26.11.2018

ראול טבורן – מסתיר את סודו | מתוך פסטיבל או לה לה!

אם יש מישהו שמבין באופניים, זהו ראול טבורן. בעל חנות לאופניים ומתקן האופניים המוסמך והנערץ של הכפר סנט סרון בדרום צרפת. אין מומחה גדול ממנו בהבנת חוליי האופניים והיכולת לרפא אותם. הוא מאזין לצלילים העדינים של מנגנוני האופניים, ומיד מזהה את התקלה. ואחרי התיקון, האופניים נשמעים כמו "סטרדיווריוס". ממש מוסיקה. ראול כל כך מוערך, עד שתושבי הכפר קוראים לאופניים "טבורן" במקום "VELO". 

אבל טבורן, אלוף מתקני האופניים,  מסתיר סוד נורא ואיום. הוא מעולם לא הצליח לרכב על אופניים-ללא גלגלי עזר. (האמת שפעמיים הוא הצליח, אבל את זה כבר תראו בסרט). תארו לכם את יאושו של אביו, דוור הכפר, המבלה את רוב יומו על האופניים ולא יכול להוריש לבנו את הכישרון והמקצוע שמהווה חוליה חושבה במרכז חיי הכפר. ראול עושה הכל כדי להסתיר את חוסר כישרון הרכיבה ומבלה שעות ארוכות בהליכה עם האופניים. 

טבורן נולד, גדל, לומד בביה"ס, מתבגר, מתחבר, מתאהב, מתחתן ומגדל ילדים... והכל מבלי לרכב על אופניים. עמוק עמוק בנשמתו, קבור הסוגד הנורא שהוא מוכן לעשות הכל כדי להסתירו. ברור לו שאף אחד לא יהיה מסוגל לקבל אותו כמו שהוא, עם הליקוי הנורא.




הסרט נוצר בעקבות הספר "ראול טבורן שומר סוד" והוקרן במסגרת פסטיבל או לה לה! של הקומדיות הצרפתיות. באפריל 2019 מתחילים את הקרנתו בצרפת. הוא עדיין לא מוקרן בארץ ואפילו אין לו עדיין טריילר. הצטיידו בסבלנות, אני בטוח שהוא יגיע בקרוב. סרט כזה, ראוי לו שיוקרן בארץ וראוי שאתם תרוצו לראות אותו. הוא משעשע ומרגש. מופיעים בו שחקנים מצויינים וטיפוסים שובי לב מאנשי הכפר. הבימוי מצויין והצילומים, חגיגה לעיניים. דרום צרפת במיטבה.





מאחורי עלילת הסרט, אלגוריה על הציפייה של כולנו מעצמנו - להיות מושלמים. התסכול מהחיים עם החסרונות שלנו והקושי הגדול  לספר עליהם לאחרים. כמעט לכל אחד יש "סוד" קטן שהוא לא מעז לספר. בין אם הוא הומו שחושש "לצאת מהארון", סובל מפחד גבהים, מזייף בשירה, מפחד מחושך, חושש מטיסות, מפספס בכדורסל, חסר חוש התמצאות, שוכח שמות או פרצופים או לא יודע את לוח הכפל, חשיפת הליקוי קשה ומאיימת. אף פעם אי אפשר לדעת איך יגיבו הסובבים. ובדרך כלל, אחרי שהסוד מתגלה, מצטערים שלא סופר קודם. כשהסובבים אותנו יודעים, הרבה יותר קל להם להבין, להתחשב לעזור, או סתם לקבל את החיסרון. גם ראול טבורן מגלה את זה בסוף הסרט.

בקיצור, כשהסרט הזה יגיע שוב לישראל, אל תחמיצו. הוא מקסים ומרגש. 


שלכם, יורם בר-סלע



לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-

בפייסבוק - facebook.com/Tarbut.and.the.City

גוגל פלוס plus.google.com/Tarbut.and.the.City

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן