8.1.2024

תערוכה חדשה בגלריה אחד העם 9 : רטט בעלי הכותרת

ב11/1 בשעה 19:00 תפתח בגלריה אחד העם 9 תערוכתן המשותפת של נטלי אילון ויפעת זיו ״רטט בעלי הכותרת״. התערוכה מסכמת את שהותן של אילון וזיו בתכנית שהות הקיץ של בית הספר לאמנות של סמינר הקיבוצים, באוצרותו של יאיר ברק.

התערוכה היא מיצב פיסול וסאונד אשר מקורו במחקר בוטני ישראלי הבוחן את הקשר הצלילי שבין פרחים למאביקיהם. נטלי אילון מציגה פסלי פרחים המבוססים על חבצלות חוף . באמצעות התחקות פיסולית אחר מבני הפרחים ואיסוף הקלטות שטח של סביבתם הטבעית, בוחנות האמניות את האופן בו חזרתיות צלילית ומורפולוגית משפיעה על יחסי הכוחות בין האדם לטבע.

רטט בעלי הכותרת | קרדיט לצילום: נטלי אילון
רטט בעלי הכותרת | קרדיט לצילום: נטלי אילון


באמצעות יציקה ופריסה יוצרת אילון חלל נגטיבי של מבנה הפרח, לתוכו היא יוצקת חומרים בעלי יכולת תהודה. יצירתו בקנה מידה וחומריות חדשים מאפשרים למבנהו האקוסטי להגביר סאונד, ובכך,להחליק למימד אחר.

יפעת זיו, אמנית סאונד, חברה בקבוצת מוסיקה נובה, הקליטה צלילי חרקים זעירים בסביבת החבצלות על חוף הים, תוך שימוש במיקרופונים מיוחדים  אשר קולטים ויברציות העוברות בחומר. במקרה הזה הוצמדו לבסיס גבעולי החבצלות שהם באופיים רחבים ושטוחים ככה שיש בהם די שטח פנים להצמדת המיקרופונים. 

בתערוכה, מוצגים פסלי הפרחים של אילון כשאלו משמשים כמגברים ליצירתה הצלילית של זיו. לצד המיצב הקולי-פיסולי תוצג עבודת וידאו שנוצרה מתוך תהליך העבודה המשותף.

במסגרת התערוכה יתקיימו בגלריה שני אירועים:

1.2 - פרפורמנס מוזיקלי של יפעת זיו (קול, אלקטרוניקה) ואור סיני (קונטרבס, אלקטרוניקה) שינוגן עם ומבעד לפסלים בחלל התערוכה. 

17.2 - שיח גלריה בהשתתפות האמניות, אוצר התערוכה יאיר ברק, וד״ר יובל ספיר, חוקר ומנהל הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב.

שעות פתיחת הגלריה: 

ראשון-חמישי 11:00-17:00 ; שישי-שבת 11:00-14:00
נעילה: 3.2.2024
גלריה אחד העם 9, היא חלל התצוגה הרשמי של הפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים. אוצרת ראשית ומנהלת הגלריה: דרורית גור-אריה


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן