11.3.2019

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2019

לשחות או לא להיות LE GRAND BAIN, סרטו המצליח של ז'יל ללוש המועמד ל- 10 פרסי סזאר, יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 16, ב- 14 במרץ 2019. ז'יל ללוש ומפיק הסרט אלאן אטאל יגיעו להקרנות מיוחדות בפסטיבל.השנה, מתקיים הפסטיבל בסינמטקים של תל אביב, חיפה, ירושלים, חולון, הרצליה ושדרות. בנוסף בבית התרבות בסביון, בגלובוס מקס אשדוד ובאולם איינשטיין נתניה. 

המהדורה ה- 16 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי מופקת על ידי חברת ההפצה עדן סינמה בראשות קרולין בונה והמכון הצרפתי בישראל, בחסות יוניפרנס פילמס, המכון הצרפתי בפריז ומחלקת המופעים של עיריית תל אביב-יפו.

גם השנה יוקרנו סרטים מצליחים מהשנה האחרונה בצד קלאסיקות מרגשות ומחווה מיוחדת למלחין מישל לגראן שהלך לעולמו לפני זמן קצר. את הפסטיבל יפתח אחד הסרטים הטובים והמצליחים של השנה בצרפת "לשחות או לא להיות". למעלה מארבעה מיליון צרפתים באו לראות את הקומדיה הדרמטית הזו. הסרט מועמד ל- 10 פרסי סזאר, בהם פרס לסרט, לבמאי, לתסריט ולארבעה פרסי משחק. זהו סיפורה של חבורת גברים בראשית משבר גיל הארבעים המקימה נבחרת של שחייה צורנית. ובדרכה אל התחרות מגלה את המשברים, השמחות, הקנאות וההתמודדות של כל אחד ואחד מהם ושל הנשים בחייהם (הנשים הפרטיות ושתי מדריכות הקבוצה). אתם תתרגשו ותצחקו יחד עם גיבורי הסרט. והעיקר תתפעלו מן ההופעה המצויינת של חבורת כוכבי הקולנוע הצרפתיים החושפים את עצמם גופנית ורגשית ללא פחד. ז'יל ללוש אסף לסרטו כמה מן השחקנים הבולטים בקולנוע הצרפתי, מתייה אמלריק, גיום קאנה, בנואה פולוורד, ז'אן הוג אנגלד, וירז'יני אפירה, לילה בקטי ומרינה פוייס.





הבמאי ז'יל ללוש ביחד עם מפיק הסרט אלאן אטאל, יגיעו לארץ במהלכו של הפסטיבל ויכבדו בנוכחותם הקרנה מיוחדת של הסרט ביום שני 18.3 בסינמטק ירושלים וביום שלישי 19.3 בסינמטק תל אביב. ללוש בן למשפחה יהודית, מוכר בעיקר מעבודתו כשחקן ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים בצרפת. לכבוד בואו, יוקרנו שני סרטים נוספים השתתפותו.
האחד נכנס כבר לקלאסיקה של הקולנוע הצרפתי העכשווי "שקרים לבנים קטנים" בבימויו של גיום קאנה, שחקן נוסף שצבר גם ניסיון בבימוי. קאנה משחק גם בסרטו החדש של ללוש. זוהי דרמת אנסמבל בה מופיעים כמה מגדולי שחקני הקולנוע של צרפת ובהם ז'אן דוז'רדן, מריון קוטיאר ופרנסואה קלוזה. בימים אלה עובדים על סרט ההמשך לסרט שצפוי לצאת בצרפת בעוד כמה חודשים. השני, "בידיים טובות". על תפקידו בסרט זה מועמד ללוש לפרס סזאר לשחקן הראשי הטוב ביותר. סרטה של ז'אן הרי, שלו שש מועמדויות נוספות לסזאר, הינו דרמה מרגשת. תיאו התינוק בן יומו ננטש על ידי אמו. עד שימצא פתרון הוא עובר למשפחת אומנה של ז'אן (ללוש) ובני משפחתו. במקביל אליס שחולמת להיות אמא מקבלת הודעה משירותי הרווחה להתכונן לתפקיד החשוב בחייה. ז'אן הרי היא אצולת קולנוע ותרבות צרפתית. אמה היא השחקנית מיו מיו (המופיעה באחד מסרטי הפסטיבל השנה) ואביה הוא המוזיקאי ז'וליאן קלרק. אלאן אטאל הוא אחד המפיקים הבולטים בצרפת כיום בטקס סזאר האחרון הסרטים שהפיק זכו ל- 17 מועמדויות.

אלה אינם הסרטים היחידים שמתמקדים בנושא המשפחה. השנה זוהי תימה מרכזית בסרטי בפסטיבל. "קלייר דרלינג" של ז'ולי ברטוצ'לי, בכיכובן של קתרין דנב ובתה קיירה מסטרויאני, מספר על אישה הבטוחה כי יומה האחרון הגיע ועל היחסים המורכבים עם בתה. "אמנדה" סרטו של מיכאל הרס, מציג את סיפורו של דויד בן ה- 24 הנאלץ להתמודד עם האחריות על אחייניתו בת ה- 7. "לולה ואחיה" סרטו של ז'אן פול רוב על פי תסריט של הסופר דויד פונקינוס מספר על לולה, בנואה ופייר שלושה אחים שמגלים שוב שאין דבר חשוב יותר ממשפחה. "צילום משפחתי" סרטה של ססיליה רואו בכיכובה של ונסה פאראדי עוסק בשלישיית אחים נוספת, גבריאלה, אלזה ומאו, שלא מתקשרים, ועקב ההלוויה של סבם נאלצים להיות יחד ולנסות להחליט מה עושים עם הסבתא. "המעבר לאהבה" הוא סרטם הראשון של צמד השחקנים רומן בורנג'ה ופיליפ ריבו, המועמד לפרס סזאר לסרט הביכורים. השניים מביאים למסך את סיפור חייהם - שני שחקנים עם שני ילדים שמחליטים על פרידה, אבל כדי לא לפגוע בילדים הם עוברים לדירה שבנויה באופן מיוחד כך שבמרכזה נמצא חדר הילדים ומשני צידיו יחידות נפרדות להורים. כך מנסים הכוכבים לחיות את חייהם החדשים ולקיים סוג של משפחה אלטרנטיבית. "על המשמר" מפגיש על המסך שתי כוכבות, אמא ובת, נטלי ביי ולורה סמט (לאחרונה הן שיחקו יחד בפרק בסדרה "עשרה אחוזים"). סרטו של קסבייה בוואה עוסק במלחמת העולם הראשונה, זוהי סאגה רחבת היקף המביאה את אימת המלחמה הנוראית ההיא מנקודת מבטן של הנשים שנשארו לטפל בחווה. "דרך האש" אחת ההצלחות הגדולות בצרפת בחודשים האחרונים, בסרט פייר ניניי ואניאס דמוסטייה מרגשים כבני זוג המנסים להתמודד עם פציעתו של הבעל לוחם האש, סרט מרגש ומחמם לב, ועוד סרטים מרגשים נוספים.




לפני מספר שבועות הלך לעולמו המלחין מישל לגראן, שהלחין את המוזיקה לעשרות סרטים בצרפת ובהוליווד. שיתוף הפעולה הקולנועי הבולט שלו היה עם הבמאי ז'אק דמי, החל מן הסרט "לולה" בכיכובה של אנוק איימה והמשיך בסרטים המוזיקליים "האחיות מרושפור" ו"הנסיכה בעור החמור", אך אין ספק שהשיא היה בסרט "מטריות שרבורג" שיוקרן כמחווה ללגראן. גם הוא, כמו השניים הקודמים בכיכובה של קתרין דנב, הוא אופרה קולנועית בה כל הטקסט מושר, עם מוזיקה נפלאה וסיפור אהבה מרגש. הסרט יוקרן מעותק דיגיטלי חדש.


שלוש הקלאסיקות האחרות הן סרטו של ז'אק ריווט "פריז שייכת לנו", סרטו של  ז'וליאן דוביבייה "פפה לה מוקו" סרט הפשע עם ז'אן גאבן והדובדבן שבקצפת "חגיגה במאי" סרטו של לואי מאל בכיכובם של מישל פיקולי ומיו מיו.



סרט הנעילה השנה  יהיה "זה בידיים שלך" בכיכובם של ז'ול בן שטרית ולמבר ווילסון. הסרט מספר על פסנתרן צעיר ומחונן שמסתבך בעולם הפשע ונערך לקראת תחרות יוקרתית שיכולה לשנות את חייו.



פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 16  הוא ההזדמנות השנתית לפגוש את כוכבי הקולנוע הצרפתיים מכל הזמנים מז'אן גאבן ומישל פיקולי  ועד לקתרין דנב נטלי ביי, ונסה פאראדי, ונסן לנדון,  ועד לבני הדור הצעיר יותר פייר ניניי, אנאיס דמוסייטה, לילי רוז-דפ, קמי קוטין (המוכרת מ"עשרה אחוזים"), ועוד רבים וטובים.
הפסטיבל משקף מגמות בקולנוע הצרפתי העכשווי, כמו הופעת דור ההמשך של כוכבים וכוכבות ואפילו דור שלישי של שושלות מתעשיית הקולנוע הצרפתית: לורה סמט הבת של נטלי ביי, קיירה מסטרויאני הבת של קתרין דנב ומרצ'לו מסטרויאני, ז'אן הרי הבת של מיו מיו ושל ז'וליאן קלרק, לואי גארל הבן של פיליפ גארל ובריז'יט סי, וז'ול בן שטרית נכדו של ז'אן לואי טרינטיניאן ובנה של מארי טרינטיאן המנוחה, ולילי-רוז דפ בתם של ונסה פאראדי וג'וני דפ.


לרשימת הסרטים המלאה ולפרטים נוספים הכנסו לאתר הפסטיבל
https://festival-cinemafrancais.co.il/

שלכם, יורם בר-סלע


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן