20.2.2012

דידה מארחת את שלומי שבן – פסטיבל הג'אז בסינמטק תל-אביב

בקיץ האחרון שמעתי את דידה כשהגיעה לחופשת מולדת קצרה. היא נפלאה. כובשת את הקהל בקסם האישי שלה ומפליאה בסגנון השירה האישי, המשייט באלגנטיות משעשעת במרחב מקורי שבין ג'אז לבלוז ולמוסיקה קלה.

תלמה ילין - ניו-יורק
דידה פלד בת 23 בלבד, אבל כבר הספיקה לא מעט. היא גיטריסטית וזמרת ונחשבת כוכב עולה בשמי הג'אז של ניו-יורק. אחרי לימודיה ב"תלמה ילין" ושירותה הצבאי כמוסיקאית מצטיינת בצה"ל, זכתה במלגת לימודים מ"מכללת ברקלי למוסיקה" בבוסטון ומ- The New School for Jazz and Contemporary Music , שם היא לומדת היום. במקביל, הספיקה לעורר עניין והתפעלות מגדולי נגני הג'אז והקליטה דיסק עם גרג האצ'ינסון ורוי הארגרוב. היא מרתקת ושובה את הקהל באישיותה וקולה המיוחד. דידה כבר הופיעה בפסטיבלי ג'אז בניו ג'רסי ארה"ב, פדובה באיטליה, ברן בשוויץ... וביום חמישי הקרוב, תופיע בפסטיבל הג'אז בסינמטק תל-אביב, עם טל רונן (קונטרבס) ואביב כהן (תופים) ותארח את שלומי שבן. אני אהיה שם. מקווה שגם אתם.

מופיעה עם הגדולים
דידה כבר הופיעה באולמות הידועים ביותר למוזיקה בניו יורק: Birdland, malls Jazz Club, Fat Cat's, Dizzy's בלינקולן סנטר, Arturo's, ושיתפה פעולה עם כמה מהמוזיקאים הנחשבים ביותר בעולם: רוי הארגרוב, גרגורי האצ'ינסון, ג'ורדי רוסי, ג'ואי כהן, עמוס הופמן, שי זלמן, עופר גנור, The Diva Jazz Orchestra, גלעד הקסלמן, ניל מיינור, ג'ייסון בראון ואחרים.


בשנתה הראשונה בעיר ניו יורק הקליטה דידה את אלבומה הראשון: Dida Plays and Sings - אלבום קלסיקות ג'אז שיצא בלייבל האיטלקי Red Records. הדיסק נבחר על ידי העיתון המוביל www.allaboutjazz.com כאחד הדיסקים הטובים ביותר לשנת 2011.
ועם כל זה, דידה שומרת על חיוך נערי צנוע ולא בדיוק מבינה מה הרעש הזה סביבה. "אני מאד מתרגשת לקראת המופע בפסטיבל הג'אז" היא אומרת ומוסיפה: "עד היום הופעתי בישראל רק בכל מיני "גיגים" בבתי קפה וברים. זו ההופעה הגדולה הראשונה שלי בישראל... ועוד עם שלומי שבן".


כיום עובדת דידה עם טל רונן ועם הלהקה שלה על מוזיקה מקורית ובקרוב היא עומדת להקליט את האלבום השני שלה. טל רונן הוא מהבסיסטים המבוקשים והעסוקים בניו יורק ומנגן דרך קבע עם גדולי נגני הג'אז בעולם. גמישותו המוסיקלית מאפשרת לו להשתלב בהרכבים לכל רוחבי הקשת המוסיקלית והוא מופיע דרך קבע בידועים והנחשבים שבמועדוני הג'אז של ניו יורק ובפסטיבלים ברחבי העולם. בשנתיים האחרונות גיבשו טל ודידה צליל מיוחד ורפרטואר הנע בין שירים פופולריים קלאסיים, קטעי בלוז, שירים ישראלים, בלדות מחשמלות ורוק אנד רול. לאחרונה, החלו טל ודידה לכתוב שירים מקוריים (מילים ולחן), המושפעים גם הם מעולם המוסיקה העממית האמריקאית. הרפרטואר הורחב בכדי לכלול אותם, לאחר שזכו לפופולאריות רבה על במות ניו יורק.

בקיצור, מופע מבטיח.

שלכם.

יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן