5.6.2011

כנס משחקי חשיבה – גן המדע במכון ויצמן


מה יותר קשה? לסדר קובייה הונגרית בעיניים עצומות או לפתור אותה כשרוכבים על חד-אופן?




פיבונאצ'י היה גאה. ליאור מנור, בעל תואר במתמטיקה ומדעי המחשב וקוסם מן המובילים בארץ, התחיל את המופע שלו בבדיקת המיקרופון. "אחת, אחת, שתיים, שלוש, חמש, שמונה, שלוש עשרה..." הוא קרא בקול חד וברור. "אני הקוסם היחידי שמנסה את המיקרופון עם מספרי פיבונאצ'י" הוא הדגיש בגאווה. "כשקיבלתי את התואר, באתי ללשכת העבודה לחפש ג'וב. אמרו לי להתייצב מחר בשמונה בבוקר עם אופניים בתחנת הרכבת. אני השתתפתי בשאלוני הבחינות במתמטיקה. הייתי צריך לנסוע עד חדרה ב-17 קמ"ש, להמתין רבע שעה ואז לחזור לתל-אביב ב-18 קמ"ש. אחרי כמה ימים כבר נתנו לי למלא שתי בריכות מים בקצבים שונים... תוך כמה ימים, החלטתי שאהיה קוסם מקצועי". כך התחיל ליאור את המופע שלו שהתמקד בקסמים מתמטיים.

כמו ב-5 השנים הקודמות, גם השנה התאספו אוהבי משחקי החשיבה בגן המדע של מכון ויצמן כדי לעדכן ולאתגר את החברים. מדענים, מומחי הוראה, מרצים, ממציאים, משווקי משחקים, קוסמים, מנהלים בכירים במשק וסתם חובבי משחקים שאוהבים לאמן את שרירי המוח.



ד"ר יוסי אלרן ממדגים את טבעת מביוס


משתתפי הכנס זכו לשמוע הרצאות מרתקות על חידות גפרורים, חסמים מתמטיים ליצירת תשבצי HIDATO, התנסויות טופולוגיות מרתקות עם טבעות מביוס, התייחסויות להשקעות בקניין רוחני של משחקי חשיבה, פתרון קובייה הונגרית בעיניים עצומות, בניות באוריגמי, התייחסות למספרי הלוטו שחזרו על עצמם ועוררו את זעמם של מהמרים רבים, ועוד. נמרוד ארונוביץ הדגים הישג מרשים של חלוקת קשב, כשהוא רוכב על חד אופן ומסדר קוביה הונגרית. כל אחת מהמשימות נראית לי בלתי אפשרית כשלעצמה, אבל הוא הצליח לבצע את שתיהן יחד. לגאוותי הרבה, עולם הקסמים קיבל ייצוג מכובד: את הופעתו המשעשעת והמרתקת של ליאור מנור כבר הזכרתי. ירין קימור הציג את ספרו "הבלתי-אפשרי אפשרי" ואת משחקי הקסמים שלו לפיתוח חשיבה יצירתית שיטתית. אלי מיטל נתן הרצאה על קסמים מתמטיים בקלפים. אמיר לוסטיג ודודי שמר הפליאו בקסמי קלוז-אפ שהציגו ללא הכנה מראש בחצר גן המדע, ואני, נתתי קטע מתוך ההרצאה שלי "בדרך הקסמים", העוסקת בשימוש בקסמים בתחומים מקצועיים שונים: שיווק ומכירות, רפואה משלימה, גיבוש תחבולות בשדה הקרב, תקשורת בזירת הביון הבינלאומית ועוד...


... ובחצר גן המדע, התקיים שוק מכובד של משחקי חשיבה, תשבצי היגיון ועוד, כך שמשתתפי הכנס יכלו להצטייד באתגרים חדשים לפיצוח.למי שהחמיץ הפעם, ההזדמנות הבאה תהיה בכנס לזכרו של מרטין גרדנר, שייערך בחודש אוקטובר. על כך, אעדכן לקראת האירוע.

מקווה לפגוש אתכם בכנס הבא.

שלכם,

יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. יפה, מתי יהיה הכנס הבא ? נורא באלי ללכת (:

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן