8.11.2011

סובב כנרת באופניים – 2011

ספורט עממי, נוף קסום ומזג אוויר הפכפך
בשבת האחרונה, במזג אוויר הפכפך, יצאו אלפי רוכבי אופניים למסלול סובב כנרת. זו השנה ה-34 ומספר המשתתפים גדל משנה לשנה. מבוגרים, ילדים, חברי עמותת אתגרים, ספורטאים מנוסים וסתם חובבי רכיבה, החלו את הנסיעה על כביש 90 המקיףאת הכנרת, בגשם זלעפות. תוך זמן קצר, פסק הגשם, השמש זרחה מבין העננים שפינו את מקומם וחשפו שמיים כחולים אביביים. לאורך רוב המסלול, נהנו הרוכבים ממזג אוויר נעים.

מגוון מסלולי כביש ושטח
מבין המסלולים השונים בכביש ובשטח, העדפתי את הרכיבה על הכביש שנחסם לרכב מנועי ובמסלול ההקפה המלא. בשעה 06:30, גלשתי מהצימר במושבה כנרת, ישר למסלול הרכיבה. מאושר מההשתתפות באתגר היפה הזה. כ-65 ק"מ שלאורכם רואים את דגניה, בית ירח, קבוצת כנרת והמושבה כנרת, טבריה, מצוק הארבל, העלייה לאלמגור, כפר נחום, שיפולי רמת הגולן ולבסוף, קיבוצי עמק הירדן: עין גב, האון, מעגן, תל-קציר, בואכה צמח. ויחד עם הנופים, אנשים יפים, התחשבות בזולת, קבלת השונה ומצב רוח טוב.

נהר ארוך של רוכבים וצבע
כיף לראות את השובל הארוך של רוכבים וצבעים. ביניהם, ניתן היה לראות את קבוצת הרוכבים העיוורים, ביוזמת עמותת אתגרים. כל אחד מהם רוכב על אופני טנדם יחד עם רוכב המתנדב למשימה זו. דרך יפה לשלב פעילות ספורטיבית ובהזדמנות זו, לעזור קצת לאחרים. מרגש לשמוע איך הרוכב המוביל מתאר את הדרך בשידור ישיר לרוכב העיוור שמאחוריו. לצד אלה, היתה קבוצה מכובדת של נכים הרוכבים בזריזות מדהימה על אופני ידיים. ואם לא די בכך להתרגשות מהפסטיבל האנושי הזה, אז גם ילדים רבים. חלקם במושבי בטיחות על אופני ההורים, אחרים נגררים מאחור ומדוושים להנאתם וחלקם רוכבים ממש בעצמם. במו עיני ראיתי ילד כבן 6 שהשלים רכיבה במסלול המלא – 65 ק"מ!!!
למרבה הצער, אחד הרוכבים נפטר במהלך הרכיבה, כמה קילומטרים בודדים לפני הסיום. בעת כתיבת הכתבה, עוד לא ידועה סיבת המוות. אסון זה העיב על ההתרגשות והשמחה של סיום המסלול ואירוע הסיום בצמח.

גלגלים של תקווה
בשנה הבאה, אני כמובן בכנרת... ובינתיים, מתארגנים למבצע "גלגלים של תקווה-דרום", מסלולי רכיבה עממית באזור צומת בית קמה, ב-19 בנובמבר 2011. ההכנסות מוקדשות כולן למימון הפעילות של עמותת אתגרים. העמותה הוקמה בשנת 1995 על ידי קבוצה של נכי צה"ל ואנשי שיקום, כשמטרתה העיקרית היא לאפשר לילדים, בני נוער ובוגרים עם מגבלות פיזיות, חושיות או נפשיות לחזק את ביטחונם העצמי, למקסם ולממש את הפוטנציאל האישי הגלום בהם ולאפשר להם ליהנות מפעילויות ספורט אתגרי בטבע.
אם אתם רוכבים מנוסים, אתם גם מוזמנים להתנדב לפעילויות הרכיבה של העמותה בפארק הירקון. פרטים באתר העמותה.
שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן