5.6.2019

Hamlet’s Big Adventure!

אם אתם אוהבים את שייקספיר
תאהבו את ההצגה הזו. 
אם אתם שונאים את שייקספיר...
אתם תשתגעו על ההצגה הזו.

במסגרת פסטיבל לונדון בתל-אביב, הלהקה השייקספירית המכווצת (Reducede Shakespear Company), חוזרת לארץ עם הפקתה האחרונה "ההרפתקה הגדולה של המלט!". שעה וחצי של צחוק בלתי פוסק המציג את הסיפור של המלט מזווית שונה, מפתיעה ובעיקר מאד מצחיקה. קבוצת התיאטרון הזו התמחתה בהצגת גירסאות מכווצות מיצירותיו של שייקספיר, והמשיכה ליצירות על פי סיפורים מהתנ"ך, מההיסטוריה של העולם ומהוליווד. עתה היא חוזרת ל"מקורותיה" עם יצירתו של וויליאם שייקספיר, למחזה הידוע מכל, פרי עטו. חברי התיאטרון הופיעו בעבר בישראל פעמיים, בשיתוף התיאטרון הקאמרי בהצלחה חסרת תקדים.

ההרפתקה הגדולה של המלט! 
עוד לפני הטרגדיה היתה בעצם ההרפתקה הגדולה שלו. הפקה מטורפת ולגמרי מומצאת, וכמו שהוליווד ממציאה פריקוול לסרטי גיבורי העל המציאו חברי הקבוצה פריקוול להמלט. ובהצגה שלהם, שום דבר לא רקוב בממלכת דנמרק.



צחוק, הנאה ומוזיקה... ועוד צחוקים כשהמלט בן הטיפש עשרה נאבק להציל מסגירה את המנזר בו הוא גדל. הוא מגייס את חבריו הטובים: אופליה והליצן יוריק. ביחד הם יוצרים הצגה. מה יכול להיות רע? בדרך למשימה אופליה נבחנת (ונכשלת) במבחן שחייה, והמלט נאלץ להתרחק מאביו הליצן, שיש לו תכונה בלתי נסבלת לקפוץ מאחורי צמחי בית ולהעמיד פנים שהוא רוח רפאים. במקביל יוריק מלמד אותם על עסקי השעשועים, בבסיסם קומדיה וג'אגלינג של גולגולות, כשתוך כדי כך, הם מתפלאים מדוע אמא של המלט מבלה כל כך הרבה זמן בביתו של הדוד. ההרפתקה הגדולה של המלט היא מפגש בין שייקספיר לחבובות. או כמו שכמעט נאמר במחזה של שקספיר: "יהיה או לא יהיה".


Reduced Shakespeare Company
הלהקה נוסדה בשנת 1981 ו יצרה מופעי בימה מצחיקים ומצליחים, מופעי טלוויזיה ותוכניות רדיו. את המופעים ואת התוכניות ראו מיליוני צופים ברחבי העולם ומיליונים אחרים האזינו לשידורים והתגלגלו מצחוק. הם הופיעו בבית הלבן, במרכז לינקולן בניו יורק, במרכז קנדי בוושינגטון, הופיעו במשך שנים רבות בתיאטרון קרייטיריון בלונדון, וגם ביקרו כמה פעמים בישראל, בכל פעם בהצלחה רבה. שלושת המופעים הראשונים של הלהקה, כל היצירות של שייקספיר בקיצור, כל ההיסטוריה של אמריקה בקיצור והתנ"ך, כל העולם של אלוהים בקיצור, היו להצלחה אדירה. בלונדון היו לקומדיות שזכו למספר הכי גדול של הצגות.

זו היתה חוצפה אמריקאית להגיע ללונדון עם הלקה הנקראת RSC, כשמה של הלהקה השייקספירית המלכותית המהוללת ועצם הרעיון להשתמש במותג הזה שהפך שם דבר לתיאטרון מכובד, הוא די חצוף! אחרי הכל מדובר, בלהקה שמטרתה להצחיק, לשעשע ולעיתים ללעוג ליצירות הגדולות ולקהל שלהן, והומור שכבש את הקהל.

ב 2016 לציון 35 שנה להקמתה של הלהקה ולציון 400 שנה למותו של שייקסיפר בחרו חברי הקבוצה לעבוד על היצירה העשירית, המחזה הראשון והאבוד (לכאורה) של שייקספיר וגם אותו כמובן הציגו מכווץ.


האלופים של הקומדיה המכווצת יצרו גם את ההיסטוריה המלאה של הקומדיה - מכווצת כמובן. ואת ההיסטוריה המלאה של הספורט גם היא מכווצת, איך לא. האחרונה הוצגה בלונדון במהלך המשחקים האולימפיים שהתקיימו בעיר. גם הוליווד זכתה להתייחסות מצחיקה, והספרות הקלאסית, כמובן. אצל חברי התיאטרון השייקספירי המכווץ אין פרות קדושות ועל הכל אפשר לצחוק.

קבוצת התיאטרון הוקמה על ידי דניאל סינגר שיזם והגה את הרעיון ג'ו בורגסון ואדם לונג. ב- 1987 הציגה הלהקה את כל יצירותיו של שייקספיר מכווצות בפסטיבל אדינבורו ומכאן החלה ההצלחה העצומה בבריטניה ובכל העולם. היום מונה הלהקה מספר שחקנים המופיעים בהפקות השונות.

ההצגה באנגלית. משך ההצגה שעתיים כולל הפסקה.

יום שלישי 26.11.2019 בתיאטרון ירושלים בשעה 20:30
להזמנות: משרד כרטיסים "בימות", טל': 6226*,  אתר https://tickets.bimot.co.il

יום רביעי 27.11.2019 באודיטוריום חיפה בשעה 20:30
להזמנות: משרד כרטיסים "ברק",  טל':  04-8377777  אתר  http://barak-tickets.co.il/

יום שישי 29.11.2019 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, בשעה 12:00
שבת 30.11.2019 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב בשעות 17:00 ו–20:30
הזמנות: בקופת התיאטרון טל': 03-6060900 אתר http://www.cameri.co.il/hazmana


אתם באים לצחוק? אני כמובן בא.

שלכם, יורם בר-סלע




לחצו כאן ותמצאו הנחות ומבצעים על מגוון הופעות והצגות

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן