8.3.2021

איך תבחרו את המדפסת שמתאימה לכם?

מאת מערכת אתר www.finder.co.il

מדפסת ביתית היא אחד האביזרים הנלווים למחשב אשר נמצאים בשימוש מרכזי ויומיומי. עם התפתחות טכנולוגיית המחשוב השתכלל והתקדם גם תחום המדפסות, הנחשבות לציוד היקפי. במאמר זה ניתן לכם טיפים לבחירת מדפסת מומלצת

מדפסות ביתיות משמשות עבור מגוון רחב של מטרות וייעודים, בהם הדפסת מסמכים ביתיים או עבור המשרד הביתי, צילום והעתקת מסמכים, סריקת מסמכים, שליחת פקסים, הדפסה על מדבקות, מעטפות וכד'. 

מדפסת ביתית


מגוון חברות מייצרות מדפסות מסוגים שונים ולשימושים שונים. ההיצע גדול, טווח המחירים נרחב, והבחירה קשה ומבלבלת. בבואנו לרכוש מדפסת מומלצת יש לכוון לכך שהעלות תהיה מוצדקת למול התועלת, ולבחון את הפונקציות השונות שמציעה המדפסת כדי להתאימן באופן מקסימלי לצרכינו. 

טרם רכישת מדפסת ביתית חשוב לתת את הדעת על כמה היבטים מרכזיים ומנחים:

ייעוד המדפסת – היבט עיקרי אשר יש להקדיש לו מחשבה הוא אם המדפסת תשמש להדפסה בלבד או לצורך שימושים נוספים. בשוק יש מגוון רחב של מדפסות דיו משולבות, אשר פרט להדפסה יכולות לבצע משימות אחרות דוגמת סריקת מסמכים או שליחת פקסים. אם אתם מנהלים משרד ביתי ועומדים בקשר עם לקוחות, מומלץ לרכוש מדפסת משולבת אשר נותנת מענה לפונקציות שונות. 

שיטת ההדפסה: מדפסת לייזר או מדפסת הזרקת דיו – אלה הם שני סוגי המדפסות העיקריים בשוק. מדפסות הדיו מבוססות על שיטה של הזרקת דיו, וככלל הן פשוטות וזולות יותר. מדפסות הלייזר מבוססות על טכנולוגיית לייזר, הן חזקות ומהירות יותר ממדפסות הדיו, ותכליתן להדפיס כמות רבה יותר של דפים. בהתאם, עלותן של מדפסות הלייזר גבוהה מזו של מדפסות הדיו, אך למי שצרכיו הם הדפסה בכמויות גדולות ובמהירות גבוהה מומלץ לרכוש מדפסת לייזר טובה אשר תחסוך לו זמן. אומנם מדפסות לייזר מיועדות יותר לשימוש משרדי, אולם לבעלי צרכים דומים במרחב הביתי היא עשויה להתאים ולהיות משתלמת יותר ממדפסת דיו. 

הדפסה בשחור לבן או בצבע – ברכישת מדפסת לייזר אפשר לבחור בין מדפסת שחור-לבן לבין מדפסת צבע. ההדפסה בשחור-לבן זולה יותר מההדפסה בצבע בטכנולוגיית הלייזר, ובהתאם עלות תחזוקתה של מדפסת כזו נמוכה יותר. למי שמעוניין בהדפסת צבע מומלץ לרכוש מדפסת הזרקת דיו איכותית, שכן מדפסת לייזר צבע היא יקרה יחסית לתחזוקה ולתפעול. 

במדפסת דיו, בעת בחירה בין ראשי צבע משולבים או נפרדים, מומלץ יותר לבחור בראשי צבע נפרדים, כך שלכל צבע מילוי או ראש משלו. ככלל, כדאי להעדיף ראשי דיו מקוריים שמכילים כמות רבה יותר של צבע והם באיכות גבוהה יותר. 

ממוצע הדפסות חודשי – זהו מדד מרכזי בקבלת החלטה איזו מדפסת לרכוש. מי שיודע כי הוא נזקק לכמות רבה של הדפסות מדי חודש יידרש למדפסת חזקה ובעלת ביצועים גבוהים. אם כמות ההדפסות מעטה יחסית, אפשר לרכוש מדפסת חזקה פחות ביכולותיה, ובמקרה זה מתאימה גם מדפסת דיו. 

מהירות ההדפסה – עבור מי שמדפיס כמות רבה של ניירת או במקרה של כמה משתמשים באותה מדפסת במרחב הביתי, מומלץ לבחון גם את היבט מהירות ההדפסה. 

עלות הדפסה – כיום ניתן למצוא בשוק המדפסות מכשירים שעלות ההדפסה שלהם פֶּר דף בודד נמוכה יותר ב-50% לעומת עלות הדפסת דף במדפסת לייזר. זהו גם שיקול חשוב בבחירת מדפסת.

תוספות ושדרוגים למדפסת – הקִדמה הטכנולוגית מציעה כיום אבזור נוסף למדפסות, כך למשל: אפשרות להדפסה דו-צדדית, הדפסה על מגוון חומרים ובמגוון גדלים, הדפסה ממכשירים ניידים, הדפסה בענן, חיבור אלחוטי ועוד.

ממדי המדפסת – השטח שאותו אתם מייעדים למיקום המדפסת ישפיע על גודלה של המדפסת שתבחרו לרכוש. לכן, לפני הכול עליכם לתת את הדעת על מגבלות המקום הקיימות ולהתאים את המדפסת לפיהן. חשוב למקם את המדפסת כך שהגישה אליה תהיה נוחה. 

חיבור לרשת – עבור המדפסת הביתית, החיבור המתאים ביותר הוא חיבור אלחוטי (לעומת חיבור קווי), בפרט אם המדפסת אינה ממוקמת בקרבת המחשב. 


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן