4.4.2021

לימודי אומנות במכללת תלפיות

תחום האמנות צבר הרבה הכרה כאלמנט מוביל בתכנית הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות השונות ולא כתוסף שהתלמידים בוחרים ללמוד במסגרת הלימודים בתיכון. החוק אשר גורס לא להותיר ילדים מאחור מתייחס לאמנות כמקצוע אקדמי מרכזי, ממש אל מול מתמטיקה, מדעים, לימודי חברה, אומנויות שפה ודיסציפלינות אחרות. 


מה הינם היתרונות האקדמיים של לימודי אומנות?

על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי סטודנטים אשר לומדים לימודי אומנות הינם בעלי ביצועים טובים יותר במתמטיקה, קריאה וכתיבה. תומכי החינוך ללימודי אמנות ערכו מטא אנליזה של כשישים מחקרים, אשר מצאו כי סטודנטים שלומדים מוזיקה הגדילו את ההישגים והמיומנות שלהם בתחום המתמטיקה. עוד נמצא, כי לאמנות החזותית קיימת השפעה חיובית על אפשרותם של התלמידים לארגן את הכתיבה שלהם. סטודנטים אשר מבצעים סינרגיה של תכניות לאמנות מוכיחים כישורים מילוליים, קריאתיים ומתמטיים מיטביים, ומציגים יכולת רבה יותר לכישורי חשיבה מסודרים יותר, כמו לדוגמה ניתוח ופתרון בעיות.

מה הינם יתרונות התנהגותיים של לימודי אומנות?

היתרונות של לימודי אומנות חורגים מן התחום האקדמי. על פי כמה מחקרים נמצא, כי לאמנות קיימת השפעה חיובית אף על התנהגות התלמידים ועל אקלים המוסד האקדמי. 

תכנית הלימודים במכללת תלפיות: 

כללי:
לצורך הגשמת היעדים החינוכיים של המסלול להוראת האמנות, מורכבת תכנית הלימודים מחמישה אשכולות:
לימודי חינוך – הכוללים שיעורים במתודולוגיה ודידקטיקה של הוראת האמנות ומחשבת החינוך. דגש מיוחד ניתן להוראת אמנות בכיתות הטרוגניות תוך שימת לב לשונות  שבין  התלמידים. אשכול זה כולל סך 19 שעות שנתיות בלימודי חינוך במשך 4 שנות לימוד.
התנסות מעשית בהוראת האמנות – המכשירים יכולת יישום העקרונות והידע העיוני במסגרת הוראת האמנות. ההתנסות בהוראה היא לגילאים שונים. אשכול זה כולל: 12 שעות לימוד שנתיות בשלושת השנים הראשונות.
לימודי חובה והכשרות – קורסים בתחומי המורשת היהודית בזיקה אל האמנות תוך בירור הגישות ההלכתיות אל מעשה האמנות הפלסטית. בנוסף נלמדים שעורי אנגלית ולשון עד רמת פטור שהן חובה לכלל הסטודנטיות. אשכול זה כולל 12 שעות שנתיות במשך 4 שנים.
לימודי אמנות עיוניים – שכוללים את תולדות האמנות החל מראשית התרבות בתקופה הפרה-היסטורית ועד לעת החדשה, תולדות האסתטיקה והפילוסופיה של האמנות ושיעורי העשרה בנושאים כלליים. בכלל זה תודגש היצירה החזותית היהודית כביטוי של התרבות היהודית לדורותיה, לרבות חלקה בתחייה הציונית. אשכול זה כולל 30 שעות שנתיות במשך 4 שנים.
לימודי אמנות מעשיים – במגוון טכניקות מסורתיות כגון ציור, פיסול, רישום והדפס כמו גם טכניקות וטכנולוגיות חדשות כמו: אמנות וידיאו וצילום. מסגרות הללו יעמדו על הכשרה אמנותית בסיסית כמו גם לימוד המגמות העיקריות באמנות העכשווית והקשר בין אלו לבין החברה היהודית והישראלית. אשכול זה כולל 50 שעות שנתיות בסדנאות.

לעוד פרטים אודות לימודי אומנות במכללת תלפיות כנסו לאתר הרשמי של המכללה www.talpiot.ac.il

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן