6.6.2024

האופרה דידו ואניאס בביצוע בימתי של קונסורט ברתיני וסולנים


צילם: בני שילה
בעקבות הצלחת שלושת הקונצרטים הראשונים בסדרת "הכורלית הקטנה", יסיים קונסורט ברתיני את עונת 2023-2024 בביצוע האופרה "דידו ואניאס" של הנרי פרסל, עם בימוי ותנועה, תלבושות ותאורה שתבטא את סערת הרגשות הפנימית של דידו-מלכת קרתגו.

דידו ואניאס

האופרה הידועה של המלחין האנגלי מתקופת הבארוק הנרי פרסל, היא למעשה האופרה ה״טהורה״ היחידה שכתב, בין היתר כיוון שזוהי יצירתו התיאטרלית היחידה שכולה מושרת. היצירה, שהיא האופרה הראשונה שמושרת בשפה האנגלית, היא מהאופרות החשובות ביותר אי פעם ומהיצירות המונומנטליות של תקופת הבארוק. היא מספרת את סיפור אהבתם העזה של מלכת קרתגו והנסיך הטרויאני שכובש את ליבה בסערה ואז עוזב אותה למות בודדה ביאושה.

 תכנית המופע:

·       אנסמבל הנגנים –  הנרי פרסל  -  שאקון בסול מינור

·       מקהלת ברתיני בניצוח רונן בורשבסקי – הנרי פרסל - מתוך "מוסיקת אבל למלכה מרי"

o      Man that is born of a woman

o      In the midst of life

o      Thou knowest Lord

·       הפסקה

·       "דידו ואניאס" – אופרה בשלוש מערכות

 

צילם: בני שילה

המופעים:

אודיטוריום אלמא בזכרון יעקב – 22 ביוני 2024 בשעה 11:00

אולם רקנאטי, מוזיאון תל-אביב – 24 ביוני 2024 בשעה 20:00

אולם רקנאטי, מוזיאון תל-אביב – 26 ביוני 2024 בשעה 20:00

הזמנת כרטיסים: www.bertini.co.il

 

צילם: בני שילה

האנשים שמאחורי ההפקה:

·       קונסורט ברתיני – מקהלה ונגנים

·       מנצח: רונן בורשבסקי

·       בימוי ותנועה: איריס גורן

·       עיצוב תאורה: עומר בולנג'ר

·       עיצוב תלבושות: לימור טוב

 

סולנים:

·       ענת צ'רני - דידו

·       יחזקאל אסיא - אניאס

·       תום בן ישי – בלינדה

·       אורי אלקיים - המכשף: בוידאו שלמטה, אורי מופיע באריה מתוך האופרה Il Trovatore. אורי הוא הדראג קווין הישראלית היחידה שהופיעה בתחרות הדראג של Ru Paul.

·       נטע פלומן - אישה שניה

·       רונה שרירא ונעמי בורלא - מכשפות

·       נתן לוין - מלח

·       שיר פרץ – מרקיורי




אודות איריס גורן – בימוי וכוראוגרפיה

      אמנית תנועה, בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובעלת תואר מאסטר מטעם אוניברסיטת ניו יורק במחול וחינוך למחול.  במשך שנים רבות ניהלה סטודיו לתנועה בירושלים, קבוצת מחול וכן ולימדה במוסדות חינוך רבים, ובעיקר באקדמיה למוסיקה ובמסגרת פעילות המרכז למוסיקה משכנות שאננים. לצד עבודותיה הכוריאוגרפיות, עסקה איריס בבימוי ותנועה לתיאטרון, לאופרה, להפקות האקדמיה למוסיקה בירושלים ובמסגרות לימודיות אחרות. בשנת 1998 הוזמנה לביים את האופרה "אורפיאו ואורידיצ'ה" מאת גלוק בפסטיבל שהתקיים בתיאטרון הרומי של מרידה שבספרד, עם אנסמבל "קפילה ריאל דה מדריד" ושנתיים אח"כ העלתה הפקה של אותה האופרה בפסטיבל המוסיקה הבינלאומי בראשון לציון (ובירושלים) עם אנסמבל "מוסיקה פיקטה" מדנמרק, בניצוח בו הולטן.  

משנת 2000 ועד 2022 לימדת הגב' גורן תנועה לזמרים במחלקה הווקאלית של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ותוך כך פיתחה שיטת עבודה ייחודית ופורצת דרך - "הגוף הוא הקול". עבודותיה המיוחדות באקדמיה כללו, בין היתר, את "מלכת הפיות" מאת פרסל, מחזור השירים "מסע חורף" מאת שוברט, ערב קברט ועוד. בשנת 2016 ביימה את הפקת "זמר שכזה" עם מקהלת ברתיני. איריס גורן העבירה סדנאות והשתלמויות תנועה לזמרים ולנגנים בארץ ובחו"ל, ובין היתר בשוויץ, צרפת, גרמניה, הולנד ואוסטרליה.


אודות עומר בולנג'ר – מעצב התאורה

הוא אמן רב תחומי: מחזאי ובימאי תיאטרון, יוצר וידאו ארט, מעצב תאורה, סופר ומוסיקאי. בוגר סמינר הקיבוצים במגמת בימוי תיאטרון. העלה עבודות במרכז דידה, תיאטרון תמונע, מקהלת מורן, צוותא תל אביב וסמינר הקיבוצים. שימש עוזר בימאי בתיאטרון הקאמרי ובסמינר, ויצר עבודות מוסיקליות ועבודות עיצוב תאורה בתיאטרונטו, בפסטיבל עכו (שם זכה בפרס), בתמונע, צוותא, פסטיבל חיפה, תיאטרון יפו, בית צבי, אוניברסיטת תל אביב ועוד ועוד..

שלכם, יורם בר-סלע






אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן