14.1.2011

המדריך למהפכה- הסיפור שלא נגמר


סרטם הדוקומנטרי/עלילתי של דורון צברי ואורי ענבר

"נו... אז מה יצא לך מזה?" כך מסכמת אימו הספרית של דורון צברי את מאבקם של בנה ושל אורי ענבר להשגת תמורה ראויה עבור אגרת רשות השידור ולניתוק חבל הטבור שבין ממשלת ישראל למנכ"ל רשות השידור, חיבור שהפך את רשות השידור לגוף מסואב ומסורבל שבו כספים ענקיים "מתנדפים" מבלי שיועילו לאזרחים המשלמים אותם. לאורך כל הסרט, מביעה האם את דאגתה מגורל בנה שבגיל כה מופלג, עדיין רוכב על קטנוע ישן ולא השיג לו בית ומכונית, כפי שהצליחו להשיג כל האחרים מסביב.



באמונה שאין מציאות שאי אפשר לשנות, הובילו דורון ואורי את המאבק הצודק לניעור האבק הכבד ששקע על רשות השידור ובמקביל יצרו סרט עלילתי/דוקומנטרי מצויין. הוא מרתק, מתסכל, משעשע ומדכא בעת ובעונה אחת. הוא עוקב אחר התהליך שנולד במוחו המתוסכל של דורון צברי, סחף את יוצרי הקולנוע בארץ והוביל לשינוי המיוחל.




את הסרט ראינו בהקרנה מיוחדת בנוכחותם של דורון ואורי. בסיומו, לאחר שענו על כמה שאלות של הצופים, עידכנו יוצרי הסרט שהסיפור עוד לא נגמר. כמו בכתבי אפרים קישון (זוכרים את הטלפון שתוקן לאחר מאמצים מרובים... ומאז הוא לא בסדר)? עכשיו, אחרי שהתקבל החוק החדש של רשות השידור, מנסה הממשלה להוביל לחקיקה של חוק שיחבר מחדש את חבל הטבור שנותק. ממשלת ישראל מתקשה לתפקד כשערוצי התקשורת אינם מגוייסים לטובתה כפי שהיה במשך כל כך הרבה שנים והוצג בדרך כה גרוטסקית בסרט. "נו, אז מה יצא לך מזה?" שואלת שוב אמא של דורון והיא כנראה שוב צודקת. מה חדש?

אז אם הרגשתם נטושים מחוץ למאבק המרתק ו"הפסדתם את הסרט", אל דאגה. יש עוד הזדמנות. תוכלו להצטרף לדון קישוט וסנשו פנשה, חדורי האמונה והנחישות, במערכה המחודשת של המאבק. יהיו עוד הפגנות, מכתבים, ראיונות, מחאות, התפרצויות לדיוני הועד המנהל של רשות השידור, תקוות, אכזבות... אין רגע דל.

זהו סרט חשוב הן בראיה החברתית שלו והן האמנותית. אל תחמיצו!!!

בימוי: דורון צברי מפיק: אורי ענבר תסריט: יוסי מדמוני, ארי פולמן, דורון צברי, אורי ענבר צילום: דוד גורפינקל מוסיקה: אבי בללי עריכה: עמי טיר, מאור קשת

לצפיה בטריילר של המדריך למהפכה


דורון צברי ואורי ענבר ב"תיק תקשורת"


תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן