15.3.2012

פיגמנטים – סודות היצירה בצבע


כתבה מס' 2 בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים

80 שנה של צבע
פיגמנטים הינה חנות מקוונת לפיגמנטים וחמרי יצירה. החנות הוקמה ע"י סהר ש. סרברניק ובנו המשווקת צבעים וכימיקלים לתעשייה. לחברה ניסיון מקצועי של 80 שנה (3 דורות) בתחום המסחר בצבעים, שרפים, אבקות מתכת, מדללים ופיגמנטים לתעשייה. בשנת 2005, החליט משה סרברניק, דור שלישי בעסק, להתקדם עם הטכנולוגיה ולהקים אתר אינטרנט למכירת המוצרים, כדי לשרת את ציבור האמנים והיוצרים בישראל.



הבידול:
בחיפוש אחר "האגם הכחול" של "פיגמנטים" - קונספט אסטרטגי מקורי שיבדל את האתר החדש מכל המתחרים בשוק, נפגשתי עם אמנים ויוצרים ברחבי הארץ, כדי להבין ולחוות את תהליכי היצירה ולזהות את צרכי היוצרים בתחום זה. להפתעתי, גיליתי שבתחילת המאה ה-21, עדיין אופפת סודיות רבה את נושא השימוש בחמרי יצירה. שיווק מודרני של חמרי יצירה בתפוצה בינלאומית ותפוצת המידע באינטרנט לא שינו את המצב. מאז ימי ליאונרדו דה וינצ'י (שזכה בפרויקטים בזכות סודות היצירה של צבעי ה"טמפרה" בגוונים חיים במיוחד) ועד היום, שומרים האמנים על סודותיהם, ומצד שני, רוצים לדעת באילו חמרים משתמשים יוצרים אחרים. "אני מתה לגלות באיזה חומר ניתן לצפות את הפסלים הסביבתיים שלי כדי שישמרו בתנאי חוץ" אמרה לי אחת האמניות שיוצרת פסלים סביבתיים מקסימים מעיסת נייר מודרנית.  קיומם של פסליה, היה תלוי באיתור חומר מתאים, שישמור על הפסלים מפני שמש וגשם. שם "נפל לי האסימון". החלטתי שהבידול של "פיגמנטים" יהיה סביב השיתוף בידע החשוב: סודות היצירה בצבע. מעבר לאספקת מידע עדכני על חומרים וטכניקות עבודה, "פיגמנטים" תאפשר לאמנים ויוצרים להציג את עבודותיהם ולשתף את היוצרים האחרים בנסיון המקצועי שלהם. 

מכאן, בחירת שם העסק הייתה קלה. תפיסת בעלות על מילת החיפוש הרלוונטית ביותר בענף (פיגמנטים) בתוספת שורת המיצוב, המסבירה את הקונספט האסטרטגי. מהות העסק, והתועלת העיקרית שהיוצרים מצפים להפיק בעזרת המוצרים שהם קונים. 

פיגמנטים
סודות היצירה בצבע

הסיסמה השיווקית, מתמקדת ביתרון העבודה עם פיגמנטים, לעומת השימוש בצבע מוכן. היכולת לשלוט בגוונים המדויקים והטקסטורות של הצבע, והחוויה של יצירת חמרי הגלם לעבודה

ליצור מבראשית
הקונספט הויזואלי:
למזלי, כשביקרתי בסטודיו של אחת היוצרות, חדרה קרן שמש בין שלבי התריס והאירה את הפאלטה המשמשת לערבוב הצבעים ואת צנצנות הפיגמנטים. אבקות הצבע ממש זהרו והתגלו בשיאם. שם החלטתי להציג את הפיגמנטים כחומרים בעלי ערך. כמעט כמו תכשיטים. דנה סרברניק, בתו של משה סרברניק שלמדה עיצוב, יצרה עבורנו את הלוגו במשיכת מכחול אמנותית, ואת הצילום המשמש כויז'ואל מוביל של "פיגמנטים". 



מנועי החיפוש מפרגנים
מעבר למידע הבסיסי אודות החברה והניסיון המקצועי רב השנים, כללנו באתר האינטרנט עמוד מאמרים מלא בתוכן המתעדכן באופן תמידי.  ולצידו, גלריה של עבודות אמנות ויצירה. תמורת הבמה הפתוחה להצגת העבדות ופרטי הקשר של היוצרים, הם מתבקשים לשתף את הגולשים באתר במידע על החמרים שבאמצעותם בוצעה היצירה והטכניקות שבהן השתמשו. יוצרים אחרים נכנסים לאתר, חווים ולומדים. "האתר פשוט מצויין" אומרת מיכל גולדמן, ציירת מפורסמת בוגרת בצלאל, ומוסיפה: "יצא לי להיכנס אליו פעמים רבות. בזמן האחרון אני עובדת עם טמפרה ושעווה אז טיילתי באתר ולמדתי איך להכין בעצמי את החומרים".

התוכן הטקסטואלי הרלוונטי הביא לקידום מהיר מאד במנועי החיפוש. "פיגמנטים" תפסה תוך זמן קצר את המקומות הראשונים במילות החיפוש הרלוונטיות וזוכה לחשיפה אינטנסיבית, מבלי שהשקיעה בפרסום כלשהו.


וכל השאר זו היסטוריה
"בכל יום עבודה, מתקבלות כמה הזמנות מגולשים באתר, מבלי שפרסמתי את המיזם בשום ערוץ אחר" אומר משה סרברניק בגאווה. "למה עוד אפשר לצפות"?

קונספט אסטרטגי, קופירייטינג וניהול הפרוייקט: יורם בר-סלע
עיצוב הלוגו וצילום: דנה סרברניק
עיצוב גראפי: אורן פייט
בניית האתר: TQ-Soft

שלכם,
יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן