30.1.2012

פסטיבל "אשה" תיאטרון חולון 25 בפברואר 2012

בימים אלה, כשהדרת נשים נהפך למושג שכיח והנושא לא עוזב את מהדורות החדשות, משמח לראות שפסטיבל "אשה" יתקיים זו הפעם ה 16 בחולון. זו היא גם השנה ה-101 בה חוגגים את יום האשה הבינלאומי בעולם.
השנה יתמקד הפסטיבל בנושאים החברתיים ומצוינות ביצירה.
בין המופעים התרבותיים כמו מחול, תערוכת ציורים וצילומים, שירה ותיאטרון, יתקיימו גם כנסים בנושאים שונים:
· כנס למודעות נשית לבריאות בתמיכה ובשיתוף פעולה מיוחד עם ביה"ח וולפסון. המטרה היא לקדם יוזמות למלחמה בסרטן ולטיפול בנשים. בפאנל ישתתפו מיטב הרופאות הבכירות של ביה"ח. בסוף המפגש תתקיים ההצגה "סוף טוב" מאת ענת גוב ובבימויה של עדנה מזי"א. ההצגה עוסקת בהתמודדות הנשית עם מחלת הסרטן.
מפגש נוסף ומענין יהיה בנושא אדריכלות נשית – יצירת סביבה אינדיבידואלית באמצעות כלים טכנולוגיים עכשוויים. הכנס הזה יתקיים בהשתתפות אדריכליות ישראליות והאורחות מחו"ל, שכל אחת מהן פורצת דרך בסגנון ייחודי משלה: Jeanne Gang- Chicago USA , Francine Houben Holland, Karla Menten- Belgium
מרכז הענין בפסטיבל יהיה כמובן היצירה הנשית.
  • "סבתא ממי" היא יצירה מקורית של נועה וקס, אמנית כלי הקשה שתשלב ביצירתה קטעי וידאו של סבתה עם מנגינות מסורתיות תורכיות יחד עם יצירה חדשה ועיבודים של נועה למנגינות האלה. ההצגה תתקיים ביום רביעי 22.2 ב21:00 .
  • ערב בכורות מחול יתקיים עם יוצרות/כוראוגרפיות צעירות ביום חמישי 23.2
  • נשים שרות "קווין" - מחווה נשית ללהקה המיתולוגית ולמנהיגה פרדי מרקורי. במופע בניהולו המוסיקלי של עדי רנרט, תופענה הזמרות אפרת גוש,דנה ברגר,יעל דקלבאום, לי טריפון, דנה עדיני, רווית הראל, מיי פינגולד ,רעות יהודאי וזמרות ליווי: אורית הלל ולירון פלד. ביצועים מרהיבים לשירים האלמותיים של הלהקה. המופע יתקיים ביום חמישי 23.2 בשעה 21:00.
  • מרתון הדור הבא של שחקניות התיאטרון בהנחייתה של הדס קלדרון, יתקיים ביום חמישי 23.12 ב22:30.
  • ביום שישי 24.2 יתקיים כנס מרתק שנושאו "הכוח להעז". נשים אמיצות, מעוררות השראה, שמעזות לחלום ולהגשים. הכנס יארח את שרון רמון, שהקימה בהאיטי לאחר רעש האדמה בתי ספר , את חופית חייט, אלמנת הכבאי שנספה באסון הכרמל שמגדלת לבדה את 3 ילדיה, ועוד.
  • קסנדרה ווילסון, זמרת הג'אז האמריקנית, ביטלה אתמול (20 בפברואר 2012) את בואה לישראל, במסגרת חרם תרבותי על ישראל. זאת כנראה תחת לחץ של גורמים פלסטינאים, ולאחר שקיבלה את מלוא שכרה עבור המופע. אני סומך על ,תיאטרון חולון שידע לסיים את הפרשה במישור הפורמאלי, ועל הקהל הישראלי, שייקח את זה בחשבון.


  • "סוף טוב" | פנטזיה מוסיקלית מאת ענת גוב ובבימויה של עדנה מזיא.
הלוח המלא של אירועי הפסטיבל מופיע באתר תיאטרון חולון.
שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן