4.7.2020

נושמים במים – לומדים לצלול עם צביקה זלינגר

צביקה זלינגר, מספר סיפורים, מרצה, מהנדס חומרים, מנחה סדנאות פרזנטציה ומורה לשחיה, עם אהבה גדולה לילדים ולמים. הוא מלמד את הילדים לנשום במים, רגע לפני שהם באים ללמוד שחיה. "נושמים במים" הוא סיפור קסום המסייע להורים להרגיל את הילדים לנשום במים. דולפין שובב מגיע הביתה כדי להוביל את הילד אל המים, כשברקע, להנאת ההורים, משולבים בתוכן ובאיורים רמזים מתוך סרטים מפורסמים הקשורים למים: ההורים מהסרט "אקווה מן". שביל האבנים הצהובות מ"הקוסם מארץ עוץ" מלווה את ההליכה לחדר האמבטיה. "שודדי הקריביים" ועוד. הספר מלווה באיורים מלאי הומור ואהבה של בר פביאן.


את הרעיון לכתיבת הספר, שאב צביקה מהתנסותו עם ילדים שבאו ללמוד שחיה, לפני שהתנסו בצלילה ונשימה במים. במקום שלימוד השחיה יהווה חוויה מהנה, במקרים רבים היא הופכת לסיוט מעורר חרדות של שלבי הלימוד הראשונים. "כפי שתינוק לומד לנשום, להתגלגל, לזחול ואז רק ללכת, כך גם בשחייה. הבעיה נוצרת שכשמצפים מילד לשחות כשהוא עוד לא למד לנשום" אומר צביקה ומוסיף: "הספר ״נושמים במים״ נכתב במטרה להרגיל את הילדים לנשום במים מגיל צעיר ובכך למנוע את הפחד ממים ולהגיע מוכנים לשיעורי שחייה". והכל מתחיל בבית. באמבטיה המוכרת לכולם. ההסתגלות למים תורמת לביטחון העצמי של הילד ומקנה לו יתרון בסביבת המים-ולא רק במים. לצד ההסתגלות למים, רוכשים הילדים אומץ לנסות דברים חדשים, היכולת לסמוך על אחרים ולשחרר, ורוגע בסביבה שאינה מוכרת להם. תכונות חשובות לחיים.


ובסיום תהליך ההסתגלות למים, כמו בסרט "לשחרר את ווילי", אבל "בהפוך". הפעם הדולפין השובב מסתכל בהנאה והערכה על הילד שהשתחרר מכבלי הפחד ונהנה מהצלילה במים.


"כשחותמים את הספר, בשעת לילה מאוחרת, חשוב לזכור שמים זה דבר ששווה לשמוח ולרקוד עבורו, כפי שעושים בסרט singing in the rain" אומר צביקה.


תומכים ונהנים
הספר כבר יצא לאור בהוצאה דיגיטאלית. בימים אלה מקיים צביקה זלינגר קמפיין HeadStart לגיוס ההון הדרוש להדפסה והפצה של הספר. אם אתם רוצים להבטיח לכם עותק של הספר במחיר מוזל של טרום-הדפסה, עם הקדשה אישית של המחבר, זו ההזדמנות.

ולאלה שרוצים לסייע כספית להדפסת הספר, מעניק צביקה מתנות "שוות" כגון:
השתתפות בסדנת StoryTelling של צביקה זלינגר
שעור שחיה פרטי
ערכה ללימוד אנגלית בבית
השתתפות בערב ההשקה של הספר – על שפת בריכה
יעוץ תזונתי... לכלב שלכם
קורס לימוד שחיה
הרצאה לארגון או בית ספר
סדנת StoryTelling לארגונים

להזמנת ספרים ותמיכה בפרוייקט – הקליקו כאן




שלכם, יורם בר-סלע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן