15.8.2010

יציקות חול ואומנות שימושית

יציקת חול היא טכניקה יחסית פשוטה המאפשרת ליצור פסלים וכלים תוך שימוש בחול כתבנית.

החומר אותו ניצק לתבנית יכול להיות חומרים פשוטים כגבס או בטון מחוזק ויכול להיות גם מתכת (יציקת חול היא הטכניקה הזולה ביותר ליצקת פסלי ברונזה כל עוד כמובן מדובר ביציקה חד פעמית-כאשר מדובר ביציקות רב פעמיות של הפסל עדיף להשתמש בתנית סיליקון או גבס.) באם נעבוד בגבס עדיף גבס מחוזק או בטון מחוזק ופני השטח יתקלו מחוספסים ובעלי מרקם טבעי של אבן חול(אפשר לנסות סוגי חול או אדמה שונים ולראות כיצד כל אחד מהם יוצר מרקם וטקסטורה שונה של האובייקט.

הבסיס לשיטה פשוט -בקערה או בארגז קרטון נרטיב מעט חול (אפשר לסנן את החול או להפך להכניס לתוכו אבנים קטנות תלוי במרקם המבוקש או ובגודל ובעדינות הפרטים של האובייקט שאותו נרצה להטביע. ניקל כף יד למשל נטביע אותה בחול,כעת נשפוך בטון או גבס לתוך השקע-ונקבל העתק מדויק של כף היד עשויה גבס או בטון.

אם נקח עלה גדול נטביע אותו בחול עם מעט קימור נקבל את אמבט הציפורים או הקערה שלמטה(צביעת בטון היא תחום בפני עצמו ועליו בהמשך)

דרך אחרת ליצור יציקת חול היא לא להטביע אובייקט אלא לפסל בחול הרטוב את הנגטיב של המוצר שנרצה-דרך זו היא מצוינת ליצירת כדים וכלים שימושיים גדולים-ניתן לשלב גם פיסול קרמי וזכוכית על ידי הטבעתם בחול לפני היציקה.



סדנא בכפר, זיו אייל - אומנות שימושית

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן