16.10.2021

קנטטה לציפורים מקהלה ומספר | מקהלת ברתיני עם פרופסור דרור בורשטיין

"כן לציפור! 

החלטנו לפצוח במזמורי ציפורים אחרי שנה וחצי של סתימת מקורים. בואו, יהיה מצויץ! ".  כך כתבה מיכל קושניר בעמוד הפייסבוק של מקהלת ברתיני – מהמקהלות הטובות בישראל.

כותרת מסקרנת מאד לקראת המופע "קנטטה לציפורים, מקהלה ומספר" של מקהלת ברתיני, יחד עם פרופסור דרור בורשטיין. מה לציפורים, מקהלה ולפרופסור לספרות? שאלתי את חגי גורן, מנהל המקהלה, וזו הייתה תשובתו:
"הימים ימי שיא הקורונה, ואני קורא לרעייתי פעם ביום פרק מתוך הספר הנהדר הזה. שנינו מתמוגגים מהנאה. טקסטים מעמיקים ונוגעים. תוך כדי הקריאה, עלה במוחי הרעיון של שיתוף פעולה עם המספר. בהכירי גם את הפן המוסיקלי של דרור בורשטיין, החלטתי פשוט להשיג את מספר הטלפון שלו, וכך היה. ניפגשנו על ספסל, ליד הקונסרבטוריון הישראלי.  בריחוק ויראלי וקירבה תרבותית. יחד העלנו את האפשרות לשיתוף פעולה. מן הרגע הראשון היה ברור שזה אפשרי. רק מאוחר יותר בתיאום עם רונן בורשבסקי עיצבנו את התכנית המוסיקלית, אשר קרמה עור וגידים מתוך תהליך של ברירה טבעית והזמנת עיבודים חדשים".

בעצם, למה לא? חגי גורן כבר יצר אירועים של מוסיקה ווקאלית משולבים בטיולים בארץ ובעולם. בחלק מהקונצרטים של מקהלת ברתיני שולבו קטעי הרצאות על נושאים שונים הקשורים לתוכן המוזיקאלי. אז מה אם יש קצת ציפרים בראש?




קנטטה לציפורים מקהלה ומספר
אז בעקבות חודשים של הכנות, איסוף יצירות מוזיקאליות והכנת עיבודים מיוחדים למקהלה, המופע יוצא לדרך. מקהלת ברתיני במפגש ייחודי עם הסופר דרור בורשטיין, לרגל יציאת הדפסה חדשה לספרו הנפלא "לטובת הציפורים" (ידיעות ספרים). מנצח: רונן בורשבסקי.
בתכנית:  מגוון עשיר של יצירות ועיבודים למקהלה מאת ז'נקן, מנדלסון, מתי כספי, יוחנן זראי, הביטלס, נורית הירש, אחרית הימים, צבי שרף, גיא פרטי, לילך קרקואר ושירי עמים. דרור בורשטיין ישוחח על קטעי שירה, סיפור ותמונות

24/10 בשעה 20:00 - במוזיאון תל אביב לאמנות
28/10 בשעה 20:00 – בבית מזיא ירושלים
30/10 בשעה 11:00 באלמא בזכרון יעקב


ציור פרהיסטורי שנתגלה במערת לאסקו בצרפת - 15,000 לפני הספירה


ציפור בשלג שצייר האמן היפני אוהרה קוסון - בערך 1930

דרור בורשטיין לוקח אותנו למסע אל הציפורים של הספרות העברית, מהתנ"ך ועד לשירה בת־זמננו: מביט עם חיים נחמן ביאליק בחסידות נודדות, עם נתן אלתרמן ביונים מבעבעות, עם אסתר ראב בשרקרק בוכה, עם אבות ישורון ביונה מדברת, עם לאה גולדברג בעורב של העבר. ובין הפרקים עפות ועומדות ציפורים אחרות, מצוירות, מיפן של לפני כמאה שנה.
בין קטעי המוסיקה של המקהלה, דרור ידבר על ציפרים. ציור במערות לאסקו שבצרפת מ- 15 אלף לפני הספירה, שיר אייקו יפני שמתאר נדידת ציפרים וציור של ציפור בשלג שצייר האמן היפני אוהרה קוסון. 
"עבורי זהו שיתוף פעולה מסקרן ומעורר התרגשות... וחשש. אחרי 20 שנות הוראה אקדמית, לא פשוט לדבר אחרי קטעים מוזיקליים מקסימים" אומר דרור בכנות רבה ומתכונן לסדרת המופעים הייחודית. 




על פרופ' דרור בורשטיין
מהסופרים החשובים והמוערכים בישראל, חתן פרס ברנשטיין לספרות (על הרומן "אבנר ברנר" ועל הרומן "אחות שמש"), פרס גולדברג, פרס לספרות ע"ש זבולון המר, ופרס שר החינוך והתרבות לשירה. מלמד כתיבה יוצרת באוניברסיטת העברית בירושלים.
בסיום המופע, ימכר ספרו של דרור בורשטיין במחיר של 50 ש"ח (50% הנחה). 

שלכם, יורם בר-סלע



אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן