9.5.2019

סשה וולץ ואורחים - CONTINU | ארבעה מופעים בישראל

להקת "סשה וולץ ואורחים" של הכוריאוגרפית סשה וולץ, מגיעה שוב לתל-אביב לאחר שני ביקורים מרשימים. בביקור הראשון העלתה הלהקה את היצירה "גוף", שהותירה את הקהל נפעם ובשני, העלתה באופרה הישראלית את גרסתה ל"דידו ואניאס" שהתרחשה באקווריום ענק וקסום. 

עתה היא באה עם יצירה חדשה שנוצרה בשיתוף 24 הרקדנים הנוטלים בה חלק. קוֹנְטִינוּ Continu  - יצירה מרתקת בה בוחנת וולץ עם הרקדנים את המתח הנוצר בשילוב בין האמנויות השונות כוריאוגרפיה, מוסיקה  ועיצוב הבמה. בחיבור בין השלושה נוצרת אנרגיה מיוחדת שבליווי שם היצירה, מעידה על המשכיות ועל הפעילות הבלתי פוסקת של כוחות הטבע. היצירה התפתחה משורה של עבודות שיצרה וולץ לאירועי פתיחה של כמה מוזיאונים בולטים ב- 2009. בפתיחה המחודשת של נוייס מוזיאון בברלין שעבר שיקום על ידי האדריכל דייויד צ'יפרפילד, וגם בפתיחת המוזיאון לאמנות בת זמננו שתכננה זהא חדיד ברומא. את היצירה רחבת ההיקף הזו מלווה מוסיקה מגוונת והמוטיב הבולט הוא יצירתו של המלחין אדגר וארזה "ארקאנה". יצירה זו היא לב ליבה של העבודה אליה מצטרפים קטעים מוסיקליים נוספים בהם הקונצ'רטו לאבוב מאת מוצרט, מוסיקה מאת קלוד ויוויה ויצירתו של המלחין היוני יאניס קסנאקיס.



וארזה, יצר לפני 90 שנה את "ארקאנה" וחיבר בין תכנים אמנותיים ומדעיים. ניתן לומר שהיצירה מעבירה תחושות של טרנספורמציות, של התחדשות ובעיקר מעבירה תחושה של התפרצות וולקנית לילית.



מאז הבכורה של היצירה בשאופילהאוס ציריך ב-2010, סשה וולץ וחברים עבדו על קונטינו, שכללו אותה וערכו בה שינויים. בשנת 2011 הציגו בזלצבורג את הגרסה הסופית. בתחילת העבודה בגרסתה הסופית מנגנת יצירתו של יאניס קסנאקיס לכלי הקשה המבוצעת חי על הבמה על ידי נגנית כלי ההקשה רובין שולקובסקי.


אודות היוצרת סשה וולץ 
נולדה בקרלסרוהה במערב גרמניה, למדה מחול וכוריאוגרפיה באמסטרדם ובניו יורק. בשנת 1993 יסדה את להקתה סשה וולץ וחברים בשיתוף יוכן סנדיק. ב- 1996 פתחה את סופי סאל, המקום שזכה לביקורות נלהבות שם הקימה עם יוכן סנדיק את התיאטרון. ב- 2000 נבחרה לאחד מן המנהלים האמנותיים של תיאטרון השאובינה בברלין. היא יצרה את הטרילוגיה "גוף" ואת המיצב Inside-Out.

ב- 2004 הפכה שוב סשה וולץ וחברים ללהקה עצמאית בניהולו האמנותי של יוכן סנדיק. ב- 2005 התקיימה הצגת הבכורה של האופרה הראשונה שביימה "דידו ואניאס" בבית האופרה, השטאטס אופר אונטר דן לינדן בברלין. ב- 2007 הציגה שתי יצירות תיאטרון עם מוסיקה, האחת "מדיאה" עם מוסיקה של פסקל סופן שבכורתה התקיימה בלוקסמבורג ובאותה שנה הציגה האופרה של פריז את גרסתה של וולץ לסיפור רומאו ויוליה לפי המוסיקה של ברליוז.
וולץ ממשיכה לצור עם להקתה ומרבה לשלב בין מחול, תיאטרון, אופרה ומיצבים אמנותיים. מקיימת דיאלוג יצירתי פורה עם מוסיקאים. יצירה משלה נעשתה בשיתוף פעולה עם אנסמבל מודרן האנסמבל הברלינאי למוסיקה בת זמננו. הוזמנה על ידי הפילהרמונית של ברלין לצור עבודה למחלקה החינוכית שלהם והרקידה מאות ילדים ונערים לביצוע כרמן על פי המוסיקה של סוויטת כרמן של רודיון שצ'דרין.


ב- 2013 יצרה שיתוף פעולה בין להקתה לבין בלט בית האופרה מרינסקי בסנט פטרבורג בהעלאת גרסתה ל"פולחן האביב" של סטרווינסקי ושנה אחר כך הועלתה היצירה בניצוחו של דניאל בארנבוים. בברלין. תערוכה מיוחדת על עבודתה ועל יצירתה הוצגה במוזיאון ומשכה קהל גדול של למעלה משישים אלף איש. ב- 2014 המשיך שיתוף הפעולה שלה עם מאסטרו דניאל בארנבוים כשיצרה את הכוריאוגרפיה ל"טנהויזר" האופרה של של ואגנר בניצוחו. בנוסף להעלאת עבודותיה מארחת הלהקה אירועים שונים מוסיקליים ופוליטיים וגם סדרה של מפגשים עם אמנים ויוצרים ואנשי רוח.

ב- 2017 להקתה נטלה חלק באירועי הפתיחה של אולם המוסיקה החדש והמרשים בהמבורג. היא זכתה לפרסים רבים בגרמניה ובעולם, כולל ממשלת צרפת. וממשלת גרמניה משנת 2013 היא גם חברה באקדמיה לאמנויות בברלין וב- 2013 הוענק ללהקה התואר שגרירת תרבות של אירופה. החל מעונת 2019-2020 נבחרה סשה וולץ ביחד עם יוהנס אומן, מנהל הבלט השוודי להיות מנהלת אמנותית שותפה של שטאטס בלט ברלין (Staatsballett הבלט הלאומי). במקביל תמשיך סשה וולץ בעבודתה בלהקה שלה. רקדני הלהקה המגיעים מכל קצווי העולם וכמו בביקור הקודם גם הפעם משתתפים בה גם אמנים ישראלים: מיכל מועלם, עידן יואב ויעל שנל שהיא ממנהלות החזרות בלהקה וכוריאוגרפית בזכות עצמה.

בימוי וכוריאוגרפיה: סשה וולץ  Sasha Waltz
עיצוב במה: תומאס שנק, פיה מאייר שרייפר, סשה וולץ
עצוב תלבושות: ברנד סקודזיג
עיצוב תאורה: מרטין האוק
דרמטורגיה: יוֹכן סנדיק
מוסיקה: יאניס קסנאקיס, אדגר וארזה, קלוד ויוויה, וולפגנג אמדאוס מוצרט

מועדי המופעים:
יום ד' 15/05/2019  20:00
יום ה' 16/05/2019  20:00
יום ו' 17/05/2019   13:00
שבת 18/05/2019  20:00


שלכם, יורם בר-סלע


לחצו כאן ותמצאו הנחות ומבצעים על מגוון הופעות והצגות

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן