21.9.2019

Spyro Gyra – מופע אחד בישראל | 12.11.2019 בהאנגר 11.

בשורה לחובבי הג'אז והפיוז'ן: להקת Spyro Gyra האמריקאית מגיעה להופעה אחת מיוחדת בהאנגר 11 בנמל תל אביב, במסגרת סיבוב הופעות עולמי שלה. במסגרת מסע ההופעות שלה תציג הלהקה את האלבום החדש היוצא לאור בימים אלו Vinyl Tap לצד הלהיטים שהפכו את החבורה האמריקאית לאחת מהתופעות הייחודיות בעולם הג'אז והפיוז'ן.

קטעי נגינה של ספיירו ג'ירה הפכו מוכרים בישראל כאשר נבחרו כפתיח לתכניות רדיו מובילות כמו צבע הכסף ברשת ב', זה מגיע לכם עם גילי תמיר בכאן רשת ב' ועוד. באלבום Aforeign Affair של ספיירו ג'יירה קיים ביצוע בסגנון לטיני מיוחד של Chileno Boys שלכתיבתו שותף הזמר דיוויד ברוזה. 


בהופעה שתתקיים, בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ייקחו חלק, שני המייסדים המיתולוגיים: ג'יי בקנסטיין ותום שומן לצד חוליו פרננדז הקובני שמלווה את הלהקה 35 שנה, הבאסיסט סקוט אמבוש שהצטרף ב-1993 וליונל קורדיו המתופף שהחל לנגן עם הלהקה בשנת 2013.



ספיירו ג'יירה נוסדה ב 1974 בעיר באפאלו במדינת ניו יורק והיא נחשבת לתופעה יוצאת דופן בזכות השילוב הייחודי בין ג'אז לפיוז'ן והשפעות חובקות עולם, כמו רית'ם & בלוז, פאנק, לטיני ופופ. מי שייסד ומוביל את הלהקה הוא הסקספוניסט ג'יי בקנסטיין מברוקלין, שבהמשך הצטרף אליו גם תום שומן על הקלידים. הלהקה החלה למלא את המועדון המקומי עד שבעלי המקום התעקשו שיחליפו את שמם. ג'יי הגיב באירוניה והציע את השם Spirogyra - זן של אצות ירוקות, הבעלים איית לא נכון את השם ותלה במקום שלט מכובד עם ה-שם Spyro Gyra  שמלווה את החבורה עד היום.



ספיירו ג'יירה היו חלוצים בשנת 1977 כשהפיקו בעצמם את התקליט הראשון שלהם שנקרא גם הוא ספיירו ג'יירה עם הלהיט Shaker Song. התקליט Morning Dance שזכה בזהב ובפלטינה היה בין הראשונים לשלב ג'אז עם פופ עד כדי כך שבהתחלה הוקיעו אותם חסידי הג'אז וטענו כי אין לשייכם אל הז'אנר. כיום, עם קילומטראג' של 5,000 הופעות מסביב לעולם, למעלה מ- 32 אלבומים ומכירות של מעל 10,000,000 עותקים (כולל פלטינה ושני תקליטי זהב) הם כבר שגרירי הג'אז המודרני בעולם וממשיכים להפתיע, כשבימים אלו הם משיקים את Vinyl Tap שכבר מעורר ציפייה רבה בקרב המעריצים והמבקרים.

ההופעה תתקיים בהאנגר 11 תל אביב, 12.11.2019 (שלישי), בשעה 21:45
לרכישת כרטיסים:  https://hangar11.co.il/events/event/spyro-gyra/

שלכם, יורם בר-סלע



לחצו כאן ותמצאו הנחות ומבצעים על מגוון הופעות והצגות

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן