4.1.2019

חלל שירה – תערוכה משיריה של עינת עידן


וְכָעֵת תַּכְנִיסִי אוֹתִי
לְאָן
לַמִּשְׁקָפַיִם
אַתְּ כְּבָר בְּתוֹךְ הַמִּשְׁקָפַיִם
טוֹב

במשך כשלושה שבועות, בילתה עינת עידן לצד אימה, בהוספיס של תל-השומר. הכיוון ברור. המוות תלוי באוויר, ולצידו מרחפים בחלל החדר שברירי משפטים ומלים. לא ברור אם חל עליהם היגיון אחר שאנחנו לא מכירים, או שהדימנזיה חסרת הרחמים רופפה את רקמת החיבור בין המלים והמשפטים הנאמרים אל החלל. כך או כך, הם פותחים אצל השומע תהומות של מחשבות, פרושים ופיענוחים.

עינת, מרצה בכרם, מכון להכשרת מורים לחינוך הומניסטי יהודי, ומשוררת, מקשיבה ורושמת. אוצרת את המשפטים, כמעט כמו שנאמרו. עם הרבה חלל ביניהם. "זו כמעט לא השירה שלי" היא אומרת. "ללא הדימנזיה וההוספיס, היצירות האלה לא היו יכולות להיכתב". 

בין התאריכים 2 בדצמבר 2018 עד 6 בינואר 2019, מתקיימת במכון כרם תערוכה משיריה של עינת, "חלל שירה". אוצרי התערוכה הם עמיתיה להוראה במכון: אורן פרי הר - מרצה לספרות במכון ואתי אברג'יל – אמנית פלסטית ומרצה לאמנות במכון. יחד עם האוצרים, זכתה עינת לחוויה ייחודית של דיון בשיריה ובדרך הייחודית להצגתם.

להזמנת הספר עֲדַיִן של עינת עידן מאתר מקום לשירה - הקליקו כאן






בפני שלושת האמנים עמד האתגר: כיצד מציגים שירים הבנויים ממשפטים המרחפים באוויר? על פי הצעתה של אתי, מוצג השיר "אני-אימאז" במרכז חלל התערוכה. "בעיני, השיר הזה הוא כמו "אבן הרוזטה" של התערוכה. הוא עוזר להבין את כל שאר השירים" אומרת אתי ואורן מוסיף: "השיר הזה מהווה נקודת קשר למי שלא מכיר את ההוספיס וחוויית הדימנזיה". 



עבור עינת עידן, זוהי הפעם הראשונה שהיא מציגה את שיריה בהקשר אמנותי ובמרוכז. עד היום, היא נהגה להציג את שיריה בבתי קפה בעמק רפאים, בתחנות הקריאה על פארק המסילה ובאירועים קהילתיים. לאחרונה, עינת משתדלת לקשר את שיריה למקום בו הם מוצגים. למשל, היא כותבת על בילוי בבתי קפה ועל קניית אוכל מוכן ביום שישי. בפארק המסילה תיקרא פינת שיריה של עינת "שירים על הדרך".

עינת החלה לכתוב שירה כבר בביה"ס היסודי, אבל נרתמה ברצינות ליצירה רק לפני כעשר שנים. בעקבות סדנה שהעבירה לאמנים בכרם, נפגשה עם מילי בן חייל, העוסקת בקולנוע. בשיחה קצרה, הצליחה מילי להצית מחדש אצל עינת את ניצוץ השירה.

אז כשאתם יוצאים לקנות או לבלות בעמק רפאים, חפשו את השירים של עינת על הקירות. נראה שתערוכת השירה מהווה עבורה קרש קפיצה להמשך היצירה ופרסום פומבי שלה. בטוח שעוד נשמע אותה ואודותיה.

עינת משיקה ספר חדש. אירוע ההשקה של הספר עֲדַיִן  יתקיים ב-ZOOM, ברוח ימי הקורונה ב 3 בספטמבר בשעה 20:00.
האירוע פתוח לציבור אוהבי השירה. מוזמנים להפיץ את הלינקים.

שלכם, יורם בר-סלע


לחצו כאן ותמצאו הנחות ומבצעים על מגוון הופעות והצגות

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - עקבו אחרינו בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן