתי שלמרות שמדובר בעמוד אינטרנט בודד וזמני, הוא צריך לכלול את כל הטקסט העיקרי, כדי שמנועי חיפוש יתחילו לקטלג אותו ולהציג אותו למחפשים המתאימים. וזה עובד. למרות שמדובר בתחום רגיש ונסתר, אנשים שמחפשים מלווה להתמודדות במשברים קיומיים מגיעים אל דן דרך האתר, נפגשים איתו ובוחרים בו כמסייע להתגברות על המשברים.



קונספט אסטרטגי, קופירייטינג וניהול הפרוייקט: יורם בר-סלע

עיצוב גראפי: אוריאל אמגר

בניית האתר: WebVortex


שלכם,

יורם בר-סלע


לכתבה 1 בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים – הקליקו כאן








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן