23.1.2024

האופרות המפורסמות ביותר בהיסטוריה

אופרה היא צורה אמנותית המשלבת מוזיקה, שירה, דרמה ותיאטרון. היא פותחה באיטליה במאה ה-16, והפכה לאחד הצורות הפופולריות ביותר של בידור ברחבי העולם.

לאורך ההיסטוריה נכתבו אלפי אופרות, אך רק מעטות מהן הפכו למפורסמות במיוחד. האופרות הללו נחשבות ליצירות מופת של המוזיקה הקלאסית, והן ממשיכות להיות מוצגות על הבמות ברחבי העולם גם היום.
להלן רשימה של כמה מהאופרות המפורסמות ביותר בהיסטוריה:

לה טרוויאטה (1853) מאת ג'וזפה ורדי: אופרה צרפתית המבוססת על המחזה "הדודנה מפריס" מאת אלכסנדר דיומא הבן. האופרה מספרת את סיפור האהבה האובססיבי בין נאדין, זמרת אופרה צעירה, לבין אדמון, קצין צרפתי עשיר.




לה בוהם (1896) מאת ג'אקומו פוצ'יני: אופרה איטלקית המבוססת על רומן בשם זה מאת אמיל זולא. האופרה מספרת את סיפורם של קבוצת אמנים צעירים שחיו בפריז של סוף המאה ה-19.




אאידה (1871) מאת ג'וזפה ורדי: אופרה איטלקית המבוססת על סיפור אהבה אקזוטי בין אאידה, נסיכה אתיופית, לבין ראדהמס, קצין מצרי.




טוסקה (1899) מאת ג'אקומו פוצ'יני: אופרה איטלקית המבוססת על מחזה בשם זה מאת ויקטוריאנו אקוטו. האופרה מספרת את סיפור האהבה הסוער בין טוסקה, זמרת אופרה צעירה, לבין מריו, צייר פוליטי.




נישואי פיגרו (1786) מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט: אופרה קומית איטלקית המבוססת על מחזה בשם זה מאת פייר-אוגוסטון דה בואלוויל. האופרה מספרת את סיפורו של פיגרו, משרת צעיר המתחתן עם סוזנה, העוזרת של אשתו של מעסיקו.




כרמן (1875) מאת ז'ורז' ביזה: אופרה צרפתית המבוססת על סיפור קצר מאת פרוספר מריה מורי. האופרה מספרת את סיפורה של כרמן, צוענייה יפהפייה וחוצפנית, שמעוררת את תאוותם של שני גברים, דון חוזה, קצין צבא, וז'אקיינו, צועני.




נשף המסכות (1859) מאת ג'וזפה ורדי: אופרה איטלקית המבוססת על מחזה בשם זה מאת אוגוסט סטרינברג. האופרה מספרת את סיפורו של ריקולט, נסיך שוודי, שמתחזה לאזרח רגיל כדי להשתתף בנשף מסכות. הוא מתאהב באודליקה, בתו של שר, אך נאלץ להסתיר את זהותו האמתית.




כוחו של גורל (1862) מאת ג'וזפה ורדי: אופרה איטלקית המבוססת על מחזה בשם זה מאת אלפונסו הררה. האופרה מספרת את סיפורו של אלקטריו, נסיך ספרדי, שמתאהב במאדאלנה, אשתו של אחיו. הוא מתכנן להרוג את אחיו כדי לשחרר את מאדאלנה, אך בסופו של דבר הוא מאבד את כל מה שהוא אוהב.




אופרות אלו ידועות בזכות המוזיקה היפה, הדרמות המרגשות והדמויות הבלתי נשכחות שלהן. הן הפכו לחלק מהתרבות העולמית, והן ממשיכות להוציא את הקהל מהתודעה עד היום.

להלן כמה עובדות מעניינות על האופרות המפורסמות ביותר בהיסטוריה:

"לה טרוויאטה" הייתה האופרה הראשונה של ורדי שהציגה את הסופרן הלילה הלבן הגדול, מריה קאלאס.
"לה בוהם" הייתה האופרה האחרונה של פוצ'יני. הוא מת ימים ספורים לאחר שהשלים אותה.
"אאידה" נכתבה לכבוד חנוכת תעלת סואץ ב-1869.
"טוסקה" הייתה האופרה האחרונה של פוצ'יני שהועלתה על הבמה בחייו.
"נישואי פיגרו" הייתה האופרה הראשונה של מוצרט שהועלתה על הבמה בפאריס.
"כרמן" הייתה האופרה הראשונה של ביזה שהועלתה על הבמה.
"נשף המסכות" הייתה האופרה הראשונה של ורדי שהועלתה בלונדון.
"החטא המוסרי" הייתה האופרה האחרונה של וגנר שהועלתה על הבמה בחייו.
"כוחו של גורל" הייתה האופרה הראשונה של ורדי שהועלתה בארצות הברית.
"האיטלקית באלזס" הייתה האופרה הראשונה של פאריס שהועלתה בפריז.

האופרות המפורסמות ביותר בהיסטוריה הן יצירות מופת של המוזיקה הקלאסית. הן סיפקו לנו שעות של הנאה ובידור, והן ממשיכות להרשים ולרגש את הקהל גם היום.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן