14.2.2022

איך לבחור ספר טוב לקריאה?

הגעתם לספרייה או לחנות ספרים, ומצאתם מולכם עשרות רבות של ספרים שונים ומגוונים? המשימה החשובה שלכם תהיה לבחור ספר אחד שאותו אתם תהיו מוכרחים לקרוא. אין טעם להשאיל או לרכוש המון ספרים, כי אז לא תדעו בדיוק מאיפה כדאי לכם להתחיל. אך למזלכם ישנם מספר טיפים חשובים שיקדמו אתכם אל עבר הבחירה הנכונה. נזכיר כי ספר שנחשב לטוב בעינכם הוא לא בהכרח כזה שיהיה מומלץ עבור האחרים. כך שכל אחד צריך לשאול את עצמו את השאלות, ולספק את התשובות שנכונות עבורו.

אישה בוחרת ספר לקריאה


מי כתב את הספר?

הצעד הראשון שאותו תצטרכו לבצע יהיה לראות מי כתב את הספר. לכל כותב יש את הסגנון שלו, ואת הכתיבה שמזוהה איתו. לפיכך מאוד יכול להיות כי יהיו כותבים שאתם מתחברים אליהם יותר. כך שמוטב לכם לבחון מי הוא הסופר שכתב את הספר שאותו אתם עומדים להשאיל או לרכוש. מאוד יכול להיות כי מדובר על סופר שיש לכם ממנו זיכרון טוב או כזה שאתם פחות מתחברים עליו. על הטעם האישי שלכם אף אחד לא באמת יכול להטיל דופי.


לאיזה ז'אנר שייך הספר?

לרוב כאשר אתם נכנסים לחנות ספרים או לספרייה, הספרים יהיו מסודרים לפי ז'אנרים. לכל אחד מאיתנו יש את הז'אנר שהוא הכי מתחבר אליו והכי אוהב לקרוא אותו. לא כולם אוהבים את אותו הז'אנר, וזה לגמרי בסדר. תלכו מיד למקום שאתם מרגישים בו הכי בנוח, כך שתוכלו לקרוא את הספר ללא בעיה. אם לא תבחרו בספר מז'אנר שאתם אוהבים זוהי עשויה להיות בעיה רצינית מאוד. תמצאו את עצמכם קוראים ספר שלא באמת מעניין אתכם.

מה אומרים אחרים על הספר?

זה לא סוד, ספר טוב הוא ספר שיש לגביו המלצות מקיר לקיר. כיום בעידן שבו אנו מצאים מאוד קל יהיה לזהות ספר שמגיע עם כמות גדולה של המלצות. כך שאתם מבחינתכם אמורים לקרוא ולבחון מה אחרים חושבים על הספר. לאחר מכן יהיה לכם קל יותר לעשות את הצעד שאותו אתם עומדים לעשות. בכל זאת לא בכל יום תגיעו למצב שבו אתם עומדים לרכוש לעצמכם ספר חדש.

האם קראתם את התקציר?

ברוב המקרים קריאת התקציר בחלק האחורי של הספר עשויה לענות על הרבה מאוד שאלות. קריאת התקציר תספק לכם הצצה לספר עצמו ולכל הדברים שאותם אתם מוכרחים לדעת. אם לא התחברתם לתקציר של הספר, ככל הנראה לא תתחברו גם לספר עצמו. אם התקציר משך אתכם, זה אוטומטית יוביל אתכם למצב שבו תרצו לקרוא את הספר. כך שאל תדלגו על קריאת התקציר, מבחינתכם תקראו את התקציר של כל ספר שנראה לכם רלוונטי. בסוף תמצאו את עצמכם בוחרים את הספר הטוב ביותר מנקודת המבט האישית שלכם. 


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן