23.9.2020

סיורים מודרכים עצמאיים - GoBeeTravel

מה ההבדל בין סיור וירטואלי לסיור מודרך עצמאי, ולמה הטרנד תפס תאוצה דווקא במהלך הקורונה?

הרבה מבלבלים בין המושגים “סיור וירטואלי” למושג “סיור עצמאי” מסיבה מאוד ברורה - שניהם חדשנים ועושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אבל ההבדל הוא מהותי ברמת חווית המשתמש:

סיור וירטואלי הוא סימולציה המנסה לדמות את התחושה של הדבר האמיתי. הסיור מתנהל במקום סטרילי, למשל, מול מסך בבית שלכם או באולם גדול, ואתם רואים בתמונות וסרטונים מהמקומות. שימוש נרחב בטכנולוגיה הזאת נעשה בתחום הנדל"ן למשל למכירת בתים במקומות רחוקים, או סיורים במוזיאונים שונים בעולם. אם תכנסו לגוגל סטריט ויו (Google street view) , תוכלו לבנות בעצמכם סיור וירטואלי כמעט בכל מקום בעולם! בתחום התיירות יש הצפה של סיורים וירטואליים למשל במוזיאונים בהם משתמשים לעיתים גם בממשקים ייעודיים להמחשת החוויה: היום כמעט בכל אטרקציה תיירותית משמעותית בעולם משולבת חוויה של מציאות מדומה, ובעזרת משקפיים מיוחדות ניתן להיכנס לתוך עולם וירטואלי עמוס בפרטים וכמעט להרגיש שאתם שם.

סיור עצמאי הוא סיור שמתקיים באמת ובשטח, מאז תחילת הכתב, למשל עם ספר הדרכה לאזור מסויים, המבוסס על ידע מצטבר של מדריך או חוקר ומאפשר למטייל לקרוא את המידע בשטח עצמו. מדריך הטיולים עצמו לא באמת נמצא בשטח עם המטייל, אלא המטייל הולך בעקבות ההמלצות והניסיון שלו.

בעידן הטכנולוגיה המודרנית גם הסיורים העצמאיים קיבלו טוויסט ושדרוג טכנולוגי, ואנו עדים לנסיונות פיתוח של פלטפורמות דיגיטליות לסיורים עצמאיים, אפליקציות ואתרי אינטרנט שמנסים לספק קצת יותר ממה שספר יכול להציע. 
אפשר לומר שהסיור העצמאי בן זמננו, ובמיוחד זה של העשור הבא, משלב חוזקות וטכנולוגיות רבות מעולם הסיור הוירטואלי, ומתבצע בשטח כמו כל סיור אמיתי, במקום ובזמן הנוח למשתמש, נבנה במתודיקה מקצועית ומדוייקת, מעניק ערך חוויתי גבוה, ומאפשר מעורבות אותנטית ואקטיבית ולא רק צפייה פאסיבית בוויזואליה או מידע, או חיפוש אקראי של מידע ברשת.

נשים בסיור מודרך


הקורונה כמקפצה לתעשיית הטרוול טק

BeeTravel היא חברת טיולים ותיקה שפיתחה בשנה האחרונה (עוד לפני פרוץ הקורונה לחיינו) סיור עצמאי וירטואלי בממשק מיוחד הזמין מהמחשב, מהטאבלט או הטלפון הנייד. 

היזם, דורון יושע, הוא מדריך טיולים וטייל עצמאי ופועל בתחום מאז 2001, ואת תחום הטרוול טק גילה בשנים האחרונות.

במאי 2019 כשהתיירות בארץ ובעולם הגיעה לשיאים חדשים, דורון שם לב לכמה מגמות מדאיגות: תרבות הלואו קוסט וההרגלים החדשים של דור ה-Y (מובילי דעת הקהל של השנים האחרונות) איימו להביא את שוק הסיורים המאורגנים לכדי קריסה בגלל היצע גדול ומחירים נמוכים שהוכתבו ע"י השוק התחרותי.

דורון חיפש דרך יצירתית לשמור על רמת שירות ותוכן של חברת בוטיק, במחירים מותאמים לערכי השוק המתחדשים: דרך חדשה לטייל, לא יקרה ולא מסובכת מבחינת תפעול, תוך חיסכון בעלויות לחברה וללקוח ובעלת אופק של עשור קדימה.

בסקירה מול קהל הלקוחות הרחב של החברה בלט ערך הטיימינג לצד ערכים נוספים: אם פעם הסיורים היו מתחילים בשעה 9:00 ולמטייל זה היה לא נוח, הוא היה עושה את המאמץ ומגיע בזמן. היום  הקהל פחות מוותר על הטיימינג ומחפש משהו שיתחיל בזמן ובמקום שנוחים לו.

כך עלה הרעיון ליצור סיור עצמאי-וירטואלי, שיאפשר לכל אחד לצאת לטיול אמיתי בשטח בזמן ובקצב שלו, ועדיין לקבל את כל ההסברים במדיה עשירה ומתודית של סרטונים, קבצי שמע ועוד.


הפיילוט הראשון היה בדצמבר 2019 - עם סיור חנוכיות מודרך ומצולם בשטח שאיפשר לכל אחד לטייל בזמן שנוח לו בממשק באתר GoBeeTravel.com

השוק הגיב טוב, אנשים התחילו לקנות - ודורון .... נבהל! הוא החליט ללמוד מהפיילוט הזה ומהר כדי להשתפר. על בסיס הניסיון שנצבר בוצעו התאמות ושינויים בממשק לשיפור חווית המשתמש, ופותחו עשרות סיורים נוספים בהתאם לדרישות הקהל, במטרה להגיע למוצר הכי מעניין, נוח וכלכלי לקהל הרחב.

עם פרוץ הקורונה לחיינו הצטרפו למיזם מדריכים נוספים שזיהו את היתרון הנוכחי של המיזם: הצורך של הקהל לטייל בעצמו לצד הצימאון למידע והדרכה בשטח. להפתעת כולם דור ה-Y אינו שטחי, יש לו צורך ועניין במידע, גם אם הוא מעדיף אותו באריזה רעננה יותר ובנוחות. באופן מפתיע גם דור ה-X והדורות שלפניו עשו אפ-גרייד בזכות הקורונה התחברו לערכים של דור ה-Y, וכך, ובין סגר לסגר, נוצרו גלי רכישות גדולים, מאות סיורים נמכרו עד היום וקצב ההתפתחות של המיזם הואץ יחסית לתכנון המקורי. בין הלקוחות גם ישראלים מכל רחבי העולם הרוכשים סיורים בארץ וחווים אותם כגעגוע למקום, כתחליף או כהנה לנסיעה עתידית.

הסיורים מתוכננים ומוגשים על ידי אנשי מקצוע והם מעניקים ידע, חוויה ותוכן מובנים ומתווכים את האתרים שנבחרו למטייל הפרטי. זה לא עוד הרצאה או ספרון מידע! אלא שימוש והתאמה מתודית של המידע תוך שימוש בטכנולוגיה מודרנית. יתרון נוסף הוא הוא שאפשר לטייל ברמה הכי אותנטית - במקום, בזמן ובתחומי העניין האישיים, מבלי לחשוש (כעת במיוחד) מהתקהלות או מפגש עם אנשים מחוץ לקפסולה המיידית.

המקפצה שיצרה הקורונה האיצה בדורון ובצוות לשפר ולפתח את המוצר במטרה לעשות "סקייל-אפ" (התרחבות) - כשהיעד הוא לייצר את המרקט-פלייס הגדול בעולם למטייל העצמאי.

בין הסיורים המוצעים באתר כעת: שוק מחניודה בירושלים, שוק הכרמל ושוק לוינסקי בת"א, סיור גרפיטי בפלורנטין, סיור בעקבות נשים, סיור על התפתחות הרפואה, שכונות חרדיות, עכו, נצרת ועוד.

הסיורים מתקיימים בהנחיית מורי דרך, שחקנים או אנשי קולינריה ידועים כמו גיל חובב, רפי כפיר, דודו חיות, דורון יושע עצמו, אמיר צבי, שוקי היידו שירלי קייזר-סוטון , מיכל קרק, מוטי בר לב, עמיר אבידר ורבים נוספים.

הממשק קל מאוד לשימוש, מתאים מאוד לבודדים וזוגות, משפחות עם ילדים וקבוצות בקפסולות, כמתנה למקומות עבודה ועוד ועוד, ומבחינת דורון: "זה האופק המקצועי לעשור הקרוב, עם או בלי קורונה."
ניתן להתרשם מהסיורים באתר:

תמונות מסיור מודרך בירושלים:












אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן