14.12.2019

רוסיני עכשיו! – סטאבאט מאטר בלבוש חדיש ונועז

בסוף דצמבר 2019 ותחילת ינואר 2020, תבצענה 3 מקהלות בניצוחו של זולי פרנק את סטאבט מאטר של רוסיני, בלבוש חדיש ונועז. הטקסטים מהמאה ה-13 והיצירה המוזיקלית מהמאה ה-19, מקבלות פרוש חדשני ופורץ דרך, המשלב כלים עכשווים ומרחב לאלתורי ג'אז. 

"הגעתי מהונגריה, בה תרבות שירת המקהלה נפוצה מאד והילדים משתלבים בה כבר מגיל צעיר. ב-18 השנים שאני עובד בארץ, אני מחפש דרכים למשוך קהלים חדשים לקונצרטים של המקהלות שבניצוחי. אני אוהב שילוב סגנונות מוזיקליים וחדשנות", אומר זולי. חלק מזמרי המקהלות שלו מבוגרים. לפיכך, זולי לא שם את הדגש על על הפקת הצלילים (משימה קשה בגיל מבוגר), אלא על המוזיקליות של המקהלה השלמה.




מעבר לרמה המוזיקלית שאליה מביא זולי את המקהלות שלו, הוא משלב בשנים האחרונות קונספטים דרמטיים חדשים, טקסטים שנונים שמחברים את המופעים לרקמה אמנותית מרגשת, תלבושות, תאורה ועוד. הוא לא שוקט על שמריו. מחדש, ממציא, מבצע עיבודים להרכבים חדשים... ונהנה מעבודתו ומשמחתם של הזמרים והקהל.

הפעם, החליט זולי לבצע את סטאבאט מאטר של רוסיני, כשלמקהלה והסולנים הוא מצרף מערכת תופים, גיטרה חשמלית וגיטרה בס. "הכתיבה של רוסיני מאד סוחפת ודרמטית. עם הכלים המודרניים היא נשמעת קרובה למוזיקת רוק או פופ. "עם השילוב המוזיקלי הנועז, אני מנסה לקרב את המוזיקה לליבו של הקהל הצעיר" אומר זולי.
ולפני שמבצעים את היצירה הקלאסית בביצוע העכשווי, צריך זולי לשכנע את זמרי המקהלות שלו ש"חילול הקודש" הזה יהיה נפלא. הזמרים הם בעצם המעסיקים שלו ויש להם אמירה בנושא. חלקם שמרנים ולא קל להניע אותם מהתלם הקלאסי העמוק. הוא מכין את העיבודים (שמשאירים גם מקום לאלתורי ג'אז) מנצח על כל ההכנות ובקרוב נוכל לשמוע את התוצאה.

מקהלת נעם מרחובות

מקהלת אוריה מסביון

23 בדצמבר 2019 20:30 | מקהלת אוריה (כ-50 זמרים) בבית התרבות בסביון. כ-50 זמרים בליווי פסנתר, צ'לו ומערכת תופים. כרטיסים בטלפון: 8234* או באתר בית התרבות.

2 קונצרטים בהשתתפות מקהלת נעם מרחובות ומקהלת העמקים (כ-75 זמרים). 
  • 8 בינואר 2020 בשעה 20:00 | באולם האירועים בגבעת ברנר. כרטיסים אצל רותי שיניצקי 050-9261563  ובאתר טיקצ'אק
  • 12 בינואר 2020 בשעה 20:00 באולם המופעים בקיבוץ מזרע. כרטיסים במכירה מוקדמת: אצל אורלי כהן באולם המופעים טל: 052-7950248 או דרך רחלי 052-2352126

המקהלות המשתתפות:
בסביון – מקהלת אוריה בניצוחו של זולי פרנק
בגבעת ברנר וקיבוץ מזרע – מקהלת נעם מרחובות ומקהלת העמקים – שתיהן בניצוחו של זולי פרנק

סולנים:
טלי קצף – סופרן
ניצן אלון | אירנה שצ'רבין – אלט
נמרוד גרינבוים – טנור
יאיר פולישוק – בס
אלונה ליאמפה | טניה גלוזמן – פסנתר
אביגיל ארד – צ'לו
ניר עזרא | דור בירן – תופים
שי סובול - גיטרה חשמלית
יניב שלו - גיטרה בס

הדרכה קולית:
קטיה מזו – הדרכה קולית

אתם באים? אני כמובן.

שלכם, יורם בר-סלע





לחצו כאן ותמצאו הנחות ומבצעים על מגוון הופעות והצגות

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן