16.6.2011

פסטיבל אור ירושלים – חגיגה בינלאומית של אור וצלילים



ירושלים העתיקה, 15-22 ביוני 2011



... ראיתי עיר עוטפת אור


והיא עולה בשלל צבעי הקשת


והיא נוגנת בי כנבל העשור


ראיתי עיר עוטפת אור.

מתוך השיר "אור וירושלים" - כתב והלחין: יוסף שריג

זו השנה השלישית שאנו עולים לירושלים לחגיגה של אור. פסלי אור, מופעים, מיצגים, מיצבים, מולטימדיה אורבנית מוקרנת על בניינים, מופעי אש ועוד. השנה, הכל בסימן השילוב בין אור וצלילים. 30 עבודות אמנות קורנות, מסודרות לאורך 5 מסלולי הליכה, שכמובן מסומנים באור. תוכלו לבחור צבע שיוביל אתכם בין סימטאות העיר העתיקה וחומותיה, לצפות ביצירות ומיצגי האור, במופעי חוצות ועבודות של אמני אור, ביניהם אמנים מארה"ב, צרפת, דנמרק, פורטוגל, בלגיה, ואיטליה.


הקרנה על החומות ופסלים מוארים ברחבת שער שכם

פסלי ענק קינטיים המקרינים אור צבעוני ומתקשרים עם הקהל. מופעי ג'גלינג ותנועה מלווים באש ומוסיקה סוערת. מופע "אפקט הפרפר" בבימויו של אורי וידיסלבסקי – אמני קרקס Y מרחפים באוויר על רקע מיצג וידאו-ארט בגן הבונים, למרגלות חומת העיר העתיקה (המופע הזה בתשלום). בניינים מפורסמים בעיר, מוארים באלמנטים המדגישים את התכנון הארכיטקטוני ואת ההיסטוריה שלהם, יריד גופי תאורה מעוצבים ועוד, ועוד... המון.




פרטים נוספים על המיצגים, מפה ומסלולי הליכה, רשימת היוצרים ועוד, באתר הפסטיבל: lightinjerusalem.org.il


גינת לילה במתחם הקארדו - עיצוב-סטודיו פיטאיה

זו השנה השלישית שבה נערך הפסטיבל והוא גדל משנה לשנה במספר העבודות והמבקרים. בשנה שעברה משך הפסטיבל כ- 250,000 איש לסימטאות העיר העתיקה. השנה, צופים המארגנים לכ-500,000 איש... ועוד אחד. כן, גם אני.


ריקוד אפריקאי במערת צדקיהו

ואם אתם יכולים להגיע לירושלים קצת יותר מוקדם, אני מציע לכם לראות את ציורי הקיר באגריפס, מדרחוב בן יהודה, פינת רחוב יפו והמלך ג'ורג' או הציור בכניסה לקארדו. לכתבה על ציורי קיר בירושלים

שלכם, יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. ממליצה בחום הייתי שנה שעברה והייתה פשוט חוויה מוצלחת ביותר :)

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן