26.7.2021

האריה והעכבר - הספר ילדים הבא שלכם

יכול להיות שאתם זוכרים את סיפור האריה והעכבר מימי הילדות שלכם ואולי כבר שכחתם אותו. בכל מקרה מדובר באחד המשלים המוכרים ביותר לאורך הדורות, פרי יצירתו של איזופוס, אשר עם השנים זכה לעיבודים רבים. אחד העיבודים החביבים שמתאימים לרוח תקופתנו, הוא הגרסה של יעל שכנאי המאנישה את הגיבורים באופן משעשע בליווי איורים של דיוויד הול.

בין גדול לקטן

למי שלא זוכר, נזכיר את עלילת הסיפור האריה והעכבר על קצה המזלג. באחד הימים העכבר מעיר בטעות את האריה משנתו, האריה כועס ולוכד אותו ומאיים להרגו. העכבר מבטיח שאם האריה ישחרר אותו אולי הוא עוד יוכל לעזור לו באחד הימים. האריה צוחק, בהנחה שיצור כה זעיר לא יוכל לסייע למלך החיות, אבל משחרר אותו. לאחר כמה ימים נלכד האריה ברשת ציידים, ומי מגיע ללעוס את החבלים ולשחררו אם לא העכבר?

מוסר ההשכל של הסיפור

האריה והעכבר הוא סיפור אהוב מאוד וגם חשוב לילדים. ראשית, הוא מלמד אותם כי רחמים ורגישות שמפגין האריה, יכולים להשתלם בסופו של דבר. בנוסף, בהיותם קטנים הם נוטים יותר להזדהות עם העכבר שהוא לכאורה חלש, אך בעצם כוחותיו מתגלים לאורך הסיפור. מוסר ההשכל הזה נוטע בליבם אמונה שגם הקטן יכול להיות בעל ערך ובעל כישורים מועילים, ולזכות בהערכה.

משל המותאם לימינו אנו

גרסת הספר העכבר והאריה של יעל שכנאי מחדשת את המשל ומתאימה אותו לימינו, בעודה משתמשת בביטויים וטרנדים עכשוויים – למשל אופנת מזון הבריאות וגישת הצמחונות. ההומור העדכני של שגנאי והאנשת הגיבורים בצורה משעשעת, מאפשרים לילדים להתחבר אל המשל הוותיק ביתר קלות, עניין והנאה. זאת, לצד האיורים המרהיבים של דיוויד הול.

כמה מילים על יעל שכנאי

יעל שכנאי היא סופרת, מתרגמת מאנגלית של ספרי ילדים, עורכת לשון וספרות ובעלת הוצאה לאור בשם "רימונים". ליעל תואר ראשון בספרות אנגלית, במדעי המדינה ובפסיכולוגיה, ולאורך השנים עבדה בתור עורכת בהוצאות הגדולות בארץ. לפני כשבע עשרה שנים הקימה הוצאה לאור עצמאית והתחילה לכתוב לילדים ומבוגרים. בין היתר, לאורך השנים פרסמה ספר סיפורים קצרים בשם "פירורי קינמון", וסיפור בשם "אור נדלק במרפסת" המתרחש באזור תל אביב ועוסק בחיים המשתקפים בדירות השכנות. לפני כעשר שנים הוציאה את ספר "ילד רע" העוסק בהתמודדות משפחתית עם טרגדיה, ולפני כשנה הוציאה את ספרה האחרון "חדר חושך".


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן