6.7.2021

מופעי התרבות החדשים שאתם חייבים להכיר

לאחר למעלה משנה בהם אולמי התרבות, בתי הקולנוע, התיאטראות ומתחמי מופעים אחרים בישראל היו נתונים תחת מגבלות הקורונה השונות, החיסונים השיבו אט אט את מרבית האוכלוסייה אל שגרת חיים מוכרת ולנורמליזציה מסוימת לרבות הכמיהה לבלות, ליהנות ולצרוך מופעי תרבות ומוזיקה כבעבר.


פתיחת ענף התרבות ותוך זמן קצר גם ביטול מרבית המגבלות עליו, בדגש על כמות הקהל, הביאו לפתיחה מחודשת של מגוון גדול של אירועי תרבות והצגות למבוגרים לצד מופעים שונים לילדים ובני נוער בעונת הקיץ והחופש הגדול שלכולם ביקוש הולך וגובר בימים אלו. בזמן שהקהל הצעיר יותר צבא על מופעי המוזיקה והסטנד-אפ, גם התיאטרון הוכיח שטרם נס ליחו בזמן שאולמות מתמלאים מחדש בחובבי תרבות נרגשים, כאשר בין ההצגות הבולטות כיום, לקהל הבוגר יותר, ניתן למנות את:

"בוסתן ספרדי" - תיאטרון הבימה בתל אביב יצא בחידוש מיוחד למחזמר שנכתב לפני למעלה משני עשורים על ידי יצחק נבון, בבימוי החכם והרגיש של לא אחר מאשר צדי צרפתי. במחזמר מוצגים חייה של משפחת קסטל, משפחה ספרדית החיה בירושלים, בשכונה בעלת ניחוח ספרדי ותרבות אותנטית וייחודית, וחווה יחסי שכנות, מרקם משפחתי עדין, התערבות קהילתית ודתית, התמודדות עם צעירים ושינויים, פערי דורות וסיטואציות נוספות. המחזמר מתכתב עם תקופות חיים שונות, נשען על נוסטלגיה ומודרניזם גם יחד ומשלב כתיבה שנונה ומשחק יוצא דופן של שחקנים צעירים ובוגרים, בניהם טל מוסרי, רוני דלומי, חני נחמיאס ואחרים.

"מחוברים לחיים" - תיאטרון הקאמרי בתל אביב מציג דרמה קומית העוסקת במפגש בין צעיר ממוצא אפריקאי, לאחר שחרורו מן הכלא, שמוצא עצמו מטפל של אריסטוקרט אינטלקטואל בשם פיליפ, בעל שיתוק מן הצוואר ומטה. השוני בין השניים לצד התלות מולידים סיטואציות משעשעות ומרגשות, חברות אמיצה ושינוי בתפיסה, המובהרים היטב על המסך באמצעות משחק מצוין של שמואל וילוז'ני, שון מונגוזה, דודו ניב, אסתי קוסוביצקי, אנסטסיה פיין ושחקנים נוספים, בבימויו של אלון אופיר.

"רומא מהסרטים" - הקולנוע האיטלקי עולה על בימת האודיטוריום בחיפה, כאשר המוכרים שבשירים מן הסרטים האיטלקיים האהובים זוכים לחידוש ולביצוע בהשתתפות הזמרים דורון מזר (בהופעת אורח) נמרוד גרינבוים, פליקס ליפשיץ, גוני כנעני ובטי יפסקה שיבצעו שירים מסרטי קלאסיקות בניהם "החיים יפים", "הסנדק", "סינמה פרדיסו" ואחרים, בביצועים מרגשים בניחוח איטלקי ורומנטי. 

>> כרטיסים אחרונים למופע "רומא מהסרטים", ניתן לרכוש כאן.
 
מלבד מופעי התרבות וההצגות הרבות ניתן בימים אלו ליהנות גם מפעילויות פנאי ותרבות נוספות דוגמת טיולים יומיים למוזיאונים ומוקדי עניין אחרים לצד פעילויות ואטרקציות שלאחרונה הוסרו מעל קיומן מגבלות הקורונה האחרונות. מרבית הפעילויות והמופעים פתוחים לציבור הרחב, ללא התניות וללא דרישה לתו ירוק כפי שהיה נהוג עד לפני תקופה קצרה. קהילת הגיל השלישי תוכל להנות מהנחות ומבצעים ייחודיים, כמו גם קבוצות והתארגנויות לבילוי משותף במסגרות עירוניות ופרטיות. 


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן