17.3.2012

המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש גארי ברתיני | אנרגיה רב-קולית | קונצרט מיוחד במוזיאון תל אביב



לקראת יציאתה לסיור קונצרטים באיטליה, תקיים המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש גארי ברתיני קונצרט מיוחד במוזיאון תל-אביב עם התזמורת הקאמרית הישראלית. 
המנצח והמנהל האמנותי: רונן בורשבסקי.

הקונצרט יתקיים באולם רקנאטי ביום ד', 28 במרץ 2012, שעה 20:30


תכנית הקונצרט:
י.ס. באך – מגניפיקט | עם התזמורת הקאמרית הישראלית
תכנית א-קפלה מגוונת:
סלומונה רוסי – אודך כי עניתני
ג'זואלדו – O vos omnes
אורלנדו די לאסו – Matona mia cara
אריק וויטאקר – Lux Aurumque
יחזקאל בראון – תהילים קי"א, קי"ג
שני שירי לדינו בעיבוד אייל באט
מישה סגל – ציפור שנייה
אסטור פיאצולה - de Bachin Chiquilin
2 ספיריטואלס אפרו-אמריקנים


מיסת חג הפסחא בוותיקן
במסגרת סיור הקונצרטים באיטליה, הוזמנה המקהלה להופיע במיסה של חג הפסחא בבזיליקת סן-פייטרו בוותיקן. בנוסף, תופיע המקהלה בכנסיית סן-פאולו ברומא, בסאלה בלדיני ובדואומו של ראוולו. 
בנוסף ל"מגניפיקט" של באך ולתכנית א-קפלה עשירה ואתגרית, תשיר המקהלה באיטליה את היצירות הבאות:
  • מיסה קטנה חגיגית של רוסיני
  • מזמורי צ'יצ'סטר מאת לאונרד ברנשטיין
  • מיסת ההכתרה של מוצרט


אנרגיה רב-קולית
המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש גארי ברתיני, מונה 25 זמרים מנוסים, בעלי יכולת קולית גבוהה. יכולת זו מאפשרת למקהלה להתמודד עם רפרטואר מורכב ואתגרי וכן להופיע ביצירות מגוונות עם תזמורות קאמריות בארץ ובעולם. המקהלה הזו  היא הגוף המייצג  של המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני – המופיעה בשנים האחרונות באופן קבוע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. המקהלה משתתפת בקונצרטים אורטוריים ואופראיים בהרכבים של 70-100 זמרים. 

רונן בורשבסקי
מכהן גם כמנצח ומנהל מוסיקלי של מקהלת האיחוד, המקהלה הקאמרית של אורטוריו י-ם, והמקהלה הקאמרית של האקדמיה למוסיקה בתל אביב. בורשבסקי נמנה על סגל ההוראה באקדמיה למוסיקה בתל-אביב. הוא זכה בפרס השלישי בתחרות הבינלאומית לניצוח ע"ש ניקולאי מלקו בדנמרק (1998) חודשים אחדים אחרי שזכה במדליית ארד בתחרות הבינלאומית לניצוח בטוקיו, שבה היה צעיר המשתתפים. רונן בורשבסקי הוא בעל תואר אמן של האקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים. הוא ניצח על מרבית התזמורות הישראליות, לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, וכן על תזמורות ברחבי העולם. בנובמבר 2006 הוביל תזמורת פילהרמונית גרמנית-ישראלית בסיור קונצרטים ברחבי גרמניה, בו ניצח על האורטוריה "אליהו" מאת מנדלסון ואשר גולת הכותרת שלו היתה קונצרט באולם הגוונדהאוז בלייפציג.

גארי ברתיני – מקור ההשראה
חתן פרס ישראל. היה מנצח, מלחין, פרופסור למוזיקה באקדמיה ע"ש רובין באוניברסיטת תל אביב, מייסד ומנהל מוסיקלי של גופים מוסיקליים רבים. ברתיני ייסד את מקהלת "רינת" ב-1955 ואת האנסמבל הקאמרי הישראלי- היום התזמורת הקאמרית הישראלית - ב-1965. כיהן כמנהל מוזיקלי ומנצח ראשי של תזמורת סימפונית ירושלים וכמנהל אמנותי של האופרה הישראלית החדשה. ברתיני ניהל וניצח בקביעות על תזמורות מובילות בעולם וכן בבתי האופרה המרכזיים בעולם כולל לה סקלה, מינכן, המבורג ופריס. עד לשנים האחרונות היה ברתיני המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית מטרופוליטן בטוקיו ותיאטרו סן קרלו בנאפולי.

מוזיאון תל-אביב | יום ד' 28 במרץ 2012 | שעה 20:30

כרטיסים בקופת מוזיאון תל-אביב: 03-6077020
מחיר מוזל לגולשי הבלוג 80 ₪ (במקום 100 ₪). 
בהזמנת הכרטיסים, ציינו את הקוד לקבלת ההנחה: "ידידי המקהלה"

שלכם,

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן