8.3.2023

השתלת קרנית בלייזר – כל מה שרציתם לדעת

השתלת קרנית בלייזר אינה מהווה את אחת הפעולות היותר נפוצות: ברוב המקרים, רופאים יעדיפו לנסות כמה שיותר אלטרנטיבות טיפוליות לרבות משחות, טיפות, תרופות הניטלות דרך הפה ועוד. ואולם במצבים בהם הקרנית ניזוקה באופן משמעותי כבר אין מנוס מניתוח.

קרנית העין

ניתוח השתלת קרנית בלייזר – המצב בישראל כיום

נכון להיום מתבצעים בישראל מדי שנה מאות השתלות. השתלת קרנית מתקיימת במקרים בהם הקרנית עכורה ו/או מתאפיינת בחוסר סימטריות. כתוצאה מכך, האדם לוקה בראייתו ויכול להגיע עד למצב של עיוורון. הגורמים העיקריים לקרנית עכורה יכולים בין הבאים: מחלות עיניים (הנפוצה שבהם – קרטוקונוס), בצקות ודלקות שונות. החסרון הוא כי במקרים אלו, משקפי ראייה לא יכולות לטפל בבעיה ולא מסייעות להחזרה הראייה על כנה. 

תפקידה של הקרנית

הקרנית היא הגורם העיקרי בעין האחראי על שבירת קרני האור המגיעות מהשמש. שבירה לא נכונה של קרני האור פוגעת ביכולת לראות בצורה תקינה כך שראייתו של האדם נפגעת והוא רואה מעוות, מטושטש או בצורה לא פרופורציונלית. 

ההשפעה שיש לקרנית המעוותת על החיים של האדם הינה אקוטית: יותר, כבר אי אפשר לנהוג ברכב, ללכת על המדרכה בלי לפתח חוסר ביטחון קיצוני, ללמוד או לעבוד כמו שצריך, ואין זה מפליא: הקרנית הינה בעלת עובי של חצי מ"מ עד מ"מ אחד – מה שהופך אותה לחלק מהותי ביותר בעין האנושית.

על מנת להבטיח ראייה תקינה של העין, עליה לשמור על המבנה הסימטרי שלה וכן על שקיפותה. כאשר הסימטריות או השקיפות נפגעות – גם הראייה מתחילה להתדרדר.

מה עושים בניתוח השתלת קרנית?

למרות שלא מדובר באחד הניתוחים היותר נפוצים כיום, ניתוח להשתלת קרנית הינו בין הפתרונות היעילים ביותר עבור אלו הסובלים מפגיעה משמעותית בצורת הקרנית. הודות לטכנולוגיית הלייזר, הסרת הקרנית הופכת פשוטה הרבה יותר וזמן ההחלמה מהניתוח מתקצר משמעותית ללא תופעות לוואי ומבלי שהמטופל יצטרך לשבות ממלאכה.

בזמן הניתוח, קרן לייזר מבצעת חיתוך של רקמת הקרנית ברמת דיוק מרבית, מה שמונע תקלות אפשריות בראייה ומקצר משמעותית את משך זמן הניתוח עצמו. במקום לחתוך את כל הקרנית במקרים בהם הפגיעה היא חלקית, טכנולוגיית הלייזר מאפשרת לבצע חיתוך מדויק באמצעות חישוב צורת השתל וההיקפים של החיתוך הנדרש.

החדרת הקרנית הבריאה מתבצעת גם היא בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, מה שמבטיח כי ההחלמה תהיה מהירה ופשוטה מתמיד, והיא מאפשרת את השקט הנפשי למי שרוצה לחזור לראות בצורה תקינה.
למידע נוסף גלשו לאתר השתלת קרנית https://corneatransplant.co.il/


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן